Jump to content

"Nye Aker Brygge" tar form


Figaro

Recommended Posts

Hmm....så Aker Brygge er ikke åpen enda? Hadde tenkt å gå inn til byen i morgen, legge seg på Herbern og nyte et par dager i storbyen. Hvilke alternativer finnes?

Ta en tlf. Til Frognerkilen båtforening 1860 og spør etter gjesteplass. Tror det går greit, da ikke alle har fått båten på vannet enda. 15 min. å gå til AB. 93411860

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

30% prisøkning med andre ord. I fjor var det 10,-/ fot som var dyrt nok synes jeg.

520.- pr døgn for en 40 foter synes jeg er svindyrt...

Svindyrt og svindlet vil jeg si!

 

Nok en grunn til aldri og ta turen inn til bygda !

 

Vil det si 200kr for dagsligge til ca kl 2000 og etter det slår dem på 13 kr til pr fot for overnatting ?

 

Eller blir da prisen 13kr pr fot og de Låt av de 200kr for dagligge?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Det er nok 200,- frem til 1800, og ombestemmer man seg og blir over natta betaler man det resterende opp til 13,- pr fot tror og håper jeg ;-)

 

Psykologisk smart og "bare" øke prisen med 3 kroner. Virker jo ikke så dyrt da, liksom...

Er forøvrig glad jeg har en båt med modellnavn som underdriver størelsen når jeg kommer til gjestehavner...

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Svindyrt og svindlet vil jeg si!

 

Nok en grunn til aldri og ta turen inn til bygda !

 

Vil det si 200kr for dagsligge til ca kl 2000 og etter det slår dem på 13 kr til pr fot for overnatting ?

 

Eller blir da prisen 13kr pr fot og de Låt av de 200kr for dagligge?

ikke svindel, men markedspris. Og om man synes det er dyrt, hva samenligner man med da ? Alle kjenner prisnivået på Aker Brygge, det være seg restaurant priser, klær, og ikke minst bilparkering. for hva koster det å parkere bilen en dag i parkeringshuset ?

 

Hva mener du hadde vært en rimelig pris for et besøk på Aker Brygge ? Og om det hadde vært billig å bruke Marinaen så hadde det aldri blitt plass for tilreisende, da hadde jo de med båt i indre oslofjord brukt marinaen når de skulle tatt en by tur, og da hadde det blitt fylt opp av lokale båter hver bidige helg,

Ett døgn med båt koster mindre enn 5 pils, og inviterer man venner på båttur med overnatting så blir det et svært billig alternativ til f.eks hotell i sentrum. Og med en slik marina så er det vel ikke meningen at man skal ligge i dagesvis, eller hver helg, men et tilbud til båtfolket til å ha muligheten til å besøke Aker Brygge fra sjøsiden.

Link to post
Share on other sites

Det ligger en flytebrygge like ved Kiss and sail-brygga. Den ligger utenfor arbeidsområdet, men vet ikke om det er lov/sikkert å ligge der.

går fint å ligge der. Ble henvist dit i dag av en hyggelig kar som var nokså lei seg for at resten ikke var klart. Plass til 3-4 stk a 30 -40 fot. Vi lå 3 der i dag og minst 1 skulle ligge noen dager.

Redigert av Bateman (see edit history)

Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Vi brukte Aker brygge en del i fjor, da kostet det 10 kroner foten. På høsten var det lavsesong pris. Da tror jeg vi betalte 140kr for en natt. Båten er en Maxi Fenix 28ft. Vi har trivdes godt på aker brygge. Både jeg å min bror studerer i oslo, da kan vi gå rett opp på skolen fra båten. Det er også lett tilgjengelig for besøk der. Vi dro inn til Aker brygge for 2 helger siden. Jeg fikk da bakoversveis av prisen. Det kostet 13kr per fot. Dvs. 364kr. for en 28 ft seilbåt for 1 natt. Det fører til at det skal mye til at vi tar turen dit igjen. Fins det noen gode alternativer utenom frognerkilen?

Link to post
Share on other sites

Det er i dag en masse gjesteplasser rundt tjuvholmen og inn mot filipstadkaia, men de er bare tilgjnegelige for lave båter foreløpig. Men når de om

forhåpentligvis ikke lenge får fjernet lekteren som ligger å forbinder tjuvholmen med filipstadkaia, så man kan gå inn der, åpnes en ny verden for oss andre.

Vet det allerede er betalingsautomater der, og enkelte småbåter som bruker det - men aner ikke prisene for å ligge der da.

Men som sagt er du lav nok så kan du gå under bruene som går i kanalen ved tjuvholmen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...