Jump to content

Nidelv 300 med KAD 300 vil ikke opp i plan etter service


JonnyF

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Er enda et musterium, etter x antall nm i Påska så blei motoren bedre og bedre for hver tur, nå fyker den i plan uten hjelp fra drev eller flaps,alt eg gjorde var og hive på diesel dyr middel når eg tanket før påske ! :)

Bayliner 275 Ciera  /  Nidelv 300 Sport  /  Galeon 330 Fly  /   Princess P40  /  Seaco 1030

 

Bayliner 3988

Link to post
Share on other sites

Hehe ingenting er bedre en når det fixer seg selv(billigst), har fulgt med på denne tråden, rene påskekrimmen! :wink: Siden jeg ikke har helt ulike motorer selv, var jeg spent på hva det kunne være..

Tror jeg kanskje ville drenert den tanken og sett hva som lå i bunn? burde jo hatt dieseldyr i filtere også da, hvis det er det som var problemet :confused:

Link to post
Share on other sites

Påskekrim er nok rette ordet ja, vil følge med på filteret. Men om det har noe med diesel dyr og gjør vet eg ikke, muligt KAD'en bare var sur etter og ha stått i ro for lenge i vinter ! :)

 

God sommer og takk for alle tips folkens !:)

Bayliner 275 Ciera  /  Nidelv 300 Sport  /  Galeon 330 Fly  /   Princess P40  /  Seaco 1030

 

Bayliner 3988

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

hei

 

har lest gjennom denne tråden da jeg har samme motor med samme symptomer. plutselig mangel av krefter i sommer. båten ville nesten ikke opp i plan. fikk maks 2500 omdr. en liten bølge og båten falt ned i fart. byttet filtere og sjekket alt som kunne sjekkes. etter hvert på slutten av ferien begynte båten å gå bedre og bedre. ved opptak i høst, gikk den nesten som før, manglet et par hundre omdr. ved sjekk av ladelufttrykk sensoren var det en liten dråpe fukt i slangen, kan denne ha gått i stykker og motoren tilpasset seg uten sensor? hvordan sjekke denne for feil?

Link to post
Share on other sites

Leses enkelt ut med Vodia diagnose utstyr hos merkeverkstad. Prøvetur med mekaniker som leser ut alle verdier på motoren som styreenheten må ha for å gje riktig insprutning. Sensoren måler ladetrykk og temperatur på luften. Også kalla "map sensor"

 

Dette har vært eit kjent problem på D4-D6 men har ikkje noe særlig feil på Kad serien. Kan vera det vil komme mer og mer

 

Mvh Tom Erik

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...