Astor Startet 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2014 Fruen ønsker å fornye arbeidsbenken i byssa. Tanken var å legge Rexpatex over det som er i dag. Rexpatex tåler det meste, også varme gryter.Var på Bauhaus i kveld og spurte etter Rexpatex men der ristet de på hodet.Er det kommet noe nytt på den fronten? Kommentar fra moderator: laminatet heter Respatex, har rettet tittelen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fjord28cs Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Hadde samme runden da byssa skulle fornyes i fjor vinter. Respatex til å lime på eksisterende plate fant jeg ikke noen steder. Ente opp hos HTH som produserte ny plate på mål. Kunne velge mellom flere fine benkeplatemønstre, samt tykkelse, 13,16, eller full tykkelse. Mener jeg valgt 16 mm. Platen til byssa, og platen til bordet kom på litt over 2 båtpenger. Platene var kantet ferdig. La på 2lag med epoksy på baksiden og på sidene etter utskjæring for vask og annet. Platene ble levert på litt over 1uke. Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 (redigert) Hei, jeg fikk laget ny plate til byssa her. Benkespesialisten AS Navid Ahmad 92892417 Tlf:22614500 Faks:22613240 www.benkespesialisten.no God service og fornuftige priser. Selger laminater du kan lime selv i tillegg til ferdige plater og benkeplater i alle former. Jeg fikk limt laminat på en kryssfinerplate i ønsket tykkelse. Redigert 14.Januar.2014 av ster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Astor: Har du spurt hos obs bygg , byggmaker? eg har selv sett de har som reste salg. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
SoBo Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Hva med slike veggplater til kjøkken? De tåler varme, varmt og kalt vann søl. Er ca 3 mm tykke http://www.berryalloc.com/no/nb/Walls/Kitchen-Wall#1940-7960 Selges hos f.eks Bygger`n http://www.byggern.no/butikker/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
-morten- Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Respatex er jo genialt og nesten uslitelig! men de fleste forbinder det vel med 50-60 tallet og det er vel moderne laminater som har tatt over for det nå! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
NilsPils Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Jeg synes Astor er en så fin "dame" at hun ikke fortjener plast i byssa (eller andre steder for den saks skyld). Jeg ville gått for naturtre selv om det måtte få flekker og hakk med tiden. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
-morten- Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 http://www.grandbanks.com/includes/yachts/galleryPlayer.cfm?show=12&s=heritage&m=43eu her er bildet av byssa på en av mine drømmebåter GB 43 det er nok kunststoff som gjelder og ikke heltre :-) etter min mening har denne båten det nydeligste kombinert med brukervennlig interiøret man finner i lystbåter! men så er jeg gammeldags og konservativ da hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hulda Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Er nok Colean som er benyttet på GB'en til -morten-. Plaststoff som er nokså dyrt og jeg er ikke sikker på hvor mye varme det tåler. Men det lages etter mål og har flott finish. Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Tar du kontakt med fibo-trespo kan du kjøpe respatex belegget de bruker til baderomsplatene sine løst. Flismønsteret blir først frest ut etter at respatex belegget er limt på kryssfinerkjernen. Dvs du kan velge hvilken som helst farge uten å tenke på mønsteret de til vanlig blir levert med. Topp kvalitet! I min båt la jeg epoxy / matte på 18mm kryssfinerplate og sparklet og malte noen lag med to-komp maling fra jotun og mattslipa det. :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Astor Svart 15.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Her kom det mange gode forslag. Kommer med bilder når alt er på stell. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Møkkalasset Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Tar du kontakt med fibo-trespo kan du kjøpe respatex belegget de bruker til baderomsplatene sine løst. Det er riktig at Respatex er et merkenavn for høyttrykkslaminat. Også at Fibo-Trespo lager det. Men det er laminatet som brukes på benkeplater (tykkere og tåler varme) som skal brukes, ikke til baderomsplater/veggplater. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Riktig det, Møkkalasset. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
godthaab- Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Jobber du med dette siden du uttaler deg så bombastisk? Standard laminat som benyttes på benkeplater er 0, 70mm. Høytrykkslaminatet på baderomspanelene er 0, 85mm med 0, 73mm sperregrunn på baksiden. Baderomspanelet til fibo-trespo er laget for å passere brannkrav så jeg tviler sterkt på at dette laminatet er noe dårligere enn det du finner på en benkeplate. Nå ville jeg personlig ikke satt en glovarm kjele rett ned på benkeplata heller, selv om det sikkert går bra. Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Gespen Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Fikk tak i "baderomsplater hvite" fra en kantine som sku bygges om, la dette som benkeplate, helt topp tåler masse har ennå ikke fått merker i den. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Jobber du med dette siden du uttaler deg så bombastisk? Er det sånn at alle som uttaler seg på BP må jobbe med det de uttaler seg om??? I såfall blir det fort stille her tror jeg Men til spørsmålet: Ja, jeg har både kjøpt og solgt plater i flere år. Både heltre og laminat. Dessuten har jeg montert mye baderomspanel og benkeplater. Det er en av grunnen til at jeg til tross for at vi i heimen har kjøkkeninnredning i heltre kirsebær valgte benkeplate i laminat. (Riktignok med forkantlist i tre) Den har stått i 13 år og er like fin, og jeg kan love deg at det har vært satt ned mange varme panner og gryter på den gjennom årene. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Jeg synes Astor er en så fin "dame" at hun ikke fortjener plast i byssa (eller andre steder for den saks skyld). Jeg ville gått for naturtre selv om det måtte få flekker og hakk med tiden. Tja, både GB og Island Gypsy fra den tida ble levert med respatex som originalt. I Charlotte er respatexen noen millimeter tykk og innfelt i ca 15 mm heltre. Etter 35 års bruk er det fortsatt som nytt. Hold det som fungerer godt som originalt, det er ofte gode grunner til at løsningen ble valgt. I alle fall på båter som GB og IG, hvor form og funksjon ble vektlagt mer enn pris. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Astor Svart 16.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2014 Da blir det Fibo Trespo i byssa på Astor. Maxbo tok en telefon så nå er det bare å velge overflate, lage maler og komme i gang. Takker for mange gode innlegg. Prøver å finne ut mer om slitestyrke og brukervennlighet før vi tar det siste steget. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Birchwood 320 Svart 16.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2014 Har en rull med repatex liggende med tremotiv eller hva eg skal si.. Fekk tak i denne på et trelast senter Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Roger jo Svart 16.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2014 Laget benkeplate med Marmorfliser 10mm Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.