Jump to content

Hentetråd Molde Oslo

Tom Rør

Recommended Posts

Etter drøye 100 nm i dag og 12 timer underveis, er det klart for bingen.

Blir dieselvarme i natt, da Stavanger ikke kunne by på strøm til gjesteplassene.

Her er et utkast til rute for morgendagen.

Innspill?

bilde

Vi regner ikke med å passere Lindesnes grunnet dette:

bilde

Buster X med Yamaha 70

Hvis dere ikke stopper over i Egersund, vil jeg for turen mellom Egersund og Hidra foreslå at dere går kloss i land, innenfor småøyene. Da slipper dere unna både strøm og bølger, og kanskje også få et visst vindle. Rekefjord er også et godt stoppalternativ, men ikke butikk.

Glem Lista imorgen.

Uten å ha prøvd selv, så vil jeg tro Laluna II og finnarne har rett. Det bør ikke være så galt rundt Lista, men dere har vel god tid. Da er det jo greit å benytte seg av det privillegiet. Om en kommer rundt Lista er det vel bare å gå på innsiden videre og gjennom Spangereidkanalen. Husker ikke makshøyden der, men det er lurt å sjekke.

Nå har jeg holdt på med båten, som denne uken står på land, i to dager. Kjekt å komme hjem, åpne en pils jeg fant gjemt i båten fra i sommer. - faktisk to hele brett med øl, og lese dagens oppdatering og at det ikke har skjedd noe dramatisk.

Når det gjelder babord tillegging til kai, så heter det jo ikke "portside" på engelsk uten grunn. Det er den siden man skal legge til meg :). Vi har jo meg sjøfolk å gjøre! Hehe.

Ellers vet jeg at gutta har med seg luftavfukter Meaco DD8L, på tur. Hadde vært interessant om de synes den har noe for seg. Er det tørre madrasser, sengetøy og fritt for kondens? :)

God morgen.

Rakk akkurat å se dere forlot gjestehavna på webcam, ser ut til dere er på vei til Vassøy for å bunkre.

Skulle nesten hatt dere en dag å utforske Ryfylke, men ta heller ferieturen hit en gang :)

Riktig god tur sørover idag!!

Jeg støtter Kirkehamn eller Rasvåg på Hidra. Da ligger dere klar for Lista når det løyer og for noen sjarmerende plasser dette er. Vi lå på Rasvåg for en del år siden og ventet på at kulingen skulle løye før vi skulle gå over Jæren. Dette er en sjarmerende og lun havn med små gater og smau med masse (pr i dag) sommerhus. Handle i Egersund og nyt en dag eller to i roen som Hidra kan tilby. Anbefales! Lykke til og God tur!

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...