Jump to content

Prosjekt bytte av LCD timeteller Volvo penta


primusmotor

Recommended Posts

Det er bare punktumet foran siste siffer som blinker, sikkert for å vise at den teller. Jeg fikk nok tatt bilde når den ikke var fremme.

 

Du må ringe, bruke telefonen til Limhamn. Fortelle hva du skal ha så vet de veldig godt hva du snakker om....du trenger ikke serienr. Hvorfor det ikke er på nettet vet vi ikke. Tlf nr står litt tidligere i denne tråden

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 9 måneder senere...

Supert å få hjelp fra Båtplassen. Har skiftet display. Bestilte fra SeaSea på tlf.nr. nevnt her, ca 450,- nok inkl. frakt. Enkelt å demontere turteller for en med "kontorfingre". Ingen lodding, bare vippe ut den gamle lcd-plata, tape på den nye, sette i kontakten, og vips så var timene der. Motor AD41B fra 1991. Originaltimetallet, 1187, kom frem straks jeg slo på tenningen. Tusen takk for god instruksjon her :-)

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Arnt Børre !

Hva ble resultatet,? Sliter med det samme problemet,hvit turteller fra 2004,kan noen oppdatere meg på hva jeg bør gjøre.

ellers er jeg også takknemlig på all info over, hilsen KAD 300 Nimbus. Eivind.

Hei, resultatet ble knallbra. Telleren har virket supert siden jeg byttet den.  :clap:  :clap:  :clap:  :clap:

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Hei

Måtte du koble til tenninga for å få satt viseren i 0-posisjon slik videoen viser, eller kunne du plassere denne i riktig posisjon hjemme på kjøkkenet ?

Hei, ja monter nåla på plass når du har slått på tenninga slik som det blir nevnt over ellers blir det vanskelig å treffe 0  :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei

Nå er det min tur til å bytte LCD-display, for andre gang på min VP 2030. Første gang byttet jeg hele instrumentet etter råd fra VP-verksted. Jeg har fortsatt det gamle instrumentet. Når jeg nå skal se på timetallet på motor, må jeg legge til timer fra det første instrumentet, dvs det siste timetallet jeg noterte i motorloggen før jeg oppdaget at displayet var defekt. Så kommer mitt spesifikke spørsmål. Er det noen som kjenner en metode for å få lagt til inn timetallet fra det første instrumentet i det nåværende instrumentet når jeg nå skal bytte display ? Dette bør jo ikke være enkelt, da det er å manipulere med motordata, på den annen side, jeg skal jo øke timetallet !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...