Øya Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Godt å se at de er inne. Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Lars H. Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Men nå har de forflyttet seg litt? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 26.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Grunnen til at jeg stoppet opp på vei til Kåløysundet, var at jeg fikk en feilmelding på babord hendel på apeloftet. Måtte sitte inne resten ;-) Link to post
Lars H. Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Men nå er dere på plass, vel fortøyd? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 26.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Ja nå er vi fortøyd ;-) Dette er litt av en idyll. Link to post
Tom Rør Svart 26.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 (redigert) Da fikk vi nok en gang besøk av et hyggelig baatplassenmedlem. ;-) Helt utrolig hvor greie og hjelpsomme folk er. Tusen takk for hyggelig prat :-) Redigert 26.Mars.2014 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Marida Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Fant du ut hva feilmeldingen var? Link to post
Tom Rør Svart 26.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Skulle visst bare sette spaken i nøytral og kvittere med ok. Prøvet i morra, for nå er det kyllingvinger og en kald pils som gjelder :-) Link to post
Møkkalasset Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Vel fortjent. Link to post
Frissy Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Høres jo herlig ut. Nærmer seg sommer.....vel blåst. Link to post
Storø Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Hilste på noen "gutter" oppe i elva i Kristiansand ettermiddag, de var på vei fra Oslo til Trondheim med en voksen plastbåt og hadde hatt SVÆRT god medvind. I elven "fant" de en taustump som klamret seg til en av propellene noe som medførte behov for dykke assistanse, denne ankom heldigvis i det jeg forlot området. En tid antok jeg at det kanskje var dere som hadde greidd å forsere distansen Stavanger - Kristiansand i løpet av dagen. Ser nå at dere er på Hidra; i morgen løyer vinden og dere får bare frisk bris i mot på veien videre til Oslo. God tur videre ! Link to post
Zitt Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Storm og Yr er ikke helt enige om vindstyrken for morgendagen og tiden fremover, så vi må stå opp i morgen også! Jeg holder med Yr og har troen! Takk for i dag og god natt! Link to post
MajorAndy Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Dmi siger: i morgen tidlig vind fra øst og nordøst, 3-8 m/s og bølgehøjde under 1 meter. I løbet af dagen aftagende vind. Men når I runder Lindesnes og passerer Mandal vil vind og bølger tiltage og komme ret imod. Så fra Mandal/Kristianssand og videre kan jeg godt forestille mig at det bliver lidt uroligt hvis I kommer så langt. Kilde: http://www.dmi.dk/hav/udsigter/havprognoser/#northsea Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Her er en grovskisse over våre planer for i morgen. Det kan tenkes at vi ikke kommer så langt. Alt avhenger av vær/bølger rundt Lista og Lindesnes. Innspill? Råd eller kommentarer? Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Dmi siger: i morgen tidlig vind fra øst og nordøst, 3-8 m/s og bølgehøjde under 1 meter. Mange takk! Håper dettte varselet holder seg. Buster X med Yamaha 70 Link to post
nor star 290.. Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Takk for praten og lykke til videre mot oslo? Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Noen bilder fra i går; Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Et par til: Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Kongen hilser på en Princesse: Buster X med Yamaha 70 Link to post
Bonus Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Du snakker om signingstur! Flotte bilder Snekker'n Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 (redigert) Her er en grovskisse over våre planer for i morgen. Det kan tenkes at vi ikke kommer så langt. Alt avhenger av vær/bølger rundt Lista og Lindesnes. Innspill? Råd eller kommentarer? Om meldingen stemmer vil dere få endel sjø i trynet om dere går utaskjærs etter lindesnes tror jeg. Her er et tips til rutevalg etter neset og mine track fra i sommer. Kan gjerne ta flere mer innzoomede screeshots om ønskelig. Om det er mye sjø, så gå nord for Våre, så evt nord for Hille også til Mandal. Alternativt rett fra Neset til S av Hille om dere synes forholdene er ok. Så synes jeg det er veldig flott å gå leia innenfor Skjernøy og forbi Tregde. Garantert rolig og en flott lei å gå. Så når dere kommer ut av leia etter Tregde nord for Landøy, så kan dere peise på i 25 kn om dere ønsker i relativt beskyttet skipslei helt til Ny Hellesund. Fra Ny Hellesund kan dere også gå leia på innsiden av Flekkerøya til Kr Sand. Da er nesten hele seilasen i beskyttet farvann med unntak av runding av Lindesnes og evt strekket over mot Mandal og mye flott å se på :-) Dere går glipp av mye pent om dere peiser på uttaskjærs fra Lindesnes til Kr Sand. Ikke er det noe særlig lenger å gå innaskjærs fra etter Mandal heller :-) Redigert 26.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Elise Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Med den værmeldingen går dette nok bra, skulle det bli for mye plask rett imot kan dere gå nærmere land å få det roligere. Hentet båten i Bergen for noen år siden og fikk en god NØ kuling fra Egersund og østover. da gikk vi innom de fleste holmer får å få det roligere. God tur videre :-) Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 En lekker trebåt. Sandy Hook 2? Buster X med Yamaha 70 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn