Blue Magic Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Denne kan kanskje være til hjelp hvis dere velger å legge dere i Egersund. :-) Link to post
tilplan Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Her vil de ha fulle tanker videre. Bunkring i Egersund også. Link to post
Bergen dørk Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Egersund for kvelden, eller bare en tur innom? Ser at dere nå har gått inn i "vågen" til gjestehavna etter dieselfylling. mvh Bergen Dørk Link to post
REM Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Krise!!! You Tube linken funker ikke Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tom Rør Svart 26.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Vi ligger her og vurderer om vi skal gå til Hidra. Oppdatering følger.ps: streamingutstyret måtte rigges ned pga. vannsprut :-) Link to post
Øya Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 (redigert) Hvordan er været hos dere nå? Blåser godt på Sørlandskysten Redigert 26.Mars.2014 av Øya (see edit history) Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Tom Rør Svart 26.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Det blåser bra, men ikke noe særlig sjø her oppe. Må vel rundt Lista før sjøen blir lei Link to post
Øya Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Det kan nok stemme. Fruens familie hadde hus på Hidra. Rasvåg er en lun og fin havn. Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 (redigert) Tror ikke lista byr på store utfordringer med vindretningen som er nå om du går innenfor Hidra og så ut rundt lista. Etter lista kan du gå inn til Farsund og bli over der eller gå videre i beskyttet farvann den indre skipsleia mot Korshavn rett før lindesnes. Kommer du under 4,5 meter, så kan dere ta Spangereidkanalen. Flott både å ligge i Farsund, Korshavn. God tur videre :-) Redigert 26.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Her er tracket mitt fra i sommer Mandal - Lindesnes - Korshavn og indre lei til Farsund. Leia kan du gå store deler av i høy fart også om du ønsker. Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 (redigert) http://www.lindesnesfyr.no/?page=4301&menu=58 Delvis skyet / gløtt av sol 6,1 °C Sterk kuling18,6 m/s Sikt: 100 % Temperatur sjø: 5,9 °C Bølgehøyde: 1,8 m - Noe sjø og går du tracket til sap så blir det ikke noe sjø av betydning men det vil nok skvette litt p.g.a vinden Redigert 26.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 26.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Tror ikke lista byr på store utfordringer med vindretningen som er nå om du går innenfor Hidra og så ut rundt lista. Etter lista kan du gå inn til Farsund og bli over der eller gå videre i beskyttet farvann den indre skipsleia mot Korshavn rett før lindesnes. Kommer du under 4,5 meter, så kan dere ta Spangereidkanalen. Flott både å ligge i Farsund, Korshavn. God tur videre :-) Kommer ikke under i Spangereidkanalen, så vi må nok ta det "the hard way" :-) Link to post
LALUNA II Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 (redigert) Egentlig er ikke Spangereidkanalen noe alternativ for litt større båter da de fort smetter rundt "Neset" og kommer seg inn i le mot Spangereid landet..... "Båly"er jo og grei havn men skulle jeg lagt meg til i området Lindesnes hadde jeg valgt Korshamn i dag pga. vinden er nok betydlig roligere der i dag ...eller beveget meg bort til Mandal (min fødeby) Redigert 26.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 (redigert) Kommer ikke under i Spangereidkanalen, så vi må nok ta det "the hard way" :-) Bjørn sin P440 hadde tidligere tilhold i Nordåsvannet i Bergen innenfor 4,5 meters brua, men om du ikke kan legge ned lanternebøylen over radar blir det nok for høyt. Kommer ikke under med Karma heller uten å legge ned alt. Var fint vær så gikk rundt begge veier i sommer selv. Men det er noe spesielt med å runde Neset og da :-) Tidligere fikk man rundingsdiplom i Korshavn Rorbuer om man spurte. Stor stas den gang for en liten sneip :-) Neset. Korshavn sett fra syd Korshavn sett fra NW Redigert 26.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Nå setter vi kursen mot Hidra. http://youtu.be/6ROv9HKVpE8 Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Svært variabel dekning her ute. Ice kobler ut og inn, Telenor opererer med Edge-fart og Netcom med GPRS. Får se hvor lenge forbindelsen holder denne gang: http://youtu.be/avV0kJTz7bg Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Kan noen bekrefte om kamera nå fungerer? Jeg ser bare svart skjem, men med en firkant som sier at sending pågår. Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Nytt forsøk: http://youtu.be/rSD7S2GmQ4U Buster X med Yamaha 70 Link to post
Lars H. Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Der var dere ja. Hvordan har dere der ute, rufset? Og hva er målet for dagens tur? Selv sjøsatte jeg båten i dag og drar til Borgen fredag morgen. Kommer dere innom der? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Det er litt rufsete. Legger oss nå litt nærmere land. Vi satser på Hidra i dag. Buster X med Yamaha 70 Link to post
Bergen dørk Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Siragrunnen kan ha mye rotesjø. Det er selvopplevd. Trodde kanskje det var lurt å legge seg langt ute der....... mvh Bergen Dørk Link to post
Snekker'n Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Jeg hadde tenkt å smyge langs land. Det er fralandsvind. Bør vi gå på utsiden? Buster X med Yamaha 70 Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Vil tro dere får mer ubehag jo lenger dere går ut fra kysten nå. Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn