TasleT Startet 27.Januar.2014 Del på Facebook Startet 27.Januar.2014 (redigert) Jeg tenker på å anskaffe / montere ankervinsj på min Mørejet 30. Har søkt gjennom innlegg om temaet, men ikke funnet noe som passer direkte. Plassering ønsker jeg fortrinnsvis i baug på dekk. Der foran er det en ankerluke, og slik jeg ser den vil vinsjen måtte plasseres der slik at kjetting / blytau havner rett i ankerkassa. Men problemet er at luka ikke vil være sterk nok til å stå i mot kreftene som vinsjen representerer under bruk. Og jeg finner ingen alternativ for at kjettingen kan komme ut bak vinsjen og derfra ned i kassa. Har noen et synspunkt på en alternativ plassering? Det skulle være nok plass til å feste ankervinsjen foran denne luka (om lag 30-45 cm å gå på). Kanskje montere en stålplate over, som er stor nok til å dekke denne luka, og montere vinsjen på denne stålplata, med hull for kjetting? Eller et par trebjelker på tvers? Kanskje noen har en Mørejet 30 med vinsj, eller et tilsvarende dilemma med luke i baugen og har løst dette problemet? Noen idéer? Redigert 27.Januar.2014 av TasleT (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
snøgg Svart 27.Januar.2014 Del på Facebook Svart 27.Januar.2014 Anbefaler deg og ringe til båtbyggeren West Plast på Leinøy,de er en av få som ikke har gått konkurs meget hjelpsomme og hyggelige karer. Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 28.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2014 Sikkert hyggelige folk: Jeg har sendt de et par e-poster ved et par anledninger, men ikke fått svar fra de. På telefon i sommer fikk et slags svar på et annet spørsmål, men ikke fra fagfolkene - de var på ferie i Balkan-området. Så jeg skal ringe de nå som det ikke ferietid og håpe på kvalifisert svar. Har også sendt en e-post til Engbo - derfra fikk jeg svar umiddelbart, selv om de ikke kjente så mye til Mørebas. I utgangspunktet foretrekker jeg en mail, da kan de lese den ved anledning uten stress og bruke den tida de trenger om de må tenke på saken først. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Komodo Svart 28.Januar.2014 Del på Facebook Svart 28.Januar.2014 Hvis du legger ut noen gode nærbilder av baugpartiet tipper jeg at rådene vil drøsse inn Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
TasleT Svart 28.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2014 (redigert) Har ingen nærbilder som viser baugen oppe på dekket, dessverre. Planen med ankervinsj er fersk, og vinteren full av snø. Så jeg får ikke tatt noen bilder foreløpig. Men i alle fall, mulig jeg kan få plass inni ankerboksen i baugen på et vis. Det må jeg sjekke ut ved neste høve. Ev. på badeplattformen. Der har jeg et egnet bilde: Ser for meg i så fall å bruke en ekstra kjettingkasse plassert på plattformen, med vinsjen tå toppen (Mulig at 70 cm blir for stor dybde, det må også sjekkes opp). Redigert 28.Januar.2014 av TasleT (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.