Alf erik Svart 11.April.2014 Del på Facebook Svart 11.April.2014 http://www.bilkontroll.no/tema-1/motor/turbo/turborens.html sko ha testet det Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JonnyF Svart 11.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2014 Ventil justering vil bli utført, bare av en aent firma! Sitér dette innlegget Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøga Svart 11.April.2014 Del på Facebook Svart 11.April.2014 Jeg opplevde att den ene krana på tanken ikke åpnet seg etter jeg stengte og åpnet de med vire stengeren(om du har det) stengte de da jeg rengjorde forfilter. Da orket ikke den ene motoren min mere en 2500. Da kommer det heller ikke noe røyk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Julie III Svart 21.April.2014 Del på Facebook Svart 21.April.2014 Hvordan går det med deg? Blitt noe orden på sakene? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JonnyF Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 Er enda et musterium, etter x antall nm i Påska så blei motoren bedre og bedre for hver tur, nå fyker den i plan uten hjelp fra drev eller flaps,alt eg gjorde var og hive på diesel dyr middel når eg tanket før påske ! :) Sitér dette innlegget Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post Share on other sites More sharing options...
Førstefender Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 Hehe ingenting er bedre en når det fixer seg selv(billigst), har fulgt med på denne tråden, rene påskekrimmen! Siden jeg ikke har helt ulike motorer selv, var jeg spent på hva det kunne være.. Tror jeg kanskje ville drenert den tanken og sett hva som lå i bunn? burde jo hatt dieseldyr i filtere også da, hvis det er det som var problemet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Julie III Svart 24.April.2014 Del på Facebook Svart 24.April.2014 Kanskje var det tett i slange et sted? Er nok lurt å holde et øye med dieselfilteret ditt i så fall. Det ordner seg for snille gutter. God sommer Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JonnyF Svart 24.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2014 Påskekrim er nok rette ordet ja, vil følge med på filteret. Men om det har noe med diesel dyr og gjør vet eg ikke, muligt KAD'en bare var sur etter og ha stått i ro for lenge i vinter ! :) God sommer og takk for alle tips folkens !:) Sitér dette innlegget Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Svart 24.April.2014 Del på Facebook Svart 24.April.2014 Hørt om samme løsning tidligere... må være noko inne dieselpumpe som setter seg... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
taunus Svart 24.April.2014 Del på Facebook Svart 24.April.2014 Det var godt å høre. Det ordner seg for greie gutter.................... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jensc74 Svart 1.Januar.2015 Del på Facebook Svart 1.Januar.2015 hei har lest gjennom denne tråden da jeg har samme motor med samme symptomer. plutselig mangel av krefter i sommer. båten ville nesten ikke opp i plan. fikk maks 2500 omdr. en liten bølge og båten falt ned i fart. byttet filtere og sjekket alt som kunne sjekkes. etter hvert på slutten av ferien begynte båten å gå bedre og bedre. ved opptak i høst, gikk den nesten som før, manglet et par hundre omdr. ved sjekk av ladelufttrykk sensoren var det en liten dråpe fukt i slangen, kan denne ha gått i stykker og motoren tilpasset seg uten sensor? hvordan sjekke denne for feil? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joda3300 Svart 1.Januar.2015 Del på Facebook Svart 1.Januar.2015 Leses enkelt ut med Vodia diagnose utstyr hos merkeverkstad. Prøvetur med mekaniker som leser ut alle verdier på motoren som styreenheten må ha for å gje riktig insprutning. Sensoren måler ladetrykk og temperatur på luften. Også kalla "map sensor" Dette har vært eit kjent problem på D4-D6 men har ikkje noe særlig feil på Kad serien. Kan vera det vil komme mer og mer Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.