Jump to content

Burde jeg heve vannlinjen foran?

queeg

Recommended Posts

Hei,

jeg har lært mye nyttig fra forumet, mange takk. Nå kommer min første post. Jeg har en liten daycruiser som var ny ifjor. Jeg lurer på om vannlinjen som var satt av forhandleren burde heves i år. Det grodde en del og det er noen bilder her https://plus.google.com/photos/106308257243326435141/albums/5988021308928387313 Det grodde mest på den forreste halvdel av båten og virker som om vannlinjen er satt høyt nok akter. Ville dere hevet vannlinjen og isåfall på hele båten eller kun i baugen? Tar gjerne imot tips på hvordan får det penest mulig.

Takk på forhånd, god helg!

Har du veldig lett motor, eller har du dregg, kjetting og mye tau i baugen? Vil tro forhandleren har mål på hvor vannlinja skal gå. Her har vedkommende bommet fælt, om ikke båten er lastet tung i baugen. Husk at du bør legge primer også, ikke bare bunnstoff. Litt bry med det, ville prøvd å sjekke ut vektfordelingen først. Ligger båten ofte til kai med tom tank?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...