Jump to content

Ny nettbutikk som lover rimelig båtutstyr


M/S Bastard

Recommended Posts

Det er nå ikke sikkert butikken er konkurs, men den kan jo rett slett bare være nedlagt.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det var vel ikke så enkelt å starte båt-butikk alikevel da...

Jobber selv i importledd (i annen bransje) og vet at det kan være vanskelig for nykommere å bli registrert som forhandlere. Spesielt hvis intensjonen er å selge varene til lavpris. Det er ikke særlig populært hos de store forhandlerene....

En annen ting er er at du enten trenger kredittverdighet eller kapital.

 

Mvh Ketil.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei.

 

Ser det har hvert spekulert litt i hvor det er blitt av Marine Utstyr, og det tar jeg svært positivt.

 

Jeg er ikke konkurs, men det stemmer at butikken er lagt ned enn så lenge.

 

Grunnen til dette er at jeg rett og slett tok vann over hode, og Marine Utstyr ble for stor. Ja tro det eller ei. Det er ikke bare, bare å drive to butikker og samtidig gå på skole.

 

Starten ble rett og slett for voldsom på grunn av en rekke medieoppslag har jeg de første månedene daglig rundt 100 e-poster pluss telefoner, og det er heller ikke roet seg. Dette gjorde at jeg aldri fikk tid til å oppdatere nettsiden, verken Marine Utstyr eller Water Action. Samtidig fikk jeg ikke yte den servicen jeg ønsker, for tiden rakk ikke til. Derfor besluttet jeg etter mye frem og tilbake å legge ned Marine Utstyr og fortsette å satse på Water Action, som jeg har kommet lengst med og som i grunn ikke tar like mye tid.

 

Til Ketil. Innen båtustyr har jeg ikke merket så veldig store problemer med sure konkurrenter, bortsette fra under åpningsalget hvor jeg solgte elektroniske kart med 60% rabatt. Der i mot innen vannsport er dette et stort problem. Du kan trygt si at jeg er hatet av de fleste konkurrentene mine, og jeg har faktisk fått trussel brev fra en av dem. Ene importøren nektet meg salg av deres produkter, men allerede dagen etterpå var heldigvis en ny forhandleravtale på samme produkter skaffet, da selvsagt med en annen importør fra et annet land. Men dette gjør det bare gøyere og det viser seg no at jeg hvertfall gjør noe rett.

 

Marine Utstyr har jeg fortsatt veldig stor tro på, hvertfall etter den fantastiske starten jeg fikk. Her skal jeg lære av mine feil og problemer, og komme tilbake sterkere ved en senere annlednig.

 

Torstein Fosse

Link to post
Share on other sites

Hei, håper du får startet opp igjen.

Og det er kjempebra at konkurentene blir sure, de har lenge levd godt av solide påslag på varene sine.

 

Dette minner meg litt om han (husker ikke navnet) innvandreren i Oslo som selger rimelige dekk.

Han hadde ikke spesielt godt forhold til konkurentene han heller...hehe

 

Bra at noen tør, stå på :flag:

Link to post
Share on other sites

Bastarden; du tenker på Sharif.

 

På Sjeriffens dekksenter får du alt. Untatt god service og rask levering.

Ikke rart de kan selge dekk billig, når du må stå i kø i 10 timer for å få de langt på. For enkelte er dette sikkert OK, for mange er dette _HELT_ uakseptabelt.

 

Selges samme vare 60% under en annen forhandler, er det som regel enn grunn til dette.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Ja, det er nok han.

Var vel på nyhetene den gangen også.

 

Joa, jeg hadde ikke sittet der i 10 timer. Men det er utrolig hva folk gjør for og spare penger, og så lenge han tjener på det så er det vel greit nok. Kanskje ikke like greit for konkurentene

 

Poenget er at noen tør og gå litt imot strømmen, det setter jeg som forbruker pris på. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei, håper du får startet opp igjen.

Hei, jeg kommer garantert til å starte opp igjen. Det er helt tydelig at det er et marked til stede. Men venter i første om gang til jeg er ferdig med skolen. Selv om jeg håper å leve av egen bedrift en vakker dag, må jeg ha noe sikkert å falle bak på og da er utdanning viktig :wink:

 

Takk, ja jeg tar det bare som en kjempe stor pluss at konkurrentene blir sure. Men en ting som er litt feil, det er i grunnen ikke butikkene og forhandlerene som tjener de største pengene men leveradørene og importørene selv. Husk disse har skjelden eller andri konkurranse.

 

Til suzuki, jeg er i grunn enig med deg og dette er en av grunnene til at jeg besluttet å legge ned Marine Utstyr. Når jeg selv er kunde forlanger jeg alltid god service, og dette er noe jeg har lovet meg selv at skal være noe av det viktigste for meg, selv om målet også er å være billigst. Dette er faktisk mulig.

Link to post
Share on other sites

Ikke rart de kan selge dekk billig, når du må stå i kø i 10 timer for å få de langt på. For enkelte er dette sikkert OK, for mange er dette _HELT_ uakseptabelt.

På dekkmann i Bergen kan du også få stå i 10 timer i kø, men UTEN rimelige priser (firmaet jeg jobber i har avtale med Dekkmann, desverre)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...