Jump to content

Albin Vega 27, 1972 mod. Løs roraksel i ror.


Jan G

Recommended Posts

Offeranode, som i saltvann er Zink, festes på metaller for å beskytte metallet mot tæring. Anoden er lager av et edlere metall enn metallet det skal beskytte. Derfor fester du en Zinkanode på aksling så den beskytter, og blir tæret på, i stedet for propell og aksling. Roret ditt et av glassfiber, ?, og trenger derfor ikke anode. Kjølen er av jern, og her må de med jernkjøl svare, for jeg har innplastet blykjøl, som ikke tæres.

 

På motoren, så er det anode i forbindelse med kjølesystemet. Da må du se i boka til motoren hvor de sitter.

Link to post
Share on other sites

Takker Eureka.

Ja den på propellaksel er jeg klar over,, Ser jo misstenkelig ut som innplastet kjøl her også,,,

BOK;???? -Hadde du sett hvordan båten så ut inv hadde du blitt overasket om du fant motoren, hehe, selv om motoren ble skiftet i 05 og bare blitt brukt i to dager.

Ringe forhandler av de motorene tenker jeg, må ha en føler som sitter nederst på bunnpanna også. når dem satt inn ny motor har dem ikke sett at den Giver/føleren tok borti støpen der motorfestet sitter. Så (helt utrolig) OG bra dem ikke brukte motoren mer, FOR den føleren har skrudd seg litt ut, så mens båten nå har stått på land i noen år har faktsik oljen sivet saaaaakte ut og lagt seg i kjøl etc.... Jeg fant heldigvis den feilen og pustet lettet ut når det egentlig er en bagatell, hehe. IHAAAA :clap:

Link to post
Share on other sites

Mangler du, eller må den byttes?

Ser det ligger noen 27ere til salgs. En står på land. Om du mangler, og må få laget ny, kan du kanskje se på den, og er du heldig kan du kanskje få avmontert mot et depositum og få et mekanisk verksted til å lage ny.

 

Mener det var en svensk side hvor de solgte deler til albin-båter. Finner den ikke i farta, men om den dukker opp, så skal jeg lage link.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...