Jump to content

Ukjent symbol på sjøkart

gerok72

Recommended Posts

Hei! Noen som kjenner til dette symbolet:

bilde

Har scrollet igjennom hele "Symboler og forkortelser i Norske sjøkart" fra Statens Kartverk, men finner det ikke...

Takk for hjelpen!

Ikke en spøk vel? Hvis ikke er det bittelitt skremmende at trådstarter ikke kjenner dette symbolet i sjøkartet. Her skal man altså ikke seile. Det finnes mange gode båtførerkurs! :pray:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Hei Gerok!

Så flott at du spør - og så bra at du fikk et godt svar. Det er jeg helt sikker på du kommer til å ha glede av!

Ha en sikker og trygg båtsommer!

Så mange blærete svar! Er ikke så moro og være usikker på noe å få sånne svar når man søker ny lærdom

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Hei Gerok!

Så flott at du spør - og så bra at du fikk et godt svar. Det er jeg helt sikker på du kommer til å ha glede av!

Ha en sikker og trygg båtsommer!

:clap::clap: .

Finnes ikke dumme spørsmål

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Jeg er av den oppfatning at forum er til for å lære. Og skal man lære må noen spørre. Om akkurat det de lurer på!

Noen ganger har jeg selv kommet på svaret i det jeg formulerer spørsmålet eller sett at jeg skriver noe som viste seg å være enkelt. Men enkelt fordi jeg har formulert det, og noen kunne svaret. Hadde jeg visst det ville jeg nok ikke spurt... det er slik jeg kan det lille jeg kan.

Jeg oppfatter at den som burde skjerpe seg er de som lager oversikten over "symboler og forkortelser i Norske sjøkart" får med alle symboler i sine forklaringer.

Ha en trygg sommer, da blir opplevelsene så mye bedre!

Kjenner han ikke symbolet, så er det ikke sikkert han vet definisjonen på skvalpeskjær heller. Som nevnt i tråden, innlysende om man kan det, men ikke så greit om man ikke kan det. Skvalpeskjær er grunner med dybde mindre enn 0,5 meter ved spring lavvann, men ikke synlige ved høyvann. Med andre ord et punkt på kartet man bør unngå å ferdes hvis man ikke har stålkontroll.

Her er et lite tips for å skaffe seg mer kunnskap http://bfpr.no/

Det mest skremmende i tråden er ikke de som spør for å lære/få svar, men de som oppfører seg som selvgode blærer.

Ser det i altfor mange tråder, også i tråden om å legge til utenpå andre.

Og husk, dere er lett gjenkjennelige i havn også...

Det er noe i det gamle ordtaket : Den største gleden man kan ha, er å gjøre andre glad! God sommer!