Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Noen som ligger i Mandal gjestehavn/ elva?

Min far og bror kom akkurat frem dit og leiter i skrivende stund etter plass. Grandezza31 med blått skrog.

Webcam fra elva ser ut til å være overfor gangbrua.

Gikk fra Stavanger før i dag. ( og har gått fra Ålesund)

 

( og her sitter jeg i Ålesund og skulle egentlig gått turen ned dit...)

Link to post
Share on other sites

Ligger på Jomfruland, og fremdeles ledige plasser her. Dro fra Stavernn Citadelløya idag tidlig. Tipper det var Vantro medd to følge båter vi traff ute ved Rakke.

Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007

Link to post
Share on other sites

Virker som mange har dratt avgårde denne helgen. Vesentlig mer båter å se i ytre oslofjord i dag enn det jeg så på vei sydover forrige helg.

Gikk fra Papperhavn og hjem til Oksenøya i dagetter en drøy uke på tur.. Var litt vedmodig og kjøre motsatt vei av alle andre og komme hjem til en nesten tom marina. Har mest lyst til å kappe fortøyningene og sette kursen på 180 grader igjen i morgen, men det får vente litt...

 

Så noen BP medlemmer på veien også. Vinket bl.a til Nils Pils som stod og fisket på brygga ved siden av sin flotte Saowanoee i Hankøsundet og møtte Kaskazi i godt driv sydover ved Rauer.

 

Håper dere som er på tur koser dere glugg ihjel og får bøtter av sol, varme og mindre vind enn det som har vært den siste uka :-)

 

Noen bilder

 

Rundt hjørnet fra Fredagshølet

bilde

Papperhavn.

bilde

 

bilde

Hankøsundet.

 

bilde

Ble forbikjørt av denne spesielle yachten Legend nord for Oscarsborg. Ut i fra jeg så på MT ser den ut som en meget ombygd ex Sovietisk isbryter eller noe...

http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:985556/mmsi:357410000/imo:7367835/vessel:LEGEND

 

bilde

 

bilde

Tok en liten omvei om Nesoddtangen og kikket på den havarerte charterbåten Johanna som endte opp rett utenfor familiehytta til en kompis av meg. Ga inntrykk å se blinkende lys på redningsvestene som fløt innenfor lensene. Kort mellom himmel og hel... Godt det gikk så bra som det gjorde.

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Gikk fra Arendal gjestehavn i dag tidlig. Ligger nå på Risør Seilforening sitt anlegg. Her er det kanskje halvfullt nå midt på dagen. Antar det fylles på etterhvert, men det er meldt kuling på utsiden så det er kanskje få som flytter på seg nå

Link to post
Share on other sites

har akkurat kommet hjem etter halvannen uke på sørlandet, lillesand,grimstad,osv osv, lå på finnøya igår, så røyk indre propell på drev, 5knop hele veien til kragerø, for så kjøre til winrace imorgen.

 

tvedestrand har vel løst seg opp nå, var innom der på lørdag, fytti helvete, er noe av det galeste jeg har vært borti, båter stappet som høner i bur, små speedbåter som dro bånn gass fra brygga mellom båtene, og generelt galskap kjøring fra ende til annen.

Link to post
Share on other sites

Gikk fra Arendal gjestehavn i dag tidlig. Ligger nå på Risør Seilforening sitt anlegg. Her er det kanskje halvfullt nå midt på dagen. Antar det fylles på etterhvert, men det er meldt kuling på utsiden så det er kanskje få som flytter på seg nå

Risør indre havn på oss?

Hilsen opplagsnabo'n

Link to post
Share on other sites

Hvor langt nedover planlegger dere å gå denne gangen, VannTro?

Aner ikke Key Freak. Legger oss i Kragerø fra onsdag til torsdag (bunkering) så blir det vel Porter eller en annen perle i nærheten før vi eventuelt går sørover. Som sagt, ingen absolutte planer. Kommer du nedover eller er du alt på tur ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Kommer du nedover eller er du alt på tur ?

Jeg har installert meg i båten i Holmestrand nå i dag. Begynner å flytte meg sørover i morgen, tirsdag. Jeg vet ikke hvor langt jeg går i morgen, får se an vinden. Målet er Kragerø i første omgang.

 

Jeg er alene i båten, så jeg styrer det meste selv. Skulle ikke forundre meg om vi ses om ikke så lenge.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

DET er deilig det ;-) God tur, og takk for kjapp visitt i Grimstad.

Jeg fikk en uke alene med bomullen. Kjeda meg ikke, nei :-) Er du sikker på at du har nok øl, da ?

Klager ikke, nei.

Jeg tror jeg har nok øl foreløpig, og så finnes det sikkert butikker sør for Holmestrand også? :-)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Jeg har installert meg i båten i Holmestrand nå i dag. Begynner å flytte meg sørover i morgen, tirsdag. Jeg vet ikke hvor langt jeg går i morgen, får se an vinden. Målet er Kragerø i første omgang.

 

Jeg er alene i båten, så jeg styrer det meste selv. Skulle ikke forundre meg om vi ses om ikke så lenge.

Det hadde vært koselig ! Vi er som sagt i Kragerø området i hvert fall til og med fredag morgen. Onsdag blir fin "kjøredag" med lite vind (dog noe regn). Tipper vi er i Kragerø onsdag og på Jomfruland eller i Portør tonsdag.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Forøvrig ble det temmelig fullt her i Havna i løpet av ettermiddagen. Fremdeles plasser for båter under 3 meter bredde, men større båter skal få slite nå.

Vi går til Kragerø i morgen Key Freak. Deretter Porter, Arendal, Grimstad og Blindleia! Endelig fikk jeg overtalt vennebåten....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det blir en natt til i Havna for min del. Prøvde å gå sørover i formiddag sammen med en vennebåt, men det var altfor mye sjø til at vi gadd. Snudde ved Tjømebåen, omtrent. Jeg har ferie, og MÅ ingen steder. Da gidder jeg ikke gå i slike bølger. Det sparer jeg til en gang man MÅ hjem... Prøver igjen i morgen.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...