LALUNA II Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 (redigert) Da hadde jeg gjort unna sletta og kommet med ned mot Stavanger fortest mulig og farvannet er greit å gå nattseilas på Føles det greit i ny skute ???? White Lady LIVE på AIS Redigert 6.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
dude Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Hei White Lady med mannskap.. Håper dere får en fin hjemreise :-) Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Det kan bli en laaaang natt.. ;-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Da skjønner vi at dere planlegger å gå over Sletta ikveld. Sitér dette innlegget Link to post
Janniz Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Da må jeg kaste meg på her jeg også......Gratulerer så mye med en flott båt!! :-)) Og sier sånn som vi bruker å si her oppe i Trøndelag når man vil ønske god tur hjem å er litt bekymret hvordan det skal gå: "Må itt ferra nålless no da..." ;-)) Oversatt: ikke ta noen sjanser og ta vare på liv og helse. Mvh. Jan-R. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Bjørn: Ring RS Simrad Ferder og hør om forholdene på Sletta. De gikk sørover over Sletta til Haugesund i ettermiddag, og er i skrivende stund på vei tilbake fra Haugesund til Leirvik. Telefon 91679622 Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
SoBo Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Ja se , nå er gutta på vei sørover. Føles skuta bra Bjørn? God tur videre "nedover" Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
navid Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Der er ex Grethe`s track ja. Ønsker dere en riktig god tur hjemover med White Lady! Blir spennende å følge med dere. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 RS simrad begynner på sletta nå. Nordover. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Snakket med simrad ferder nå for en stund siden. Var litt rotesjø der.. hmmm Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 God tur White Lady og mannskap! Når du skriver at det blir en laaaang natt, så er det nesten så jeg blir litt skremt når jeg vet hva dere er kapabel til av dagsetapper. Dere sitter i tillegg i en helt annen farkost nå enn sist, og det har dere sikkert oppdaget allerede. Stå på!!! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 (redigert) her er varsel for sletta http://spesial.met.no/refraction/sletta/sletta_qed.shtml flere utsatte steder her http://spesial.met.no/ Klokken 2300 i kveld Redigert 6.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bonus Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Da kan du jo stoppe i Leirvik da. Ikke så langt dit nå. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Er det 10 knop som er rolig økonomifart for denne farkosten? :-) Forøvrig er det vel kanskje ikke nødvendig å gå ut i usikre farvann med ny båt etter en lang dag? Har dere dårlig tid? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Skuta er veldig stødig. Men får ikke noe futt i varmeren. Digital modulator. Er det noen som har full kontroll på den. Ring meg gjerne på tlf 47263006. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Magne A. Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 God tur hjemover ! tenker at dette er så stas at det er vanskelig og legge til ei brygge etter bare noen få timer:-) , men ikke lurt å ta sjanser med ukjent fartøy heller ? som sagt , vi som følger med har god tid vi :-) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Jeg tipper de stopper i Leirvik. Der kjenner de havna og de kan få seg en god natts søvn. Starter da neste etappe med større mestringsfølelse etter vellykket 1. etappe. Og dessuten i dagslys. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Det meldes vel storm på fredagen. Hadde jeg klart sletta i dag hadde det vært enklere å komme helt hjem på søndagen. Da ser det roligere ut. Slik jeg ser det. Men vurderer helt til vi pa høyde med leirvik. Vi blir nå passert av en 90 meter.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Allan E Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Dere får se om dere finner en båt å ligge bak over sletta, la den slå sjøen flat. Et kjølvann er mye roligere. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Se på denne Bjørn. http://www.dmi.dk/hav/udsigter/havprognoser/#northsea DMI er gode på bølgeprognoser. Kjør animasjonen. Legg merke til bølgene syd for Stavanger. Sletta vil ikke være noe stort problem verken i dag eller i morgen sammenlignet med dette.Det ligger an til en lenger pause i Stavanger uansett. Tror jeg..... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Du får legge deg på innsiden av Frakt Fjord, 90meteren, over sletta. Han tar vel unna det meste av sjø og vind om det kommer rett fra vest :) Vi følger med! Varmer: får den nok strøm og diesel? Er det en eber? Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 (redigert) God tur!!! Jeg vet ikke om du er vant med øsregn kombinert med mørke men du har jo god los bak Frakt Fjord nå? blir dere leie finner dere sikkert kaiplass i Langevåg? er sikkert noen her inne som vet mer om akkurat det.... ca 16 17 mil til Langevåg, 30 til Haugesund...... Redigert 6.Mars.2014 av gammabusa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Hvis modulatoren står annet sted enn der du vil ha varme så demp utblåsningen der, og åpne der du vil ha varme. Da lurer du den til å "gi på", Har du stengt spjel der du ikke ønsker varme? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Det meldes vel storm på fredagen. Hadde jeg klart sletta i dag hadde det vært enklere å komme helt hjem på søndagen. Da ser det roligere ut. Slik jeg ser det. Men vurderer helt til vi pa høyde med leirvik. Vi blir nå passert av en 90 meter.. :-) Oppdaga plutseleg at du var igang att, vi er tydlegvis eit heit reip som fylgjer dere :-) såg RS gjekk med 24 kn over Sletta istad. For min del viss eg hadde hadde skulle vore på ein jobb etter helga, så trur eg at eg hadde prøvd å kome meg til Tananger før fredagen vart forgammal og lagt der og venta på været. Sletta er no ein ting men Boknafjorden kan no vera ruskete nok utpå fredagen den og. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
M/B Nordheim Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Du får legge deg på innsiden av Frakt Fjord, 90meteren, over sletta. Han tar vel unna det meste av sjø og vind om det kommer rett fra vest :) Vi følger med! Er eit godt tips det då:-) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.