Jump to content

Styrevaier evinrude 40

Ninjan

Recommended Posts

Jeg driver å resturerer en 1972 mod Evinrude 40 hk.

Nå har jeg kommet til styringa, som er skikkelig tung og seig. Sikkert full av størknet grease i strømpa.
Det jeg lurer på er om det lønner seg å bruke masse tid på å prøve å rense og smøre opp den gamle, eller om det lønner seg å kjøpe ny?

Er alle typer styrevaiere mer eller mindre like og kan jeg f.eks bare handle en på biltema og smekke den inn?

Har ikke sett så mye på det enda, da det er ganske kronglete å komme til, så jeg forhører meg litt her først.

Takker for svar!:)

Edited by Ninjan (see edit history)

www.vikingsonadventure.blogspot.com

sjekk om det går å ta wiren ut av strømpa, da kan du rengjøre og inspisere. Ser det slitt ut - bytt.

avhengig av type så kan du på noen bytte bare wiren, så slipper du jobben med å dra ut den gamle kabelen samt å få tredd på plass ny. Om du må bytte hele, fest etellerannet i den når du drar ut , så har du noe å trekke den nye på plass med. En slik elektriker-trekkefjær egner seg godt til det

Er flere måter å koble til kabel til motor, kanskje best om du legger ut bilder så vi ser hva du har?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha