Jump to content

Hvor er Dere nå?


Normarco

Recommended Posts

Vi ligger på Jutholmen, like utenfor kostersundet. Har nå vært på tur i fire dager og må si at det fungerer overraskende fint å bo i en 20-fots daycruiser - ingen klager fra mannskapet så langt :) Nydelig vær her, og fin temp i vannet. Blir på koster et par dager, så muligens videre til havstensund / Grebbestad.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Lå godt fortøyd i Skolebukta,etter mye leting med å finne ledige plass i Eidangerfjorden i ettermiddag.

Båten ved siden var full av idioter som ble mer og mer fulle, og når de dro frem gitaren og sang i vei skjønte jeg hvor dette bar.

 

Dermed brøyt vi opp i 22-tiden for å prøve å finne en annen plass,mørket falt på så tilslutt ga vi opp og dro hjem.

 

Kom hjem for 5 min. Siden og er fortsatt irritert på at noen folk ikke kan oppføre seg.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Skolebukta,andedammen og paradisbukta er rett og slett vorspiel havner hele sommeren for langesund!

 

Iallefall fredager og lørdager så de stedene unngår jeg bevisst!

 

Kjenner så altfor godt til det!

 

Men utenfor her nå så er det bryggefest i høllen i søgne med livemusikk .

 

Godt jeg sover tungt :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Hehe.. ja det var noen "ungdommer" på tur i Paradisbukta i dag også. Men de oppførte seg stille og rolig.
Dog fikk jeg motor/gir havari på hjemveien til Frierfjorden... det var ikke så kjekt :(

Redigert av Anjuma (see edit history)

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Link to post
Share on other sites

Ligger på Havnebakken (sommer havna). Kom hjem og ombord Torsdag kveld.

Planen er/var å reise på tur i slutten på neste uke. Nå har det dukket opp ett lite problem.

Oppdaget når jeg kom ombord at jeg har fått nytt mannskap. Ett svalepar har bygd ett rede oppunder utstikket på akterdekket. Er en 4-6 unger i redet.

Hadde det bare vært egg hadde det ikke vært noe problem. Har ikke lyst å drepe ungene. På den annen side hvor lenge må jeg vente til de forlater redet?

Regner ikke med at Svaleparet flyr etter over Skagerak.

Noe krøll med bildeoverføringen, så jeg får ikke lagt inn bilder.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Ligger sør for horten i ei uthavn. Håper de 3 båteierene som har latt sggregatet stå å gå på full spiker siden kl 11 leser dette. Det går ikke an. Ikke nok med det, hunden var borte å slikket på skjærefjæla som jeg bruker til matlagning. Den kaster jeg i søpla og kjøper ny....

Link to post
Share on other sites

Men den hunden var vel ikke en gatehund fra Roma? Jeg hilser pent på alle skipshunder jeg møter, setter meg ned og lar meg gjerne rundslikke i ansiktet. Og aldri er jeg syk heller. Riktignok har jeg nylig hatt en ørebetennelse, men jeg er ikke blitt slikket på innsiden av trommehinnen i øret! Hørt om vaskemidler og Klorin for ting du bruker til matlaging? Men for all del, eierne burde absolutt ha hunden i bånd og ikke plage deg hverken med hund eller aggregat.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Se der ja.

Så båten og BP vimpelen under salingshornet og lurte på om det kunne være dere :-)

 

Utrolig deilig her nå i varmen :-)

Nesten for varmt her ute. Måtte ut med taket på cockpit-teltet for å få litt skygge, men den dekker bare halve cockpit. Neste er å søke ned i salongen for ikke å koke bort.

 

Inne hos dere må det koke, det er vel ikke noe drag i lufta der inne..

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

9a8aby2a.jpgBukta på vestsiden av Mollön. Flott sted for både svai og landfortøyning ved alle vindretninger. Minner en del om Utkäften. Ser ned mot Marstrand og ut på Kärringön. Varmt - tenk at man er takknemlig for 5-6 ms svalende bris klokken åtte på kvelden!
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...