Jump to content

Albin Vega 27, 1972 mod. Løs roraksel i ror.


Jan G

Recommended Posts

Så bra du har med en mann til.. :thumbsup:

Siste innspurt i morgen, stoffing, batterier, impeller etc etc. Så i morgen er det båt fra tidlig morgen til den er klar for sjøsetting som skjer på Lørdag. :sailing:

Jeg skal ha den på Krogstad båtforening,, "marina" helt innerst i Krogstadfjorden, inn mellom Spetalen og Larkollen.

Link to post
Share on other sites

Takker tombok og Eureka, Jada, starta på første slaget faktisk, Har skiftet filterene og helt på dieseldyr killet, hehe, Gikk fint lenge, men så ble den litt "sliten" hehe, tok en pause med litt lavere turtall, da fyra jeg opp påhengsmotoren og dura videre, så so jeg i vannutskilleren noe drit,,, Hadde jo med enda ett filter så klart, skifta det mens vi gled fremover. Lufta dieselen, og brommmmm, etter det bare dura den etter alle regler og forventninger. hehe.

https://baatplassen.no/bildearkiv/54/54070/cimg2912.jpg

Link to post
Share on other sites

Anbefaler deg å drenere tanken og om mulig rengjøre den helt, i stedet for å pøse på antidieseldyr. Eksisterende gugge forsvinner ikke.

Bytt til ny o-ring på dieselpåfyllingslokket.

Så ny diesel.

Gjør dette ved første mulighet. Like greit å ta jobben, fremfor å bruke tid på å skifte filter etc til havs.

Link to post
Share on other sites

Sant Eureka,, skal det,,, vet at disse dyra ikke blir skremt bort, de må kastes ut, hehe.

Men en annen ting, jeg monterte en 360 Ankerlanterne i toppen på masta før rigging, så skulle jeg tre en ledning gjennom masta,, meeeen den stopper ved salingshorna. Har prøvd fra toppen og fra bunn, STOPP. De fleste jeg har snakket med sier det ikke skal være tett inne i masta. Har prøvd med div forskjellige stake/trekke fjærer.. Men neida.

Så nå er båten rigga og ankerlanterna sitter i toppen og smiler uten noen form for strømforsyning...

Noen som har peiling/råd.. Jeg skjønner att skal jeg få tredd noe nå er en bro i passe høyde etc en løsning, men kommer vel ikke letter gjennom masta nå heller..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...