finnarne Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Trenger du en rolig havn nord for Boknafjord kan jeg anbefale Bokn maritime senter. Lot Tabita ligge der en uke mens jeg ventet på været. Vestre bokn, på innsiden av Knarholmen. Håper det roer seg til i morgen. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
VannTro Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 (redigert) Jeg måtte krype til køys før dere kom frem i natt, men jeg ser på MT at dere ligger rett utenfor "mitt hjem" når jeg er i Haugesund, Hotel Amanda. Der er det mange som legger seg med båt når de besøker byen. Håper dere får fart på Eberen igjen ! Kan for øvrig anbefale restauranten til Hotel Rica 2-300 meter lengre sør. Det er byens beste, spesielt om dere får lyst på litt fisk ! Redigert 7.Mars.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Håper det er fleire som skal bytte båt i år... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Eureka Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 TomRør skal jo hente båt fra Molde til østlandet om 14 dager, så da får vi Sletta i reprise og hele Vestlandet på nord for Bergen. Også er det en som skal hente seilbåt her i Ålesund og ta den med sørover. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 God morgen alle. Det var en fryd å våkne i dag. På rett side av Sletta. :-) tror ikke jeg ville gått over uten følgesvenn. :-) følte meg litt usikker og tenkte på hva han sa ombord i Rs Simrad Ferder. Ang rotesjø. Det er jeg litt allergisk mot. :-) Men Fjord Frakt gikk foran oss å dempet sjøen grundig. Så sletta føltes faktisk ganske slett. :-) Ang varmer. Jeg fant ut at det hadde løsnet på tre plasser bak i lasterommet. Skrudd til de igjen å sikret de med ducktape. :-) Men brenner vil ikke. Den starter å går i noen minutter. Å stopper igjen. Nå lyser feilkode.54 og F 1 Er det noen som vet hva de er? Brenneren gikk jo helt smertefritt til vi skulle starte motor og den ene var tom for strøm. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Rune Fredriksen Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 (redigert) Typiske feilkoder 10 = Overspenning - kontroller batteri, ladningssystem(landstrøm). 11 = Underspenning - kontroller batteriets spenning(ladetilstand). 12 = Overopphetning - kontroller luftkanalene for tilstoppning. 52 = Sikkerhetstiden overskredet - kontroller brennstofforsyningen. Hei Her er en liste med feilkoder jeg fant i farten. Mvh. Rune Men ser nå at ingen av dine er der, hmm Redigert 7.Mars.2014 av Rune Fredriksen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 (redigert) Feilkode 54 innebærer sjekk av om den får drivstoff og det kan være et problem med flammesensor. Indikasjonen er at "den gir seg". Du finner mer detaljer på marinpartner.mamutweb.com/subdet2.htm. Se under feilsøking og reparasjon. Edit: Kode 54 - Flame Cut Out in High Mode. Redigert 7.Mars.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Regina III Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Flame aborted in AIRTRONIC has ignited (flame detected) and reports aborted flame 053 POWER stage in a power stage. 054 FAST stage •Check exhaust and combustion air lines. 055 MEDIUM stage •Check fuel supply / measure fuel quantity, see page 32. 056 SLOW stage •Check flame sensor, diagram and values table see page 28, if OK, --> replace control unit. Checking the fuel supply Before measuring the fuel quantity, check the following points of the fuel supply: • Check the filter in the dosing pump • Check that the fuel lines have been correctly routed. • Check that the fuel lines do not leak • Check and tighten the hose connections • Does the fuel withdrawal comply with the data in the technical description? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Jeg vil foreslå å slette feilkoder, så gjøre et startforsøk og så sjekke den gjennomsiktige drivstoffslangen om det er luftbobler. Disse gjør at varmeren stopper. De kan komme av utett gummi sugeslange som er brukt en del som skjøt ved montering av eber. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Regner vel med at pumpa er montert riktig, men den kan jo ha forskjøvet seg. Det er veldig viktig at den står slik skrått oppover som beskrevet i manualen. Om den har blitt feilmontert (eller har forskjøvet seg ...), skjer akkurat det du nå opplever. Har opplevd det selv. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Lars O skal også hjem fra Bergen, han skal vel til Skjeberg Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Slett feilkoder. Å prøv å starte opp igjen God. Morgen forresten. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bonus Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 ... skal også hjem fra Bergen ... Hører vi ordet "Konvoi" her ... ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Feilsøking så langt avdekker at det kommer bittesmå luftbobler. i plastslange fra pumpe og opp til Brenner. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Vil sjekke dieselfilter inni pumpa. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
SoBo Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Har du muligheten å koble pumpa direkte på 12v? Så kobler du fra på brenneren og kjører dieselen i ei bøtte. Kanskje letter å finne om han suger luft slik? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Bonus Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 (redigert) Sjekk det jeg skrev om monteringsvinklen av pumpa, Bjørn. Og dette: Redigert 7.Mars.2014 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 God formiddag! Bittesmå luftbobler i slangen er nok til at den stopper. Kan du se de er de for store. Her tlf. til Eber Norge. Jeg fikk hjelp der. 66823050. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Filteret var delvis stoppet til. Kan det være årsak og? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Absolutt Bjørn. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Jeg ville gått over koblingene på sugesiden, kanskje forskjøvet gummiskjøtene noe og sørget for at plastledningene går helt mot hverandre. Samt slangeklemmene så tett som mulig for at minst mulig gummi skal bli eksponert for diesel. Videre trenger den noen forsøk før lufta er ute. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Får det ikke helt rent. Men har åpnet seg betraktelig. Prøver å ser igjen.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
navid Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Ja disse varmera varmer ikke bare med varmluft, men med armod og forbannelse også. Vet ikke om det er denne typen du har: Eberspacher Varmer D4? Litt nede på denne siden http://www.seatronic.no/varmere-luftvarmere-c-107_120/eberspacher-varmer-d4-p-156 kan du laste ned manualen. Men den har du kanskje allerede. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Har du muligheten å koble pumpa direkte på 12v? Så kobler du fra på brenneren og kjører dieselen i ei bøtte. Kanskje letter å finne om han suger luft slik? Kan ikke koble pumpa direkte på 12v, går på puls fra eber styreenhet Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bonus Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 ... marinpartner.mamutweb.com/subdet2.htm. Se under feilsøking og reparasjon. Bergen dørk la ut link til service og reparasjonsmanualene. Jeg har dem på min PC i PDF format, Om du vil kan jeg sende dem til deg på mail. Send meg da mailadressen din (på IM f.eks) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.