Jump to content

mercruiser 5.7 v8 døde og får ikke start


staram

Recommended Posts

Et råtips er at hvis den ikke dør helt i drift med full gass er det ikke forgasseren.

 

Da må du sjekke rekkefølgen på tennpluggledningene som Adeno beskriver.

 

Om jeg forstår symptomene du beskriver ligner det vrldig på et problem jeg hadde på V6 bil varianten fra 1994. Den gikk saktere og saktere til den døde etter en tid. Det var viklingen (en liten spole) som sitter inne i fordeleren. Kan ikke garantere at du har samme løsning men skal forsøke å legge ut et bilde senere.

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Var utpå en liten tur nå.

Fikk båten opp i større fart nå men ble plutselig stopp. Tror det var tenninga som ble kuttet så jeg tror jeg kan utelukke forgasser problemer.

 

Båten var vond å starte. Måtte ha mye gass. Fikk kjørt et lite stykke så stopper den igjen. Får startet så vidt, kjører litt og stopper igjen. Måtte padle siste få meterne inn til plassen. (Tryggere enn å få stopp med fart inne i havna fant jeg ut....)

 

Jeg skal ta ut en plugg og ta bilde av den.

Så tror jeg at jeg skal bestille en splitter ny trigger til fordeler og se om den blir bedre da. Siden den er brukt den jeg satte inn.

Link to post
Share on other sites

Nå er det litt vanskelig å se på bilder, men det ser ut som en del sot på pluggen, som indikerer at motoren får for mye bensin, samtidig er det ikke unormalt med noe sot, og det er vanskelig å se hvor mye det er, og over hvor lang tid er også greit å vite. Gjør rent pluggene med en stålbørste og sett de inn igjen.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg syns egentlig ikke pluggene ser så ille ut.

Jeg er veldig sikker på at det er LENGE siden sist plugg bytte på båten når jeg så på utseende på resten av pluggen.

Har fått byttet 4 plugger. 4 igjen.

Men da må batteriene fjernes så det blir en litt større helgeoperasjon :)

Link to post
Share on other sites

Syns egentlig det var lite sot på pluggene til at du har hatt problemer.. Du får vertfall ikke for mye bensin tror jeg da. Jeg ville fortsatt prøvd å justert på forgasseren. Skru inn begge skruene og tell omdr. Du gjør ingen feil med dette. Men kan jo hende at de 4 siste pluggene viser ett annet resultat.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...