Sjeldenutpå Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 http://www.ebay.com/itm/DEWALT-18-Volt-Ni-Cad-Cordless-Band-Saw-/161265584242?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item258c2d8872 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Komodo Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 ... blir nok ikke like greit i bunnen av båten som du sier. Der er et stykke ned mellom to kraftige skrogavstivere så får nok ikke all verden av slaglengde på sagen. Blir det vellykket med koblingen så kan det hende det blir 2-3 cm kapping neste vinter. Det du må gjøre er jo i tilfelle å trekke av flensen og trekke akselen litt tilbake så du får kuttet rett bak girkassa. Akselen kan du stemple fast i det trauet eller hva det er som går bak motoren med en "U" til akselen. Men hvis du ikke får vibrasjoner eller risting med det ekstra utstikket du nå har er det jo ingen vits i å kappe akselen. Den testen jeg gjorde var jo bare for moro skyld. Da er det jo bedre som noen her har anbefalt deg å støpe en mer strømlinjeformet avslutning av kjølen. Det bygger du lett opp med langtrådet glassfibersparkel. Det har jo ingen annen misjon enn å fortrenge vann. Sæbø: Det der var en liten luring, nytt for meg Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 For meg ser det ut til at propellen til sap_2000 har en rimeligere plassering nå enn tidligere. Ser ingen grunn til å fikle mer med akkurat det. Avrunding av kjølen i forkant av propellen vil uansett være et fornuftig tiltak. Neste års prosjekt, formodentlig. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2014 Det skal bli spennende å se når båten flyter :-) Den håndholdte båndsaga var genial :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Komodo Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 Dette kommer nok til å bli bra. Men jeg er en smule usikker på om du oppnår det du ønsker i forhold til demping ved innslag. God lørdagskveld, nå begynner filmen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ebonita Svart 28.Mars.2015 Del på Facebook Svart 28.Mars.2015 (redigert) Hur gick det SAP, blev Du nöjd med R&D kopplingen? :confused: Redigert 28.Mars.2015 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 (redigert) Angående kapping av propellaksel med baugfil, og da særlig om den ligger på vannet, ville jeg holdt baugfilen i ro, startet motor, koplet inn gearet, og latt motoren gjøre 80% av jobben. Deretter stoppet motor, og gnagd over de siste millimetrene. Redigert 29.Mars.2015 av BØstrøm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Tanken er god BØstrøm, men i praksis funkæreikke. Du sliter ut sagbladet på kort tid. Du kan gjerne rotere akslingen, med sag da på normal måte. Lite å spare egentlig. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komodo Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Nei, det vil jeg på det sterkeste fraråde. Tenk litt sikkerhet også, ikke trygt å drive å knote nede i der med aksel og flenser svivende rundt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
cosmic Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Hvordan ble dette? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Glemte helt og gi tilbakemelding. Er godt fornøyd. Det var 3 ting som ble endret. Koblingen, 2 nye motorlabber og at aksling og propell havnet lenger bak. Klangen ved giring ble bedre som håpet. Koblingen isolerer massen i propell og aksel fra giret og motoren, så logisk nok. Galvanisk forbindelse er intakt. Det ble også mindre propellstøy på turtall over marsj da propellen havnet lenger unna avslutningen på kjølen. Tror fortsatt det hadde blitt enda bedre om man hadde rundet av kjølavsluttningen også. støy og motorvibrasjoner var det ikke mye av fra før, men tipper det ble enda et hakk bedre med 2 nye motorfester og riktig oppretting og justering av belastning. Summa sumarum så er jeg glad for at det ble som håpet:-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
cosmic Svart 30.Mars.2015 Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Det var kjekt,og takk for info. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 30.Mars.2015 Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Goody goody! :thumbsdown: Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 5.September.2017 Del på Facebook Svart 5.September.2017 (redigert) ? Redigert 5.September.2017 av Enjoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.