Jump to content

Frykter oljepumpehavari VP 41


nimba

Recommended Posts

Bare en liten oppsummering her... Problemet med dårlig oljetrykk var til å leve med sesongen 2014 , løsningen var å "kjøle" ned oljen før stopp , dvs. trappe ned turtallet gradvis  , dette medførte at oljetrykksalarm uteble .

Løsningen 2015 var ny olje , da mener jeg ny "produsent" . Etter anbefalinger kjøpte jeg inn Texaco Ursa 20W-50 , jeg kan nå gå fra marsjfart og stoppe helt uten at oljetrykket kommer så langt ned at alarmen går ,

et annet "problem" løste seg også... har hatt litt for høy temperatur på motoren ved høye turtall og litt knirking I alarmen , dette er også vekke etter at oljen ble byttet .

Konklusjonen min er at det ER forskjell på oljetyper som teoretisk skal ha samme krav til  kvalitet / viskositet etc.

 

:smiley:  :smiley:

Mineral eller delsyntetisk?

Link to post
Share on other sites

:smiley: Tja...tror det kommer fra anbefalinger på BT sin "Classic" olje ,var nok en I forumet som hadde erfaring

så ville jeg teste.. brukte den I flere år inntil oljetrykksproblemet oppsto , men tror ikke det var oljen sin feil

var nok ventilene I oljekjøleren som ble byttet med Nye.

 

"

Motorolje, mineral, Classic 20W–50

Mineraloljebasert motorolje spesielt velegnet for kjøretøy som kjøres hardt, f.eks. i løp, og for alle motorer som trenger en tykk olje, f.eks. veteranbilmotorer, innenbordsmotorer, slitte motorer etc. Gir et godt og stabilt oljetrykk. Ikke egnet i kulde (under -10 ˚C). Oppfyller følgende spesifikasjoner: ACEA A2/B2, API SJ/CF. 4 l.
 
 
Ps! motoren er anbefalt 30 olje , står med gult merke på motoren
 
 
  :smiley:  :smiley: 
Redigert av nimba (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...