Jump to content

Østfoldtreffet 2014


Pettern1972

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Nå er påmelding sendt og jeg håper at det er venteliste hvis det er fullt! Men jeg håper på plass!! :flag_bp::flag_bp: (Bruk av denne figuren med båtplassenvimpel er som rein smøring å regne)!!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Jeg er glad jeg var tidlig med påmelding. Håper jeg får tilsvarende flotte plass som de siste årene!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen.

De to siste årene så har vi gitt tilbud om SRC/VHF eksamen på treffet.
Hvordan er interessen for dette i år.
En endring som trer i kraft før treffet er at alle prøver nå må avlegges på PC - man kan til og med gjøre det hjemmefra, så det jeg da kan tilby er at vi tar ett par/tre timer hvor vi går igjenom det dere måtte ha av spørsmål i forbindelse med SRC pensummet, også må hver og en selv ta prøven når de er klare. Forutsetter jo at dere selv har lest litt i pensumheftet - Mayday.

En annen ting som jeg kunne tenke meg å tegne og fortelle litt om på treffet er bruk av VHF generelt, og selvsagt svare på de spørsmålene dere ev måtte ha, det er utrolig mange som har VHF, men som aldrig har tørt og prate i den.
Er dette noe som kunne være interessant.

Gi meg gjerne en tilbakemelding på om dette er interessant, eller forslag på ev andre ting man ønsker at vi fra Tjøme radio kan ta opp/snakke om.

Ole

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Gå 5 innlegg opp til innlegget fra Pettern og klikk på "Østfoldtreffet 2014" og deretter på "Sand Marina" så får du opp kart og greier.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen.

Som Ole Petter - kan jo ikke kalle han for treffgeneral, for det er Jeanette - og jeg har skrevet litt om så er det mulighet for at vi kan lage en gjennomgang av VHF pensumet på treffet. Da må vær og en selv ta prøven på egenhånd etterpå, via den nye selvbetjeningsfunksjonene på maritimradio.no.

En annen ting som kanskje er mer interessant for fler er litt om hvordan bruke VHF. Er mange som har, men som er redd for å bruke den + de som "tror" de kan bruke den. Om det finnes interesse for en slik liten sammenkomst en times tid, så har/lager jeg også noe rundt dette.
Ønsker meg tilbakemeldsinger på dette - da er det lettere å be om tid av treffledelsen etterpå. Send meg gjerne en IM, eller legg igjen noen ord her.

 

Noen har allerede meldt sin interesse via FB, men her er plass til fler. Ole Petter setter av tid på lørdagen en gang.

 

Ole

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Det begynner å nærme seg folkens. Noen som gleder seg? Les mere om helgens hendelser her:

 

Japp, kommer fredag formiddag, eller kanskje allerede på torsdag kveld. Om været holder så stikker jeg hjemmefra på onsdag ettermiddag, så får vi se hvordan veien blir til.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Lyst til å vinne en bærbar VHF?

 

Telenor maritim radio og Tjøme radio kommer til å ha en litt annerledes spørrekonkurranse på lørdag. Vi kommer til å ha en konkurranse som skal forgår på VHF!

 

Dere samler dere i båten, eller på brygga rundt en VHF, vi stiller spørsmålene på lufta, dere noterer på svararket, og....

Vi stiller ett sted mellom 5 og 10 spørsmål, dere leverer inn deres svar og vi trekker en vinner av en Simrad HH36 DSC/GPS litt senere på dagen

Vi kommer tilbake med hvilken kanal vi skal bruke på lørdagen under treffet.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...