Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Trenger du en rolig havn nord for Boknafjord kan jeg anbefale Bokn maritime senter. Lot Tabita ligge der en uke mens jeg ventet på været. Vestre bokn, på innsiden av Knarholmen. Håper det roer seg til i morgen.

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

Jeg måtte krype til køys før dere kom frem i natt, men jeg ser på MT at dere ligger rett utenfor "mitt hjem" når jeg er i Haugesund, Hotel Amanda.

Der er det mange som legger seg med båt når de besøker byen. Håper dere får fart på Eberen igjen !

 

Kan for øvrig anbefale restauranten til Hotel Rica 2-300 meter lengre sør. Det er byens beste, spesielt om dere får lyst på litt fisk !

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

God morgen alle. Det var en fryd å våkne i dag. På rett side av Sletta. :-) tror ikke jeg ville gått over uten følgesvenn. :-) følte meg litt usikker og tenkte på hva han sa ombord i Rs Simrad Ferder. Ang rotesjø. Det er jeg litt allergisk mot. :-) Men Fjord Frakt gikk foran oss å dempet sjøen grundig. Så sletta føltes faktisk ganske slett. :-)

 

Ang varmer.

Jeg fant ut at det hadde løsnet på tre plasser bak i lasterommet. Skrudd til de igjen å sikret de med ducktape. :-)

Men brenner vil ikke.

Den starter å går i noen minutter. Å stopper igjen. Nå lyser feilkode.54 og F 1

Er det noen som vet hva de er?

Brenneren gikk jo helt smertefritt til vi skulle starte motor og den ene var tom for strøm.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Typiske feilkoder

10 = Overspenning - kontroller batteri, ladningssystem(landstrøm).

11 = Underspenning - kontroller batteriets spenning(ladetilstand).

12 = Overopphetning - kontroller luftkanalene for tilstoppning.

52 = Sikkerhetstiden overskredet - kontroller brennstofforsyningen.

 

 

Hei

Her er en liste med feilkoder jeg fant i farten.

Mvh. Rune

 

Men ser nå at ingen av dine er der, hmm

Redigert av Rune Fredriksen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Feilkode 54 innebærer sjekk av om den får drivstoff og det kan være et problem med flammesensor. Indikasjonen er at "den gir seg". Du finner mer detaljer på marinpartner.mamutweb.com/subdet2.htm. Se under feilsøking og reparasjon.

 

Edit: Kode 54 - Flame Cut Out in High Mode.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Flame aborted in AIRTRONIC has ignited (flame detected) and reports aborted flame

053 POWER stage in a power stage.

054 FAST stage •Check exhaust and combustion air lines.

055 MEDIUM stage •Check fuel supply / measure fuel quantity, see page 32.

056 SLOW stage •Check flame sensor, diagram and values table see page 28,

if OK, --> replace control unit.



Checking the fuel supply

Before measuring the fuel quantity, check the following

points of the fuel supply:

• Check the filter in the dosing pump

• Check that the fuel lines have been correctly routed.

• Check that the fuel lines do not leak

• Check and tighten the hose connections

• Does the fuel withdrawal comply with the data

in the technical description?

Link to post
Share on other sites

Jeg vil foreslå å slette feilkoder, så gjøre et startforsøk og så sjekke den gjennomsiktige drivstoffslangen om det er luftbobler. Disse gjør at varmeren stopper. De kan komme av utett gummi sugeslange som er brukt en del som skjøt ved montering av eber.

Link to post
Share on other sites

Regner vel med at pumpa er montert riktig, men den kan jo ha forskjøvet seg. Det er veldig viktig at den står slik skrått oppover som beskrevet i manualen. Om den har blitt feilmontert (eller har forskjøvet seg ...), skjer akkurat det du nå opplever. Har opplevd det selv.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

God formiddag! Bittesmå luftbobler i slangen er nok til at den stopper. Kan du se de er de for store. Her tlf. til Eber Norge. Jeg fikk hjelp der. 66823050.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Jeg ville gått over koblingene på sugesiden, kanskje forskjøvet gummiskjøtene noe og sørget for at plastledningene går helt mot hverandre. Samt slangeklemmene så tett som mulig for at minst mulig gummi skal bli eksponert for diesel. Videre trenger den noen forsøk før lufta er ute.

Link to post
Share on other sites

Har du muligheten å koble pumpa direkte på 12v?

Så kobler du fra på brenneren og kjører dieselen i ei bøtte.

Kanskje letter å finne om han suger luft slik?

Kan ikke koble pumpa direkte på 12v, går på puls fra eber styreenhet

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

... marinpartner.mamutweb.com/subdet2.htm. Se under feilsøking og reparasjon.

 

Bergen dørk la ut link til service og reparasjonsmanualene. Jeg har dem på min PC i PDF format, Om du vil kan jeg sende dem til deg på mail. Send meg da mailadressen din (på IM f.eks)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...