Medusa Startet 30.Desember.2013 Del på Facebook Startet 30.Desember.2013 I fjor høst måtte vi avlive vår 7 år gamle Rottweiler pga. kreft. Langt om lenge har vi endelig klart å få bestilt en ny valp som skal hentes i slutten av januar, denne gang en Sørafrikansk Mastiff. Vi har brukt en del tid på å bestemme oss for hva hunden skal hete, og har for så vidt fått noen navn på listen. Så kom jeg til å tenke på at det hadde vært moro med et navn med en maritim klang eller betydning da jo dette også blir skipshunden vår. Men hva i all verden kaller man en skipshund som attpåtil er ei tispe?? Forslag mottas med stor takk... Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 (redigert) Ruffus. A-Vant. Bölja. Skippy. Anker. Lina. Dyning. Ruff Kaj. Boje. Skott. Redigert 30.Desember.2013 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
På tur Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 (redigert) Mine første het scuba. Han jeg har nå heter pedro ull :) Ikke så veldig maritimt, men han er en potugisisk vann hund, så føler det veier opp. Veldig fine hunder forresten de mastiffene. Redigert 30.Desember.2013 av På tur (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Min forrige Rottweilertispe het Hjørdis :-) Hannen jeg hadde for 25 år siden het Boss, men det blir vel litt feil på ei tispe.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
glalaks Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 fender puller laser dieseldyret Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
På tur Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 (redigert) Håp? http://nn.wikipedia.org/wiki/Kapp_det_gode_håp Redigert 30.Desember.2013 av På tur (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Mastiff, en mast, hva med Masta Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
På tur Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Sobo, den var bra!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Mastiff, en mast, hva med Masta Masta, du får ikke bedre navn med maritim klang enn det, på en mastiff! Mine første het scuba. Han jeg har nå heter pedro ull :) Ikke så veldig maritimt, men han er en potugisisk vann hund, så føler det veier opp. Veldig fine hunder forresten de mastiffene. Har portis selv, kaller ham Leo pga løveklippen, selv om jeg har det man kaller labradorklipp på ham nå for tiden. Fantastisk hund å ha i båt det også, må jeg si! Fordelen er at han røyter ikke, og er allergivennlig. Suveren svømmer. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
På tur Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Eller masta, masta, masta. Huff, for mye focus på vhf idag ;) Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 30.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Mange forslag og kom gjerne med flere.. Det eneste jeg kom på var Marina, men...... Sitér dette innlegget Link to post
På tur Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Det skulle egentlig datter'n min hete, fint navn det! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Fruen foreslår Mastina Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
På tur Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Det er en vinner! Om jeg noen gang får en tispe skal hun hete det! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 Vår heter "Capt Willy" Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
På tur Svart 30.Desember.2013 Del på Facebook Svart 30.Desember.2013 I trondheim var det noen som hadde en sånn hund. Jeg ville beskrive den som en husky uten pels, med hjernen til en dobberman. Utrolige hunder :) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 31.Desember.2013 Del på Facebook Svart 31.Desember.2013 Navnet "Nødprovianten" er et godt navn, det har både en universell og en maritim klang over seg (Jajaja, jeg er glad i kjæledyr, så er det sagt - men ikke som mat ) Sitér dette innlegget Link to post
På tur Svart 31.Desember.2013 Del på Facebook Svart 31.Desember.2013 Synes denne problemstillingen med "nødprovianten" er fin. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 31.Desember.2013 Del på Facebook Svart 31.Desember.2013 Hva med Storm? Eller Neptun? Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
jensemann2 Svart 31.Desember.2013 Del på Facebook Svart 31.Desember.2013 Skruff Sitér dette innlegget Link to post
Vinke Lanke Svart 31.Desember.2013 Del på Facebook Svart 31.Desember.2013 En hund på denne størrelsen bør ha et gøyalt navn. Mitt forslag er "Nurket" :-) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 31.Desember.2013 Del på Facebook Svart 31.Desember.2013 Masta, du får ikke bedre navn med maritim klang enn det, på en mastiff! Problemet er at alle rundt deg vil tro du kaller bikkja Mazda. Og det er ikke spesielt maritimt. Hva med Nemo? De små vil forbinde det med Disneys klovnefisk, de litt mer beleste med Jules Vernes "Kaptein Nemo" på Nautilus. Med tanke på at dette ikke er noen liten hund, hva med Kraken.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Framtia Svart 31.Desember.2013 Del på Facebook Svart 31.Desember.2013 Propella...? ... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Eureka Svart 31.Desember.2013 Del på Facebook Svart 31.Desember.2013 Kuling, storm? Ellers er jo Vega et fint navn. Sitér dette innlegget Link to post
Disisel Svart 31.Desember.2013 Del på Facebook Svart 31.Desember.2013 Hva med Useless ? ' Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.