Jump to content

Ny nettbutikk som lover rimelig båtutstyr


M/S Bastard

Recommended Posts

Hei Anders.

 

Jeg er ikker Torstein, jeg er André kammeraten til Torstein. Var med i båten hans og Drakoen til Erling en del i sommer husker meg sikkert hvis du tenker deg litt om. Gjorde dette for å være grei med Torstein, men jeg mener hvert ord av hva jeg sa.

 

Helt ærlig tror jeg ikke Torstein vet om denne debatten, men skal bli opplyst om den i morgen det er sikkert.

Redigert av Shakespeare Boats (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Takk for all den gode omtalen jeg har fått i denne debatten, jeg er vedlig smigret :blush: . Slike positive tilbakemeldinger gir en ekstra ståpåvilje, noe jeg trenger når det står på verst med både skole og jobb.

 

Dere som har kommentert skrivefeilene mine, så vil jeg si at jeg forståelse for dette og beklager dette. Kan ikke love at det vil blir bedre, men jeg skal gjøre mitt beste. Jeg har hatt veldig mye å gjøre i det siste, responsen på Marine Utstyr har allerede hvert over all forventing. Kunder er alltid det viktigste og blir alltid første prioritert, derfor tar kundebehandling lang tid, så har ikke hatt tid til å sjekke over sidene to ganger før jeg legger dem ut på nettet.

 

Nå er åpningsdatoen publisert på www.marineutstyr.no, og den blir 20.april. Da vil jeg kjøre gode tilbud på kartplottere og styresystem.

 

Håper alle vil like tilbudene og siden når den blir ferdig. Samtidig vil jeg ønske alle båtintresserte en riktig god båtsesong, den har endelig begynt for fult.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Takk for all den gode omtalen jeg har fått i denne debatten, jeg er vedlig smigret :blush: . Slike positive tilbakemeldinger gir en ekstra ståpåvilje, noe jeg trenger når det står på verst med både skole og jobb.

 

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hei, og velkommen til forumet.

 

Det skal bli spennende å se utviklingen i selskapet ditt, skrivefeil skal vi heller leve lenge med :wink:

 

Jeg har to ting jeg kunne tenke meg å ta opp, for det første skal det være "reklamefri" kanal dette, hvor leverandører blir henvist til egen portal på oppstartsside. Det du har skrevet til nå, ser ikke jeg skulle "komme over terskelen", men dette er bare ment som tips for framtiden.

 

Det andre er at jeg er en av dem som fikk informasjonsmail fra deg. Jeg, og sikkert mange med meg ville sette pris på å slippe å se andre mottakere av mailen. Kan du kamuflere det på noe vis, er det sikkert mange som setter pris på det. (flisespikkeri, men dog....).

 

Lykke til !

Link to post
Share on other sites

Hei, og takk for det.

Forumet vil trolig blir brukt mye i framtiden, nå som jeg vet om det.

 

Jeg har to ting jeg kunne tenke meg å ta opp, for det første skal det være "reklamefri" kanal dette, hvor leverandører blir henvist til egen portal på oppstartsside. Det du har skrevet til nå, ser ikke jeg skulle "komme over terskelen", men dette er bare ment som tips for framtiden.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ikke ment som reklame, og håper ikke folk oppfattet det som dette. Skal være helt ærlig at jeg gjør jo selvsagt alt for å reklamere for meg selv og skape positiv pr, så det kan av og til være enkelt å havne på den veien, men jeg skal ha det i bak hodet. :yesnod:

 

Det andre er at jeg er en av dem som fikk informasjonsmail fra deg. Jeg, og sikkert mange med meg ville sette pris på å slippe å se andre mottakere av mailen. Kan du kamuflere det på noe vis, er det sikkert mange som setter pris på det. (flisespikkeri, men dog....).

<{POST_SNAPBACK}>

Først og fremst vil jeg si takk for alle tips og henvendelser om hva jeg kan gjøre anderledes, det er bare på den måten man utvikler seg. Når det gjelder nyhetsbrevet jeg sendte ut må jeg beklage ovenfor alle som følte seg missbehag med at adressen ble vist. Selv var jeg helt overbevist på at adressen ikke skulle bli vist. Jeg har kontaktet levrandøren av mailtjenesten, angående hvordan man kan ta vekk adressene, og håper de har en løsning på dette. Vist ikke får jeg sende ut en og en mail til alle som har registrert seg, noe som vil bli vedlig tungvindt da det er over 100 på meldte.

 

Takk!

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder nyhetsbrevet jeg sendte ut må jeg beklage ovenfor alle som følte seg missbehag med at adressen ble vist. Selv var jeg helt overbevist på at adressen ikke skulle bli vist. Jeg har kontaktet levrandøren av mailtjenesten, angående hvordan man kan ta vekk adressene, og håper de har en løsning på dette. Vist ikke får jeg sende ut en og en mail til alle som har registrert seg, noe som vil bli vedlig tungvindt da det er over 100 på meldte.

 

Takk!

<{POST_SNAPBACK}>

Ett lite tips i så måte:

Dersom du legger alle adressater inn som "blindkopi", så får ingen av mottakerne se annet enn sin egen mailadresse. Slik er det i alle fall på MS Outlook.

 

Forøvrig: Lykke til med prosjektet!

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder nyhetsbrevet jeg sendte ut må jeg beklage ovenfor alle som følte seg missbehag med at adressen ble vist. Selv var jeg helt overbevist på at adressen ikke skulle bli vist.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Det ordner nok seg etterhvert. Husk på at alle bedriftsetableringer alltid har barnesykdommer man skal igjennom før man kan legge ferden videre!

 

Du takker for tips, og det er viktig å gjøre det, samtidig å lytte til andre. Maritim scorer veldig på en sak nå, de er ærlige. Eksempelvis har de dekksluker i aluminium. I katalogen skrives det at det er et utrolig sterkt og bra produkt. Går du i skranka nå og bestiller en slik sak, får du beskjed om at de helst ikke vil selge den til deg, da den ikke er så god som reklamen sier. Nabobedriften KSH derimot, fremmer samme synet fortsatt slik som i reklamen. Da lytter jeg til Maritim.

 

Grunnen til at jeg sier dette, er at "ærlighet varer lengst", det vet jo alle, men hovedpoenget her er at ærligheten borger for tillit, noe som gjør at kundene varer lengre i lojalitet til bedriften man stoler på, og går så langt at prisen til sist ikke spiller det helt avgjørende punkt for om man eventuelt velger annen leverandør.

Link to post
Share on other sites

Dersom du legger alle adressater inn som "blindkopi", så får ingen av mottakerne se annet enn sin egen mailadresse. Slik er det i alle fall på MS Outlook.

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for tipset. Dette skal jeg prøve på. Bruker ikke MS Outlook, men hvis det viser seg og fungerer her og ikke i det programet jeg bruker i dag er det ikke tvil om jeg skal skifte program. Det er selvsagt mye ganger lettere å sende mailen 1 gang til alle på meldte, i stedenfor å sende en og en til hver enkelt medlem.

 

Takk.

Link to post
Share on other sites

Ja du sier noe der med barnesykdommer, så lenge det ikke blir formange av dem er det helt greit.

 

Grunnen til at jeg sier dette, er at "ærlighet varer lengst", det vet jo alle, men hovedpoenget her er at ærligheten borger for tillit, noe som gjør at kundene varer lengre i lojalitet til bedriften man stoler på, og går så langt at prisen til sist ikke spiller det helt avgjørende punkt for om man eventuelt velger annen leverandør.

<{POST_SNAPBACK}>

Selvsagt varer ærlighet lengst. Selv handler jeg der steder hvor selgere ikke har som mål å presse på mer salg. Tar et eksempel fra sportsbutikker i stdenfor båtbutikk, så slipper jeg å bli arrestert. Jeg handler alle mine varer på Platau AS, framfor G-Sport, Sport 1 og MX Sport. Enkelt og greit fordi de prioriterer mersalg der og da, i steden for å tenke på framtiden og at kunder mest sannsynlig skal ha flere produkter ved en senere anledning. Denne fellen vil jeg selv gjøre alt for å ungå å havne i. Det er viktigere for meg å ha noen få faste kunder som alltid kommer tilbake, framfor mange kunder som bare handler der en gang. Markedet vil jo tilslutt gå tom for de sistnevnte kundene.

 

Selv krever jeg god servic når jeg handler, og gir klar bedskjed hvis jeg ikke får dette. Derfor vil jeg vektlegge dette stort.

Link to post
Share on other sites

Hvis du ønsker å reklamere her på forumet så har vi et område for leverandør-annonser som du finner på hovedsiden. Du må da registrere deg som leverandør - du kan komme igang med dette ved å maile til baatplassen. Leverandører skal også i åpent forum (dvs. her) framstå som leverandører.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Lykke til!

Har du produkter jeg skal ha og prisen er som du lover (eller bare i nærheten) så kommer jeg helt sikkert til å handle hos deg. Som ny førstegangs båteier er det litt av hvert som skal handles inn.

Porto/levering skal jeg også spare deg for, bor ikke så langt unna og kan hente varene på døren hos deg :smiley:

Igjen, lykke til og stå på!!!! Det er en tøff verden..... håper virkelig du lykkes.

 

tj

Link to post
Share on other sites

Takk for tipset. Dette skal jeg prøve på. Bruker ikke MS Outlook, men hvis det viser seg og fungerer her og ikke i det programet jeg bruker i dag er det ikke tvil om jeg skal skifte program. Det er selvsagt mye ganger lettere å sende mailen 1 gang til alle på meldte, i stedenfor å sende en og en til hver enkelt medlem.

 

Takk.

<{POST_SNAPBACK}>

BCC bør virke i alle mailprogram, forkortelsen står vel for noe sånt som "Blind Copy"
Link to post
Share on other sites

Takk KOB, dette vil jeg benytte meg av.

 

Har du produkter jeg skal ha og prisen er som du lover (eller bare i nærheten) så kommer jeg helt sikkert til å handle hos deg.

<{POST_SNAPBACK}>

Håper ikke dette vil bli oppfattet som reklame. Jeg kommer til å starte med et salg med opptill 60% rabatter. Derretter vil jeg prøve å legge prisene på 10-15% under de veiledende priser som importører opperere med. Redigert av Marine Utstyr (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mnja. Men samma hva du gjør, så vil adressatene vises i mail-headeren; dvs. info-feltet til selvemail-systemet som forteller hvem som skal motta.  Du skal ikke være mye dreven for å finne ut hvem en mail er sendt til ...

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ikke det er korret, nei. Haderen vil inneholde informasjon om navn i til-feltet, samt at det inneholder informasjon om én BCC-mottaker, nemlig den som mottar. Øvrige BCC-mottakere vises ikke. Jeg er ikke 100% sikker på "protokollen" for å sende BCC, men det skjer vel på en av følgende måter:

a) PC'n det sendes fra sender mailen x-ganger til SMTP-servern, hvor x er antall mottakere på BCC-listen. Hver av disse mailene er like, med unntak av hvilket BCC-navn som henger ved.

..eller...

b) Alle BCC-mottakere følger med over til SMTP-serveren, og sistnevnte modifiserer headeren før den sender videre til hver og en, slik at kun en av BCC'ene vises.

 

OK, ser det kanskje ble litt på siden av temaet for denne tråden, men det får heller stå sin prøve...:-)

 

Ronald.

Link to post
Share on other sites

Nå må voksne folk ta det litt med ro. Fant i alle fall en feil hos deg Roa, miSvisende....... :headbang: Så mitt budskap er at en må se på seg selv før en slakter andre :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå var det jo ikke stavefeil jeg i utganspunktet var ute etter.

Jeg mener bare att ett firma som er i oppstartsfasen i hverfall bør sikkerhetskontrollere att innholdet de skal legge ut på nettet bør være av bra kvalitet. Inntil 60% prosent åpningstilbud i toppen av reklamen og inntil 50% åpningstilbud i bunn av reklamen mener jeg er en grov feil.Direkte missvisende og sannsynlighvis ville gitt en skrape fra tilsynet.Jeg er en vanlig forbruker som bruker min rett til og kritisere til det motsatte er bevist.(det er jeg sikker på du gjør til vanlig og).

 

Ønsker deg lykke til med din nye foretning, håper du klarer deg veldig bra i en tøff bransje med mange store ulver.

Link to post
Share on other sites

Hei Roa.

 

Dette er jeg veldig enig med deg. Den øverste var en feil, og 50% var det som egetlig var planlagt, men nå må jeg bite meg selv og selge til 60% som var det høyeste. Derfor kommer jeg til å selge enkelte produkter med tap helt i begynnelsen, men slik er det når man er uopservang.

 

Jeg står ansvarlig for mine egene feil og retter opp i dem.

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

"Butikken" liiger nok nede, og kanskje også gjorde den det allerede før oppstart. Går du inn på websiden, ligger prisnivået 3-5 % under såkalt veiledende pris. Med det prisnivået skjønner jeg godt at butikken ikke eksisterer..........prøvde å bestille, men siden eksisterte ikke.

Link to post
Share on other sites

"Butikken" liiger nok nede, og kanskje også gjorde den det allerede før oppstart. Går du inn på websiden, ligger prisnivået 3-5 % under såkalt veiledende pris. Med det prisnivået skjønner jeg godt at butikken ikke eksisterer..........prøvde å bestille, men siden eksisterte ikke.

Regnet med det, det har ikke skjedd stort der.

Og de som skulle satse så stort, jaja kan hende han fikk på pukkelen av andre i samme bransje.

Det er ikke unaturlig for og si det slik

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...