queeg Startet 7.Mars.2014 Del på Facebook Startet 7.Mars.2014 Hei, jeg har lært mye nyttig fra forumet, mange takk. Nå kommer min første post. Jeg har en liten daycruiser som var ny ifjor. Jeg lurer på om vannlinjen som var satt av forhandleren burde heves i år. Det grodde en del og det er noen bilder her https://plus.google.com/photos/106308257243326435141/albums/5988021308928387313 Det grodde mest på den forreste halvdel av båten og virker som om vannlinjen er satt høyt nok akter. Ville dere hevet vannlinjen og isåfall på hele båten eller kun i baugen? Tar gjerne imot tips på hvordan får det penest mulig. Takk på forhånd, god helg! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Ikke godt å si. Det kan jo skyldes bølgeskvulp. Hvordan er vannlinjen når båten ligger utpå? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
queeg Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Jeg husker dessverre ikke. Det er mulig at jeg burde sjekke dette i år, før jeg bestemmer meg. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Det ville jeg ha gjort. Det er lettere å vaske vannlinjen enn å fjerne overflødig bunnstoff... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
@ArneO Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Jeg får også grisete vannlinje, men siden det er rester av rur over vannlinjen her vil jeg nesten tro den er for lav..... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Ternen32 Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Ser nok ut som om vannlinjen er for lav, om ikke da båten har ligget nedlesset Men hva med å legge en blå topplinje over bunnstoffet du har nå Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Jens_P Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Ut fra bildet ditt under så gror det rur over der bunnstoffet ditt stopper. Jeg valgte å løfte min vannlinje ut fra samme årsak. Sparer meg for jobben med saltsyre for å fjerne den gule randen i vannlinja. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
CB. Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 I dette tilfellet hadde jeg nok hevet vannlinjen. Poenget med bunnstoff er å hindre groe. Er den for lav da blir det slik. Lurer på en ting, jeg føler at hele båten er tung i front ? Ligger det mye bagasje og tungt utstyr der i forhold til standard ? Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
mgjell Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Du må nok bytte til større motor Sitér dette innlegget Link to post
queeg Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Det har vært en del utstyr lagret foran, f.eks putene til solsengen, noen vester, jakker, osv. Det kan være en del av forklaringen, men er ikke noe uvanlig last? Putene kan lagres et annet sted, dersom jeg finner på en lur måte å holde de på plass. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Har du veldig lett motor, eller har du dregg, kjetting og mye tau i baugen? Vil tro forhandleren har mål på hvor vannlinja skal gå. Her har vedkommende bommet fælt, om ikke båten er lastet tung i baugen. Husk at du bør legge primer også, ikke bare bunnstoff. Litt bry med det, ville prøvd å sjekke ut vektfordelingen først. Ligger båten ofte til kai med tom tank? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.