Zitt Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Haha, kongekommentar . Er nok litt der jeg også . Jeg er så glad for motoren og vispen jeg har foran under panseret at du vil ikke tro det! Link to post
Snekker'n Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Etter drøye 100 nm i dag og 12 timer underveis, er det klart for bingen. Blir dieselvarme i natt, da Stavanger ikke kunne by på strøm til gjesteplassene. Her er et utkast til rute for morgendagen. Innspill? Vi regner ikke med å passere Lindesnes grunnet dette: Buster X med Yamaha 70 Link to post
nor star 290.. Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Foreslår rasvåg gjestehavn, strøm og butikk innen 3min gangeavstand. Link to post
Øya Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Har dessverre måttet jobbe i hele dag så får ikke fulgt dere live. Men god natt og god tur videre i morgen. Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Tom Rør Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Nå et det natt, og takk for all tilbakemelding. Mest sannsynlig det beste forumet som finnes :-) Link to post
finnarne Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Dere kan muligens gå rundt Lista og overnatte i Farsund. Ellers er det stille og greit i Egersund, men det blir jo bare en kort koseetappe. Det var dårlig med landstrøm i Egersund i begynnelsen av måneden. Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
LALUNA II Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 (redigert) Vind Ø/NØ gir lite sjø rundt Lindesnes til informasjon den vinden merker dere mere etter kristiansand Bare å gå tett på land så er det omtrent stille Redigert 25.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Regina III Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Hvis dere ikke stopper over i Egersund, vil jeg for turen mellom Egersund og Hidra foreslå at dere går kloss i land, innenfor småøyene. Da slipper dere unna både strøm og bølger, og kanskje også få et visst vindle. Rekefjord er også et godt stoppalternativ, men ikke butikk. Glem Lista imorgen. Link to post
Blue Magic Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Flekkefjord kan jo være et alternativ. Link to post
tilplan Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Uten å ha prøvd selv, så vil jeg tro Laluna II og finnarne har rett. Det bør ikke være så galt rundt Lista, men dere har vel god tid. Da er det jo greit å benytte seg av det privillegiet. Om en kommer rundt Lista er det vel bare å gå på innsiden videre og gjennom Spangereidkanalen. Husker ikke makshøyden der, men det er lurt å sjekke. Link to post
finnarne Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Det skal blåse opp rundt Lista også imorgen, jeg hadde stoppet i Egersund. Men jeg går jo bare 5-7 knop da. Kommer dere rundt lista før det blåser opp, er jo saken grei. Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Key Freak Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Maks høyde i Spangereidkanalen er 4,5 meter. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Eureka Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Nå har jeg holdt på med båten, som denne uken står på land, i to dager. Kjekt å komme hjem, åpne en pils jeg fant gjemt i båten fra i sommer. - faktisk to hele brett med øl, og lese dagens oppdatering og at det ikke har skjedd noe dramatisk. Når det gjelder babord tillegging til kai, så heter det jo ikke "portside" på engelsk uten grunn. Det er den siden man skal legge til meg :). Vi har jo meg sjøfolk å gjøre! Hehe. Ellers vet jeg at gutta har med seg luftavfukter Meaco DD8L, på tur. Hadde vært interessant om de synes den har noe for seg. Er det tørre madrasser, sengetøy og fritt for kondens? :) Link to post
Espen Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 God morgen. Rakk akkurat å se dere forlot gjestehavna på webcam, ser ut til dere er på vei til Vassøy for å bunkre. Skulle nesten hatt dere en dag å utforske Ryfylke, men ta heller ferieturen hit en gang :) Riktig god tur sørover idag!! Link to post
Bergen dørk Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 (redigert) Jeg støtter Kirkehamn eller Rasvåg på Hidra. Da ligger dere klar for Lista når det løyer og for noen sjarmerende plasser dette er. Vi lå på Rasvåg for en del år siden og ventet på at kulingen skulle løye før vi skulle gå over Jæren. Dette er en sjarmerende og lun havn med små gater og smau med masse (pr i dag) sommerhus. Handle i Egersund og nyt en dag eller to i roen som Hidra kan tilby. Anbefales! Lykke til og God tur! Redigert 26.Mars.2014 av Bergen dørk (see edit history) mvh Bergen Dørk Link to post
Raymond Romsdal Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 God morgen og god tur :-) Link to post
Junke Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Tror det blir helt ok og nærmest flatt ved lista i dag. Østavind. Link to post
alidal Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Har dere lastet ned denne på telefon/padde? http://www.kystverket.no/Nyheter/2013/September/Kystvar-app-for-alle/ Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Nå er tankene fulle og dagens etappe kan starte. http://youtu.be/sZyaagFz2zA Buster X med Yamaha 70 Link to post
Bonus Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 God tur gutta! Skal sette ut egen båt idag, men lurer på å utsette det for ikke å gå glipp av denne reisen Link to post
Junke Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Grei Apple det der...men det var svært få stasjoner der.? Ingen nord for Stavanger, eller er det jeg som gjør noe galt Link to post
Bergen dørk Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Er mAIS aktivert? Ser ut til at dere fyller diesel fortsatt! mvh Bergen Dørk Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Måtte stoppe fordi sjøspruten truet elektronikken på flybridge. Roligere nå. Prøver igjen: http://youtu.be/W0DznuGvgdY Buster X med Yamaha 70 Link to post
Bonus Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Er mAIS aktivert? Ser ut til at dere fyller diesel fortsatt! På marinetraffic er vel mAIS rapporten deres nå 40 minutter gammel ... Link to post
Bonus Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Nå er den oppdatert Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn