Brigg Svart 26.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2018 Flotte bilder som vanlig @navid Men, vil dette si at dere har gjort Nordmøringer av dere igjen? Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
navid Svart 26.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2018 (redigert) Pequod skrev for 3 timer siden: ... Jeg må komme meg dit en gang! Du er alltid velkommen til Nordmøre Pequod. Redigert 26.Oktober.2018 av navid (see edit history) Link to post
navid Svart 26.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2018 Brigg skrev 54 minutter siden: ... Men, vil dette si at dere har gjort Nordmøringer av dere igjen? Neida, vi har fortsatt postkassa her i nord, men i sommer har vi fartet mye rundt om på Nordmøre. Link to post
SoBo Svart 26.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2018 Flotte bilder. Alltid artig å se bilder fra båtlivet og flott natur. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
navid Svart 27.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2018 SoBo skrev for 11 timer siden: Flotte bilder. Alltid artig å se bilder fra båtlivet og flott natur. Takk for det SoBo! Det er trivelig å dele opplevelser med andre som setter pris på det. Link to post
navid Svart 4.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2021 (redigert) Noen fine dager på Ringholmen. En hyggelig hilsen på en langveisfarende som haster forbi. På utekonsert i sommersol med Åge Aleksandersen. Et hyggelig opphold avsluttes med Rinholmens pannestekte klippfisk med tilbehør. Kan anbefales til alle sjømatelskere. Godt å se at Ringholmen er tilbake i drift igjen. Sånne perler må vi ta vare på. Redigert 4.August.2021 av navid (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 4.August.2021 Link til dette innlegget Svart 4.August.2021 4 hours ago, navid said: Noen fine dager på Ringholmen. En hyggelig hilsen på en langveisfarende som haster forbi. Slik så det ut fra andre enden litt før jeg la merke til karen som stod på kaia som jeg ikke ante var deg Maten, Åge og møte med BP medlem kunne jeg godt tenkt meg å oppleve på Ringholmen ligger i Kopervik nå og venter på at stasjonen åpner klokka 07, så bærer det sydover next time ? Mvh. SAP Link to post
navid Svart 29.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2021 Du må ihvertfall få med deg den gode klippfisken neste gang du drar forbi Ringholmen sap_2000. I helga har vi vært på strandhugg på https://www.elvanesset-camping.com/?gclid=CjwKCAjw4KyJBhAbEiwAaAQbE7kBYWOCfGUimTTyDzk-a6O1ChKsDBFeDaCXqQcTudeSpFGinE8e0xoCIcUQAvD_BwE Et populært sted for både båtfolk og de som triller på hjul. God mat til overkommelig pris serveres det også i restauranten. Nordmøre har mange fine fjorder å by på, så i dag tok vi et lite raid innover noen av dem. Elvanesset ligger innerst i Bøfjorden. Hjelmen i bakgrunnen med 978m o.h. Her ser vi videre utover Halsafjorden. Innover Trangfjorden. (trang og trang )? Hamnesfjorden. Innover Surnadalsfjorden. Innover Stangvikfjorden. Brøskjaflua. Stangvik kirke. Ferga mellom Kvanne - Rykkjem. En kjenning, M/B "Silje" på tur ut fra Todalen. Innover Todalsfjorden. Todalsøra. Link to post
navid Svart 30.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2021 Dagens etappe fra Nordmørsfjordene: I går kveld hadde vi egentlig tenkt å overnatte i Surnadalen. Men besøket hos båtforeningen der inne ble veldig kort. Ref Velihavn skal det være fire gjesteplasser. Skuffelsen var stor da det viste seg å være kun en og den var opptatt. Resten av brygga var forbeholdt fylling av diesel/bensin. Veldig kronglete og trangt innløp til havna. Stiplet linje viser inn/ut. Det sorte feltet viser den ene gjesteplassen kombinert fuelbrygge. Så vi gikk videre ut Sunndalsfjorden til Bøfjorden og Elvanesset camping. Der var det flere titalls ledige plasser. Vi fikk også servert nydelig biffsnadder i restauranten til Åke. Fergesambandet Halsa - Kanestraum over Halsafjorden. Tre ferger frekventerer over fjorden. Det går en ferge hvert 20. min når trafikken er på det høyeste. Utover Halsafjorden med Tustna i bakgrunnen. Magnillen camping. Gjennom Langøysundet er det like herlig å gå hver gang. Mange fine hytter å se. Her ligger blant annet gamle Finnvik båtbyggeri. De måtte sammen med mange andre trebåtbyggere gi tapt da plasten tok over. Nydelige Langøysundet. Freifjorden og Kvernesfjorden, Aspøya og Bergsøya på b.b. Frei og Averøya på s.b. Gjennom flytebrua mellom Aspøya og Bergsøya. Gjennom nåløyet. Innover Batnfjorden. Fint innover Batnfjorden. Batnfjordsøra. Sjelden å se et Guds hus så nærme sjøen. Så dette må vel være en ekte "sjømannskirke". Torvikbukt. Kaffepause i Torvikbukt. Gjemnesbrua mellom Bergsøya og Gjemnes. Over Freifjorden. Ut Bremsnesfjorden med Averøya på b.b og Frei og Kristiansund på s.b side. Rett frem " Ut mot havet". Link to post
Arne Henriksen Svart 31.August.2021 Link til dette innlegget Svart 31.August.2021 22 hours ago, navid said: ...Rett frem " Ut mot havet". Flott tur og bilder. Grip neste? mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
navid Svart 1.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2021 (redigert) Takk for det Arne! Nei, vi fortøyde før vi kom ut på havet. Har vært på Grip flere ganger tidligere, så det ble ikke tur ut dit denne gangen. Grip fyr, tatt fra øya Grip. Fine hager og velstelte hus, også på Grip. Redigert 1.September.2021 av navid (see edit history) Link to post
navid Svart 12.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 (redigert) I helga gjorde vi strandhugg på Kranaskjæret. Værgudene er ikke helt i godlage på Vestlandet for tiden, så skyene henger tungt nedover Freikollen. Er vel over to år siden sist vi var på skjæret. Koronaen får ta skylden for det. Mange ledige båtplasser. Men et titalls campingbiler har istedet funnet veien hit. Du verden hvor fint og flott det har blitt rundt Kranaskjæret. Nye oppmurte bryggekanter med splitter nye gjestebrygger langs sjøkanten. Kulturfabrikken som har blitt forvandlet fra ei skjemmende rønne til et fint praktbygg med «promenadedekk» i fronten. Har ikke vært innom dørene på konsert enda, men det står på agendaen. Men... jeg ble skuffet over maten og klippfisken jeg fikk servert denne gangen. Ikke blant topp ti nei. Veldig synd å må si det, men neste gang jeg besøker Kranaskjæret, blir det nok ikke de kulinariske fristelser i restauranten som trekker meg dit, men selve stedet og fasilitetene. Redigert 12.September.2021 av navid (see edit history) Link to post
navid Svart 13.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2021 I går, på søndagen, heiv vi oss i bilen og kjørte under Bremsnesfjorden i tunell og over Atlanterhavsveien på bruer med Bryggjen i Bud som reisemål. Vi har vært her flere ganger før, og har aldri reist skuffet herfra. Her er det buffé fra hav og land, bare å spise til mageskinnet revner for en og samme pris. Jeg startet med gammelsei, fortsatte med ball, laks, kvalkjøtt, baccalao og fiskesuppe. Avsluttet med riskrem og jordbær med kaffe. Jeg holdt meg til havets retter denne gangen, men det var like mye å velge i fra det som var hentet over flomålet. I tillegg var det flere varianter av kaker, men jeg måtte bare legge inn årene før jeg kom til de. Vel, det var ikke store porsjoner jeg forsynte meg med, (hikk), men du verden for en hyggelig matopplevelse! Kan dette konseptet være noe å satse på for Kranaskjæret? Link to post
Pequod Svart 13.September.2021 Link til dette innlegget Svart 13.September.2021 Gleder meg til neste gang jeg skal denne veien - da skal jeg garantert komme meg forbi Hustadvika og besøke flere av de stedene du nevner og har tatt fine bilder fra! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
navid Svart 13.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2021 Velkommen skal du være Pequod! Joda, det er en og annen plass nord for Hustadvika også som er verdt et besøk. Link to post
navid Svart 12.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Her har det ikke vært mye oppdatering. Får slenge inn noen bilder så jeg bidrar med å holde liv i Båtplassen. Passerte dette landemerket i går underveis nordover. I Brønnøysund er det Bluesfestival i helga, så her er det trangt om plassen. Vi hadde egentlig tenkt oss videre nordover, men vi får ta en pause her i koselige Brønnøysund og oppleve det maritime miljøet her, ispedd litt god musikk. Link to post
navid Svart 12.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Har sett mange seilbåter underveis nordover. Seilbåten "Nimo" av Oslo låg fortøyd ved siden av oss i natt. Contrast 36. De var underveis fra Oslo til Sandnessjøen. Denne kommer sigende inn akkurat nå. Så seilbåter er absolutt godt representert her oppe også. Link to post
Brigg Svart 13.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 Ikke bluesfestival, men rootsfestival. Denne festivalen arrangeres årlig i Brønnøysund og har blitt svært populær. Jeg passerte Brønnøysund i går og fikk knipset et bilde av skuta Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
navid Svart 13.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 Hei Brigg! Der har du fått "gamle holken" i linsa ja. Neste gang du passerer så nært må du legge inntil for en liten prat. Kunne vært hyggelig å hilse på deg Ikke tvil om at Rootsfestivalen i Brønnøysund er populær. Link to post
Dreamer Svart 14.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2024 navid skrev On 10.7.2014 at 15.11: Har ligget i ro noen dager. Bare latet oss og sett fotball. Du verden for en underholdning det har vært. Selv om det ble en nedtur med Brasil. Og endelig ble det klestørk igjen. Langt i mellom disse vimplene. Men her om dagen fikk vi plass ved siden av en "fra samme rederiet" Blir liksom noe spesielt når jeg ser baatplassens vimpel på en annen båt. Får liksom en følelse av at det er noen man har pratet med tidligere. Ting tyder på at "naboen" var oss. Bildet ser ut til å være fra Håkonshella. Link to post
navid Svart 15.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2024 Hei Dreamer! Stemmer det, vi låg i Håkonshella noen dager i 2014. Vi hilste på deg og Aasta. Videre traff vi hverandre igjen i Florø. Nå ligger vi på Lovund. Fint her. Er dere på langtur med båten i år dere? Nordnorge og Steigen kanskje? Link to post
navid Svart 15.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2024 Kathleen underveis mot ukjente mål. Fra Brønnøysund, forbi Ylvingen. Gjennon Lisøyråsa, Herøy er en fin plass, gode karbonader har de også. Videre på yttersida av Dønna. Så dukket denne øya opp over horisonten. Tre timer sener er vi vel fortøyd på Lovund. Fin gjestebrygge. Link to post
Dreamer Svart 15.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2024 navid skrev for 2 timer siden: Hei Dreamer! Stemmer det, vi låg i Håkonshella noen dager i 2014. Vi hilste på deg og Aasta. Videre traff vi hverandre igjen i Florø. Nå ligger vi på Lovund. Fint her. Er dere på langtur med båten i år dere? Nordnorge og Steigen kanskje? Nei, det ble ikke Nord-Norge i år, men Vestlandet er en god erstatning både når det gjelder natur og gode havner. Dere må ta kontakt hvis dere kommer på disse trakter. God tur videre! Link to post
navid Svart 16.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2024 Ja, det er mange fine perler på Vestlandet også. Vi har fått opplevd noen av de. Kommer vi i området tar vi selvfølgelig kontakt. Vi ønsker dere en riktig god sommer videre?. Solnedgang over Lovund. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn