staram Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Det skal jeg gjøre. Skal ta noen bilder og legge ut. Takk så langt :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tskjei Svart 28.Juli.2014 Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Du byttet pakning når forgasseren var av?Evt kan du prøve grunninnstilling på forgasser. Vil tro det er 2,5 runder ut med justeringsskruene. Skru dem forsiktig inn. Ikke bruk noe makt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
staram Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2014 Det var mekaniker som demonterte og remonterte forgasser så jeg vet ærlig talt ikke noe om noe pakning er byttet. Justering av forgasser tør jeg ikke prøve selv. Ødelegger nok mer enn jeg reparerer ;) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
staram Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Kan jeg være helt på villspor? Er det andre ting som kan forårsake dette? Skal sjekke plugger idag . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bay_liner Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Et råtips er at hvis den ikke dør helt i drift med full gass er det ikke forgasseren. Da må du sjekke rekkefølgen på tennpluggledningene som Adeno beskriver. Om jeg forstår symptomene du beskriver ligner det vrldig på et problem jeg hadde på V6 bil varianten fra 1994. Den gikk saktere og saktere til den døde etter en tid. Det var viklingen (en liten spole) som sitter inne i fordeleren. Kan ikke garantere at du har samme løsning men skal forsøke å legge ut et bilde senere. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post Share on other sites More sharing options...
staram Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Jeg vil faktisk tro at på full gass så vil den dø ut og stoppe. Men dette har jeg ikke testet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tskjei Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Du har sjekket at bensinpumpe leverer det den skal? Hvor langt opp i turtall går den greit? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tskjei Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Og du er sikker på at alle pluggene har gnist? En annen mulighet er at motoren trekker falskluft rundt innsugsmanifold....Kan testes ved å spraye litt startgass rundt denne. Men vær forsiktig siden startgassen er svært lett antennelig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tskjei Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Da vil turtallet øke mens du sprayer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
staram Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Om den leverer som den skal vet jeg ikke. Men det er hvertfall hardt trykk inn til forgasser. Jeg mistenker at noe har skjedd med forgasser da denne ble renset. Men dette er ikke mitt felt. Ny forgasser koster vel sikkert litt den og. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bay_liner Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Få noen til å sjekke den gasseren du har. Bør være enkelt. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post Share on other sites More sharing options...
staram Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Var utpå en liten tur nå. Fikk båten opp i større fart nå men ble plutselig stopp. Tror det var tenninga som ble kuttet så jeg tror jeg kan utelukke forgasser problemer. Båten var vond å starte. Måtte ha mye gass. Fikk kjørt et lite stykke så stopper den igjen. Får startet så vidt, kjører litt og stopper igjen. Måtte padle siste få meterne inn til plassen. (Tryggere enn å få stopp med fart inne i havna fant jeg ut....) Jeg skal ta ut en plugg og ta bilde av den. Så tror jeg at jeg skal bestille en splitter ny trigger til fordeler og se om den blir bedre da. Siden den er brukt den jeg satte inn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
staram Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Slik ser pluggene ut Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
staram Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Bestilte like greit splitter ny coil og ny tenningssensor. Godt mulig dette ikke har noe med problemet å gjøre men da har jeg hvertfall nye deler i stedet for brukte... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 (redigert) Nå er det litt vanskelig å se på bilder, men det ser ut som en del sot på pluggen, som indikerer at motoren får for mye bensin, samtidig er det ikke unormalt med noe sot, og det er vanskelig å se hvor mye det er, og over hvor lang tid er også greit å vite. Gjør rent pluggene med en stålbørste og sett de inn igjen. Redigert 29.Juli.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
staram Svart 30.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2014 Jeg syns egentlig ikke pluggene ser så ille ut. Jeg er veldig sikker på at det er LENGE siden sist plugg bytte på båten når jeg så på utseende på resten av pluggen. Har fått byttet 4 plugger. 4 igjen. Men da må batteriene fjernes så det blir en litt større helgeoperasjon :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tskjei Svart 30.Juli.2014 Del på Facebook Svart 30.Juli.2014 Syns egentlig det var lite sot på pluggene til at du har hatt problemer.. Du får vertfall ikke for mye bensin tror jeg da. Jeg ville fortsatt prøvd å justert på forgasseren. Skru inn begge skruene og tell omdr. Du gjør ingen feil med dette. Men kan jo hende at de 4 siste pluggene viser ett annet resultat. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
staram Svart 30.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2014 Grunnen til at jeg fikk stopp igår var hvertfall at tenninga plutselig ble kuttet så jeg tror jeg prøver å bytte tenningssensor og coil før jeg begynner å tukle med forgasser. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ch765 Svart 30.September.2016 Del på Facebook Svart 30.September.2016 Gammel tråd dette her, men ble det noe løsning på dette? Hadde veldig lignende symptomer som skyldtes at det hadde kommet vann inn i to sylindre. Vet ikke hvordan det kom inn enda.. Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.