Luka68 Startet 30.Juni.2014 Del på Facebook Startet 30.Juni.2014 Har to stk catpillar 3208 V8 diesel i min båt. Den ene går pent på tomgang, mens den andre jager litt de første minutter før det roer seg litt. Må liksom gi litt gass og dra gassen ned litt rolig så går det bra, men hva kan være galt.?? Den andre motoren er jo ikke slik.? Noen som har kjennskap til problemet.? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 30.Juni.2014 Del på Facebook Svart 30.Juni.2014 (redigert) Jeg ville tippe at du har mus i båten, katter (og menn) jager gjerne mus. Redigert 30.Juni.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 Feil justert dieselpumpe? Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
bredekaede Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 Samme problem oppstod på min og.Det endte med at den ene plungeren i dieselpumpa satte seg fast. Jeg tror jeg ville prøvd ekstra smøring i dieselen en periode .Og vigtigst av alt REN DIESEL. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 (redigert) Om det ikke er pumpa er det er feil på dysene. De drypper(fjærene blir slappe og de åpner ved for lavt trykk) og da får du denne "jagingen". Når motoren blir varm slutter dryppingen. Plukk ut dysene og send de til trykktesting. Da blir de justert til riktig åpningstrykk og eventyelt slitte dysenåler / seter blir skiftet. Redigert 1.Juli.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Komodo Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 Enig med Vanntro. Begynn med å få sjekket dysene, det er en enkel operasjon. De ser med en gang på spraybildet om dysa er ok, at den åpner på riktig trykk og ikke drypper når den er stengt. Slik drypping kan også forårsake dette. Hvis det ikke blir bra da kan du jo gå på dieselpumpa. Det har vært litt diskusjon rundt dette tidligere, mener det var Ingar som la ut en link til hvordan man enkelt kan lage seg utstyr for å gjøre dette selv (hvis du har moro av det og vil spare noen kroner). Sørg selvsagt for at båten er musfri den perioden du holder på med dette slik at caten ikke blir distrahert. Så kan du ta om bord lit mus igjen når den har roet seg Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bredekaede Svart 15.Juli.2014 Del på Facebook Svart 15.Juli.2014 noe nytt her da? Sitér dette innlegget Link to post
FTW Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Har en 3208 1989 mod som er gått 2800 timer. Var å fyllet diesel på en stasjon hvor tankene deres ligger i sjøen, og var nesten tomme. Det resulterte i att jeg fikk vann på tanken min. Etter det begynte den å jage på tomgang. Opp til 900 omdr. Har drenert tank og for filter (ca 10 liter), men den jager enda. Neste blir diesel filter, men det tar de på service denne uken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.