Taskekrabben Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Har skåret opp plattformen fra undersiden og fjernet søkk våt kjernemateriale. Den har stått på tørk et par uker, og nå begynner det vanskelige for en som aldri har gjort dette før.... Tanken er å lime inn nye lekter for å stive av platformen. Deretter er det klart for plasting. Må jeg fylle opp alle hulrom med sparkel, la det tørke og så plaste med duk etterpå, eller gjør det ingenting om det er luftlommer på sidene av lektene? Det vil i så fall gå med MASSE sparkel + at det er litt keitete å jobbe opp-ned... Kan jo ikke akkurat snu 32 fot på hodet Er det greit å bruke Biltema sine produkter, eller er det ikke å anbefale? Har hørt at dette ikke er like bra, men billig er det jo :-) Tar gjerne imot andre råd også hvis det er noe spesielt jeg bør tenke på... Båthilsen fra Taskekrabben Link to post
Taskekrabben Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 Her er forøvrig noen bilder av utfordringen Link to post
Komodo Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Hva med å demontere plattingen og legge den opp ned? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Taskekrabben Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 Det er en STOR jobb med demontering av all badinnredning, ut med toalett, skottbekledning m.m da den er skrudd fast fra innsiden av båten. Har ikke veldig lyst til å stå lenger på land enn nødvendig... Men må innrømme at jeg har tenkt tanken Link to post
Trude III Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Hei, Jeg ville ha skrudd fast noen kraftige lekter / plank som en midlertidig reparasjon. Til vinteren / opplaget demonterer du plattformen, støper og forsterker i ro og mak. Lykke til! hls Trude III Trude III Link to post
Mulligan Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Nok en båt har falt som offer for innlaminert treverk. Ellers enig. Dette får du ikke gjort skikkelig uten å demontere. Fiks det foreløpig og ta det til høsten. Link to post
Recommended Posts