Frissy Startet 7.April.2005 Del på Facebook Startet 7.April.2005 Hvordan få slutt på at det kommer litt vann inn i glidelåsen? Noen forslag? Bør jeg smøre på masse impregnering der??? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.April.2005 Del på Facebook Svart 7.April.2005 Hei. Gni godt over glidelåsen med en lysestump. Da blir det tett og samtidig vil glideren gå lettere dersom den har vært treg fra før av. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Laholm Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 Tok av kalesjene i dag, for impregnering. Noen av glidelåsene står godt fast, tilsynelatende grundig saltimpregnerte. Har lagt kalesjedelene med salt glidelås i badekartet (vann uten salt) og håper jeg da skal få glidelåsene opp etter en stund. Anbefalingen om lysestumper har vært tatt imot med glede før, og jeg ser nok at det ikke er andre å skylde på for at det nå er for lenge siden det sist ble gjort. Jeg går ut fra at det er parafinen som er det riktige stoffet, og satser da på lys med lavt innhold stearin. Ettersom en av juleaktivitetene her i huset er lysdypping, har vi rikt utvalg med ulike stearinnivåer. Synspunkter? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Baisiken Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 (redigert) Jeg har en liten sprayflaske med spesialmiddel for smøring og tetting av glidelåser. Jeg husker ikke hva det heter, men kjøpte det i en båtbutikk for flere år siden. Prøv en båtbutikk! Redigert 25.Mars.2007 av Baisiken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Amalie Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 (redigert) Gjør som oss dykkere smør med silikonfett. Det tåler saltvann godt. /Amalie Redigert 25.Mars.2007 av Amalie (see edit history) Sitér dette innlegget _ Link to post
Smaapala Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 Sverger til stearin. Glidelåsene går lett og blir tett.. Silikonfett er bra en liten stund men drar til seg dritt og begynner så å gå tregt igjen. I tillegg blir glidelåsen svart. Hilsen Smaapla Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 25.Mars.2007 Del på Facebook Svart 25.Mars.2007 Bruker bievoks som jeg fikk med en survivalsuit for endel år siden. Er en liten stift. Mener det er å få på apoteket. Om det er noe bedre enn stearin vet jeg ikke. Men det var i allefall det som Helly Hansen sendte med draktene for at glidlåsen skulle gå lett. Smører over 1 kanskje 2 ganger i løpet av sesongen. Har aldri vært plaget med at det har kommet inn regn i selve glidlåsen så det hjelper vel mot det også. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Brigg Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Brigg avtjente i sin pure ungdom verneplikten som redningsutstyrsassistent i flyvåpenet. Der brukte vi bivoks på glidelåsene. Vanntette glidelåser i utstyrspakninger fikk også et lag vaselin mellom flatene før de ble lukkket. Deretter ble luften sugd ut av pakningen, og da hold den seg slik til neste kontroll 4 måneder senere. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
vivvi Svart 26.Mars.2007 Del på Facebook Svart 26.Mars.2007 Vaselin fungerer også ypperlig. smører og tetter Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.