Jump to content

Hvor får man vinkel skjøt for 28mm rør til varmeapparat

Sitrin

Recommended Posts

Hei

Har utløpet for eksosen fra varmeapparatet (Mikuni) under badeplatformen som har fungert greit i mange år, men ser at det kan skvulpe sjøvann inn i åpningen og at det kan gi tæring på eksosslangen til varmeapparatet (videre er det en vannlås/bue på slangen).

Har kjøpt ny eksosslange, men ønsker å få skjøtet siste delen med en rørbøy som settes oppover for å forhindre at det så lett kommer vann inn på slangen og for å få lagt eksosen litt annerledes.

Trenger derfor en syrefast (helst) vinkel med ytre diameter på den ene siden på ca 28mm og indre diameter på den andre på ca 28mm.

Har nå prøvd diverse steder for å få tak i dette, men ikke klart det (bl.a. Tess).

Har noen noe forslag til hvor jeg kan få tak i dette?

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Svart (redigert)

Ja nesten, men dette har feil mål i den ene enden (kan gjerne også være litt lengere).

Denne er for ut fra varmeapparatet, så den blir bare riktig i den ene enden.

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Svart (redigert)

Nå har jeg prøvd de fleste steder uten å finne en løsning.

Begynte å lete i Brødrene Dahl sine kataloger på nette å så at de kanskje kunne ha noe, men det har jeg trodd tidligere også.

Gikk så bare tvers over gata til en som er rørlegger.

Han hadde kobber løsning jeg kunne bruke, men hadde trolig noe i syrefast på jobben (var redd han måtte kjøpe en tre meters lengde hvis han manglet den ene skjøten, men da blir det trolig kobber på en liten del så lenge).

Rart man surfer rundt på nettet og reiser rundt for å finne det man trenger så har naboen det jeg trenger :-).

Redigert av Sitrin (see edit history)

Jeg var innom en rørlegger firma på lørdag, men de som var der på lørdag var nok trolig flinkere på å selge baderomsinnredninger.

Jeg laget meg et 180 graders bend ved å sveise sammen to 90 graders bend og sveise på to rørstusser til å tre eksosslangen innpå. Bendene behøver da strengt tatt ikke å være 28, de kan være en del større, men helst ikke mindre pga. strømningshastigheten. Bendene var kurant hyllevare, men så vidt jeg husker var røret ukurant.

PS, rørleggeren på hjørnet er ikke tingen til slike formål, en industrirørlegger er tingen her. Problemet for oss vanlige dødlige er at vi ikke kan frotse fritt i hyllene hos grossistene :thumbsdown:

Redigert av Komodo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...