Battlehammer Startet 3.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2014 (redigert) Hei, er helt fersk her på baatplassen, men jeg fyrer i gang med en post med en gang. Har en kravellbygd åpen snekke jeg gjerne vil lage overbygg til. Der jeg kan plassere ungene med en Ipad når de blir lei fisketuren og jeg kan koke meg litt kaffi, gjerne overnatte et par dager også. Trenger da tegninger på slikt, ikke nødvendigvis på mål, men må passe til formen på båten. Her er et bilde av båten: https://baatplassen.no/bildearkiv/55/55725/julianna.jpg Redigert 3.Juli.2014 av Karl Gunnar Lie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 4.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Velkommen til Båtplassen! Tegninger på overbygg til én spesifikk båt kan være vanskelig å få tak i, det enkleste kan være å se på liknende båter og skissere opp en tegning på egen hånd. Skal du bygge det selv? Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Battlehammer Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Ja tenkte vel egentlig at det er vanskelig å finne spesefikke tegninger, men hadde et håp om at der var noen som hadde tegninger jeg kunne tilpasset båtens mål og fasong.Ja hadde tenkt å prøve meg på å bygge selv. Vannbestandig kryssfinèr og teaklaminat eller eikestaver oppå der igjen. Vet egentlig ikke når jeg skal sette igang, er midt i oppussing av hus, og må ha noe å putle med når en trenger avkoblingStartet tråden da der sikkert er mange der ute med meninger/forslag til hvordan ting skal gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Nå står det ikke hvor stor båten din er, men vil absolutt anbefale tråden/prosjektet til Walter_S, der han bygger om en Tromøy 23 til sjark. I den tråden finner du tips om det meste som kan gjøres med en snekke. Her er tråden: https://baatplassen.no/i/topic/40375-prosjekt-bygge-kombisjark-ut-av-en-gammel-23-plastsnekke/ Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Hei, Har AutoCAD og pdf tegninger av arrangementet til denne snekken på 25'. Send IM hvis dette er av interesse. . Sitér dette innlegget Link to post
Battlehammer Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Takk for den Hafrsfjord, den lenka kan jo skremme fanden på flatmark, hehe. Mye arbeid, men mye bra tips der ja. Glad jeg ikke skal bruke plast...tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.