fiskebaat Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Har en slitt Perkins 6.354 ca 80 hk , som trenger overhaling , tenker på da å bygge den om til turboutgaven og dobble hk. kreftene, hva må jeg gjøre da ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SoBo Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Få heller tak i en original T6.354 som du overhaler. Skal du gjøre dette skikkelig er den en mengde ting som må byttes/endres. F.eks. Dyseoppsett, dieselpumpe, intercooler, turbo, her har du fort dratt 25+++ laken og det er før du skal begynne å gjøre noe inne i motoren. Jeg har gjort dette med en 6.357 originalt med 117HK en gang i tiden. Overhalte motoren med nye lager, stempelfjærer, toppsett etc. Monterte ny turbo, itercooler, justerte opp dieselpumpa (på max) + masse ombygging rundt dette. Fikk kanskje 145hk ut av denne. Masse arbeid og ikke bare, bare å trylle fram HK. Quote Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post Share on other sites More sharing options...
fiskebaat Posted April 12, 2014 Author Share Posted April 12, 2014 Takker for svar , blir nok så jeg prøver å holde gammeln i live en eller to sesonger til , til jeg får tak i en annen med eller uten turbo som jeg overhaler litt , egentlig nok med 80 hk men den blir vell litt mer økonomisk og miljøvennlig i drift turboutgavene. Liker motoren svært godt , synd at den er like overvektig som eieren. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts