Jump to content

Hva skal skipshunden hete?

Medusa

Recommended Posts

I fjor høst måtte vi avlive vår 7 år gamle Rottweiler pga. kreft. Langt om lenge har vi endelig klart å få bestilt en ny valp som skal hentes i slutten av januar, denne gang en Sørafrikansk Mastiff. Vi har brukt en del tid på å bestemme oss for hva hunden skal hete, og har for så vidt fått noen navn på listen. Så kom jeg til å tenke på at det hadde vært moro med et navn med en maritim klang eller betydning da jo dette også blir skipshunden vår. Men hva i all verden kaller man en skipshund som attpåtil er ei tispe?? Forslag mottas med stor takk...

Mastiff, en mast, hva med Masta

Masta, du får ikke bedre navn med maritim klang enn det, på en mastiff!

Mine første het scuba. Han jeg har nå heter pedro ull :) Ikke så veldig maritimt, men han er en potugisisk vann hund, så føler det veier opp. Veldig fine hunder forresten de mastiffene.

Har portis selv, kaller ham Leo pga løveklippen, selv om jeg har det man kaller labradorklipp på ham nå for tiden.

Fantastisk hund å ha i båt det også, må jeg si! Fordelen er at han røyter ikke, og er allergivennlig. Suveren svømmer.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Masta, du får ikke bedre navn med maritim klang enn det, på en mastiff!

Problemet er at alle rundt deg vil tro du kaller bikkja Mazda. Og det er ikke spesielt maritimt.

Hva med Nemo? De små vil forbinde det med Disneys klovnefisk, de litt mer beleste med Jules Vernes "Kaptein Nemo" på Nautilus.

Med tanke på at dette ikke er noen liten hund, hva med Kraken.... :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...