Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jeg måtte krype til køys før dere kom frem i natt, men jeg ser på MT at dere ligger rett utenfor "mitt hjem" når jeg er i Haugesund, Hotel Amanda.

Der er det mange som legger seg med båt når de besøker byen. Håper dere får fart på Eberen igjen !

 

Kan for øvrig anbefale restauranten til Hotel Rica 2-300 meter lengre sør. Det er byens beste, spesielt om dere får lyst på litt fisk !

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post

God morgen alle. Det var en fryd å våkne i dag. På rett side av Sletta. :-) tror ikke jeg ville gått over uten følgesvenn. :-) følte meg litt usikker og tenkte på hva han sa ombord i Rs Simrad Ferder. Ang rotesjø. Det er jeg litt allergisk mot. :-) Men Fjord Frakt gikk foran oss å dempet sjøen grundig. Så sletta føltes faktisk ganske slett. :-)

 

Ang varmer.

Jeg fant ut at det hadde løsnet på tre plasser bak i lasterommet. Skrudd til de igjen å sikret de med ducktape. :-)

Men brenner vil ikke.

Den starter å går i noen minutter. Å stopper igjen. Nå lyser feilkode.54 og F 1

Er det noen som vet hva de er?

Brenneren gikk jo helt smertefritt til vi skulle starte motor og den ene var tom for strøm.

Endelig ble det Bobåt

Link to post

Typiske feilkoder

10 = Overspenning - kontroller batteri, ladningssystem(landstrøm).

11 = Underspenning - kontroller batteriets spenning(ladetilstand).

12 = Overopphetning - kontroller luftkanalene for tilstoppning.

52 = Sikkerhetstiden overskredet - kontroller brennstofforsyningen.

 

 

Hei

Her er en liste med feilkoder jeg fant i farten.

Mvh. Rune

 

Men ser nå at ingen av dine er der, hmm

Redigert av Rune Fredriksen (see edit history)
Link to post
Flame aborted in AIRTRONIC has ignited (flame detected) and reports aborted flame

053 POWER stage in a power stage.

054 FAST stage •Check exhaust and combustion air lines.

055 MEDIUM stage •Check fuel supply / measure fuel quantity, see page 32.

056 SLOW stage •Check flame sensor, diagram and values table see page 28,

if OK, --> replace control unit.



Checking the fuel supply

Before measuring the fuel quantity, check the following

points of the fuel supply:

• Check the filter in the dosing pump

• Check that the fuel lines have been correctly routed.

• Check that the fuel lines do not leak

• Check and tighten the hose connections

• Does the fuel withdrawal comply with the data

in the technical description?

Link to post

Jeg ville gått over koblingene på sugesiden, kanskje forskjøvet gummiskjøtene noe og sørget for at plastledningene går helt mot hverandre. Samt slangeklemmene så tett som mulig for at minst mulig gummi skal bli eksponert for diesel. Videre trenger den noen forsøk før lufta er ute.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...