Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Den har stort sett vært med i båten i hele sommer Flid, men vind og sted passer ikke alltid.

 

 

 

 

Flott video, du er dyktig og nøyaktig som alltid :-) Du var høyt oppe på slutten, Karma ble liten etter hvert.

Jeg filmet litt på Læsø i sommer, men fikk fort beskjed fra de lokale som kjenner oss, ligg lavt i terrenget med dronen. Politimannen på øya leter etter deg.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Denne uka kunne vi nyte sensommeren med tre flotte, late dager langsmed en bergvegg på Seiløy (ved Papperbukta).

bilde

 

Ikke mange andre ute på hverdagene nå.

bilde

 

På veien hjem svinga vi innom Geitøya/Mærrapanna. God plass, så da ble det ei natt her også!

bilde

Båtlivet som pensjonister er ikke oppskrytt i det hele tatt!

Redigert av Arvid_A (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jøss - den brygga skulle jeg ha visst av i forgårs! Jeg ankom Håøya tidlig lørdags morgen, men ante ingenting om at det var lagt ut ny flytebrygge i Dragsund! Tenkte å legge meg til kaia i Tåjebukta, men det var selvfølgelig meget optimistisk å finne plass der. Etter et mislykket forsøk på å ankre opp med to anker i bukta dro jeg videre sørover i stedet.

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har hatt en helt fantastisk helg i Dragsund. Den nye brygga er helt topp. I tillegg til at den gir plass til mange båter, blir området innenfor også egnet for ankring mot land, slik at enda flere båter får plass.

 

Vi erfarte ganske fort at å ligge på utsiden av bryggen egner seg dårlig for mindre båter. Mye skvalp fra trafikken forbi. Vi fikk derfor flytte oss utenpå en båt på innsiden.

 

Jeg har blitt skikkelig glad i dette området som også har fine tur og løpemuligheter. Artig med Håøya naturverksted og geitene der. Tror det kommer til å skje mye i dette området fremover til glede for oss i indre Oslofjord.

Link to post
Share on other sites

Sap ble så overrasket over at du tok turen innom i bassenget på jomfruland idag bare for å hilse på ?.

 

Ble ikke store møtet, men hyggelig å få ett ansikt !

 

Neste gang får vi håpe på bedre tid og at karma er båten:)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Hyggelig og hilse på dere også MaSa :-) visste jo dere lå der. Lenge siden jeg har vært inne i havna på jomfruland, så ville ta en en tur innom og hilse på :-). Vi får ta litt bedre tid neste gang :-)

 

Får legge inn noen bilder fra årets nest siste offisielle sommerdag hvor Sør/ østlandet viste seg fra sin beste side :-)

 

Tvedestrand

bilde

Risør

bilde

Jomfruland

bilde

Stavern

bilde

Røssesundet og en kjent BP båt i bildet :-)

bilde

Jeløya og Gullholmen utenfor Moss

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...