borghans Startet 25.Januar.2014 Del på Facebook Startet 25.Januar.2014 Noen som har oversikt over tilbydere av lån med pant i båt? Har idag lån hos Santander. Vurderer å kjøpe ny båt og vil da måtte låne litt over en mill, og kunne da tenkt meg 15 år nedbetaling. Men klarer ikke å finne ut hvem som har dette tilbudet og hvem som har beste betingelsene. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Da må vel båten være registrert i Skipsregisteret først og fremst. Jeg antar at det ville være greit å sende mail til flere banker, å be om tilbud fra dem. Da kan du i ro og mak vurdere dem opp mot hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Dnb tilbyr båtlån. Der blir lånesøknadene vurdert individuelt. Båten må være registrert i skipsregisteret hvis du skal låne på båt som er eldre enn 5 år. Gå inn på dnb.no og søk etter båtlån for mer info. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Hva slags rente tilbys på slike båtlån? Ville det ikke være mer fornuftig å låne med sikkerhet i bolig i stede? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 SR finans. Litt høyere rente en huslån. Ellers er betingelsene like trur eg, dvs valgfri nedbetaling og finans inntil ein viss prosent av kjøpesum. Må være registrert i skipsregisteret for å få pant i båten. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
beauty of aqua Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Men hvor gammel kan båten være hos de forskjellige nå den er nedbetalt? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
.Snorre Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Det avhenger av båten, men inntil 20 år går som regel greit. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Sr finans spurte om alder bare for å ha det i papira, det påvirka ikkje lånet, eg lånte til 28 år gammel båt Min faste bank, nordea, ville ikkje gi lån der båt var eldre en 10 år såvidt eg husker. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
MaSa Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Handelsbanken er greie på båtlån, skipsregistrert så fikser det seg greit. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Luco Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Jeg har sr.bank 5.5 % rente og båten er 19 år. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Har du mulighet å låne med sikkerhet i bolig , så er det alltid det rimeligste . Sitér dette innlegget Link to post
Fant71 Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Som flere nevner er jo sikkerhet i bolig er rimeligste, stor forskjell på bankene når det gjelder båtlån, bla har danske bank høyere rente på båtlån enn Santander. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Silver Svart 26.Januar.2014 Del på Facebook Svart 26.Januar.2014 Hvordan har de bankene dere bruker, praktisert kravet om egenandel? SR Bank sier 20% egenandel på nettsidene deres, med mindre man er LO-medlem. Er dette et fast krav, eller har dere som bor i båt/belåner med pant i båt, opplevd at de tar individuelle avgjørelser? Jeg husker da jeg skulle sjekke mulighetene for lån til å kjøpe ut familiehytta for noen år siden, den ene banken sjekket mine faktiske utgifter og sa "ok" med et stort smil, mens den andre banken sjekket et forhåndsprogrammert skjema som ga et "nei" pga alle utgiftene til klær og kino og utlandsreiser... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.Januar.2014 Del på Facebook Svart 26.Januar.2014 Med meg var SR Bank konsekvente, 20% egenkapital. Men har man mulighet for kausjonist for egenkapitalen kan man slippe unna uten egenkapital. Greit hvis man vet man kan betjene lånet, men ikke har egenkapitalen på bok fra før. Sitér dette innlegget Link to post
Fant71 Svart 26.Januar.2014 Del på Facebook Svart 26.Januar.2014 For de bankene jeg sjekket varierte kravet mellom 20-30%. De kan nok vise en viss grad av fleksibilitet avhengig av ditt kundeforhold. Egenkap kan stilles både i form av innskudd eller sikkerhet feks i bolig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.