Jump to content

Noen som vet om det finnes havnekalesje/presenning til Rana 17?

gisan

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en eldre Rana 17. Kalesjen er i grei stand, men det trengs stadig små reparasjoner på den. I tillegg har jeg aldri kalesjen oppe når jeg bruker båten. Med andre ord er kalesjen egentlig bare til bry, og en utgift.. Jeg vurderer å bare bruke en havnekalesje/havnepresenning når båten ikke brukes. Er det noen som kjenner til om dette finnes til Rana 17, evnt om det finnes en universaltype som kan tilpasses? Andre tips?

Takk!

• 4 months later...

Snakker vi her om en rana 530 eller den gode gamle rana 17 med kjøl? DC elle HT?

Jeg fikk ny kalesje fra Helly Hansen til min 17 DC, så de har malen på den. Burde gå greit å få laget en havnepresenning, men du får jo en utfordring for å holde presenningen litt opp på midten så du ikke lager "badekar"...

Selv bruker jeg å ta ned bakerste del av kalesjen når jeg bruker båten. Framre del er svært skjelden rørt (det hender jeg legger den ned når det er knallvær og jeg vil cruise litt rundt og glane). Tror faktisk det er mindre pes å legge ned bakre del av kalesjen enn å måtte bale med en havnepresenning?

Tror jeg betalte rundt 8000 for ny kalesje, men da på vintertid. Jeg fikk laget "dører" på sidene og satt i store vinduer. Ble langt mer båt av det på den måten! :)

Jeg ville ikke latt båten ligge uten noe over med mindre du har ukentlig tilsyn / sjekker den etter hver regndag. Sånn i tilfelle pumpa svikter. Ellers flyter vel båten tålelig bra med masse vann oppi (store flytetanker), men det var jo unødvendig å risikere at motoren går ad undas om den fylles av sjøvann...

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.