Jump to content

Hentetråd Molde Oslo

Tom Rør

Recommended Posts

Krise!!! You Tube linken funker ikke

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Tror ikke lista byr på store utfordringer med vindretningen som er nå om du går innenfor Hidra og så ut rundt lista.

Etter lista kan du gå inn til Farsund og bli over der eller gå videre i beskyttet farvann den indre skipsleia mot Korshavn rett før lindesnes. Kommer du under 4,5 meter, så kan dere ta Spangereidkanalen.

Flott både å ligge i Farsund, Korshavn.

God tur videre :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

http://www.lindesnesfyr.no/?page=4301&menu=58

Delvis skyet / gløtt av sol small_wi_temp.gif 6,1 °C small_wind1_NE.gif Sterk kuling
18,6 m/s Sikt: 100 % Temperatur sjø: 5,9 °C Bølgehøyde: 1,8 m - Noe sjø

og går du tracket til sap så blir det ikke noe sjø av betydning men det vil nok skvette litt p.g.a vinden

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Tror ikke lista byr på store utfordringer med vindretningen som er nå om du går innenfor Hidra og så ut rundt lista.

Etter lista kan du gå inn til Farsund og bli over der eller gå videre i beskyttet farvann den indre skipsleia mot Korshavn rett før lindesnes. Kommer du under 4,5 meter, så kan dere ta Spangereidkanalen.

Flott både å ligge i Farsund, Korshavn.

God tur videre :-)

Kommer ikke under i Spangereidkanalen, så vi må nok ta det "the hard way" :-)

Egentlig er ikke Spangereidkanalen noe alternativ for litt større båter da de fort smetter rundt "Neset" og kommer seg inn i le mot Spangereid landet..... "Båly"er jo og grei havn men skulle jeg lagt meg til i området Lindesnes hadde jeg valgt Korshamn i dag pga. vinden er nok betydlig roligere der i dag ...eller beveget meg bort til Mandal (min fødeby)

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Kommer ikke under i Spangereidkanalen, så vi må nok ta det "the hard way" :-)

Bjørn sin P440 hadde tidligere tilhold i Nordåsvannet i Bergen innenfor 4,5 meters brua, men om du ikke kan legge ned lanternebøylen over radar blir det nok for høyt. Kommer ikke under med Karma heller uten å legge ned alt. Var fint vær så gikk rundt begge veier i sommer selv.

Men det er noe spesielt med å runde Neset og da :-)

Tidligere fikk man rundingsdiplom i Korshavn Rorbuer om man spurte. Stor stas den gang for en liten sneip :-)

bilde

Neset.

bilde

Korshavn sett fra syd

bilde

Korshavn sett fra NW

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Der var dere ja. Hvordan har dere der ute, rufset? Og hva er målet for dagens tur? Selv sjøsatte jeg båten i dag og drar til Borgen fredag morgen. Kommer dere innom der?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...