Jump to content

"Nye Aker Brygge" tar form


Figaro

Recommended Posts

Ingen forutinntatte her på forumet gitt. Ligget mye i gjestehavna på Aker brygge du da kointa?

det var mer egentlig litt ironisk ment siden Sofaseileren synes det ble for mye bymiljø til de polerte yachtene, og at brygga ble "pimpet".......... men nei, jeg har ikke brukt gjestehavna (ennå), men jeg har jobbet noen år nede på Aker Brygge og legger ofte Søndagsturen dit til fots :cheers: så om sommeren er Aker Brygge ett Must om man vil oppleve liv og mylder sammen med maritimt miljø, så turen vil garantert gå dit med båt til sommeren.

Link to post
Share on other sites

Kan det være så enkelt som at de trærne neppe vil overleve to måneder med is og saltvannssprut nå som vinteren er varslet å gjøre sitt inntog her på østlandet?

Hadde jeg vært bygartner hadde jeg latt beplantningen stå "på lager" et par måneder til.

Regne med at dette er kasser med trær osv som kan "rulles ut" når vårsola titter fram.

 

Synes det hele ser veldig flott ut uten å være så ekstravagant som noen skal ha det til. Ei brygge en storby verdig. Nå er det sjelden jeg frekventerer AB, men om man skulle kjøpe seg en kilo reker eller noen fiskekaker vil da dette være plassen å slå seg ned på for min del for litt dingling med beina i vannet og småspising av havets delikatesser.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er lov å være skeptisk når vi ble lovet dette?

 

Men bare fikk lekebryggene/uteliggerne som er lagt ut tidligere i tråden. Et sted gikk utbyggerne over til plan C? Hva gikk galt?

ja det er jo bare seilbåter der!! Makan!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

ja det er jo bare seilbåter der!! Makan!

Akkurat det bryr jeg meg ikke om. Men "reklame"-bildet inneholder ikke uteliggerne og bryggene er mye bredere og finere. Syns det nye anlegget ser ut som hvilkensomhelst båtforening og ikke som landets ledende marina.

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Synes det hele ser veldig flott ut uten å være så ekstravagant som noen skal ha det til. Ei brygge en storby verdig. Nå er det sjelden jeg frekventerer AB, men om man skulle kjøpe seg en kilo reker eller noen fiskekaker vil da dette være plassen å slå seg ned på for min del for litt dingling med beina i vannet og småspising av havets delikatesser.

 

Jeg har frekventert AB akkurat nok til å vite at du antagelig ikke vil ha bena i vannet der.

Det som mistes av søppel som flyter, blir liggende i det bassenget så lenge vinden er på alt fra syd til vest og det er den som regel på dager med sol.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Det er lov å være skeptisk når vi ble lovet dette? bilde

 

Men bare fikk lekebryggene/uteliggerne som er lagt ut tidligere i tråden. Et sted gikk utbyggerne over til plan C? Hva gikk galt?

 

Prospekter er nå en gang kun bare et framstøt for "salg" - og ikke noe å feste lit til.

 

Jeg husker på 80-tallet en gang, jeg tror det var firmaet "Trygve Brudevold" som skulle selge et nybygd leilighetskompleks i Oslo. Det var i januar og bakken nedenfor var åpen og lite tiltalene. Før visning "plantet" de skråningen med fine små grantrær. Riktig pent ble det til visningen.

 

Problemet kom om våren da snøen smeltet og hele skråningen lå full med visne juletrær.

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Har de stengt tilgangen ut til flytebryggene på AB? Så utrolig dårlig timing, med påsken i anmarsj. Det er jo åpent gjennom konstruksjonsområdet og ut til Restaurant Onda. Er det blokkert fra Onda og videre ut til bryggene? En gangpassasje burde de klare å få til...

 

Hva med å ligge longside på selve Tjuvholmen, ut mot havnebassenget? Er det lov/mulig? Ganske utsatt, men hvis det er rolig, så...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...