Jump to content

Hvor er Dere nå?


Normarco

Recommended Posts

Vi kom til Sandefjord i tolvtida i dag. Mange ledige plasser i gjestehavna ved Southern Actor.

 

Vi har allerede spist en deilig fiskelunsj hos Geir Scheie. Anbefales!

bilde

 

Det er litt langt mellom vannpostene på brygga, men det er lange slanger, så det er nok mulig å rekke til de fleste plassene. Strøm er det verre med. Det er et flott skap med mange kurser, men jeg tror det var 40 meter fra de ytterste plassene, så her er det greit å ha med en lang skjøteledning. Det er forresten "båtkontakter" i skapet, som seg hør og bør.

Redigert av oivindg (see edit history)

Øivind

Link to post
Share on other sites

Ligger nå i Marstrand, og her bør gamle og syke holde seg innenndørs med aircondition, da det er grisevarmt.

Merkes at vi ikke er i Danmark lenger, da det kostet 500; i havneleie :-)

Gjorde meg bort, og brukte båtens totale lengde i stedenfor 42 fot. Hadde spart 130; :-)

Link to post
Share on other sites

Vi ligger i Sæby skal til Læsø i morgen. Nesten fært å si det men her i havna i Sæby er det nesten for varmt nå.

Skjønner veldig godt hva du mener. Har begynt å lufte litt her i skagen nå. Egentlig bare tull å ligge i plasser uten bademulighet max 100 meter fra båten i dette været.

Kom inn til Skagen i dag tidlig, etter en grei 6 knops overfart fra Sandefjord.

Min temperetur i løpet av natta var 21.4.

Flatt hav de første 50nm, så ble det litt sjø med bølger(opp til 1.5mtr) fra Nord øst. Ble litt irriterende slingring.

Var i innløpet til Skagen 08.15

Møtte 20-30 båter i innseilingen og smatt rett med inn i en ledig plass. Ligger med Bauganker og røven inn mot gata. Til og med strøm var tilgjengelig.

Blir her frem til Søndag(?, da blir det Hou eller Sæby.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Her ved Oscarsborg er vannet faktisk krystallklart inne i havnen, så frem til nå har jeg badet 6 ganger. Temperaturen i sjøen er nå 23gr. og i luften 30,8gr.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Etter 14 dager på sjøen. Er vi kommet hjem til langt gress og vissne blomster.av de 14 dagene. Har vi hele 3 døgn i gjestehavn. Mest for lading og handling.

 

Ikke godt og få plass i havnene. Og undres over hvorfor det er så gjevt å pakke seg sammen som sild i tønne.

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Vi flyttet oss idag fra Koster og endte opp i Mefjorden like innenfor Tønsberg Tønne. Her ligger vi på en holme som heter Espeholmen. Var utrolig varmt over Oslofjorden idag - selv når vi kjørte båt! I vannet er det 22 grader og ungene har det toppers.

 

Nå venter somling sørover mot Kristiansand og Dyreparken de neste to ukene.

 

bilde

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Åsgaardstrand går, etter mitt syn, de aller fleste svenske gjestehavnene en høy gang. Makan til lun og koselig havn skal man lete lenge etter. Hyggelige og hjelpsomme havneverter, havneleie på et akseptabelt nivå og en rolig og avslappende atmosfære.

Åsgaardstrand anbefales på det sterkeste.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ligger fortsatt på Espeholmen i Mefjorden. Noen av gutta langs svenskekysten sendte regnet og 13 m/s til oss her vi hadde det vindstille og fint:-) Men vi fikk brukt flere tau og ingenting er mer gøy enn å fortøye båt enda mer:-)

 

Imorgen blir det nok Svenner!

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...