Jump to content

Hvem lager kalesje i Fredrikstad/Moss distriktet?

Wartsila

Recommended Posts

Da har vi endelig besluttet å skaffe ny kalesje! Den vi har nå er ikke mer enn 4-5 år gammel, men etter at vi bygde nytt overbygg på båten ble passformen "så der".. I tillegg har den noen løsninger jeg ikke helt liker, samt at den har blitt betydelig solbleka etter de få sommerene den har vært i bruk :rolleyes:

Blekt og lurvete greier:

bilde

Spørsmålet er hvem i Fredrikstad/Moss distriktet som er best på dette, om noen har noe gode (eller dårlige) erfaringer å komme med? Før hadde jeg valgt Manskow i Moss, men de har nå slutta...

Det som er viktig, i alle fall på meg, er god kvalitet, så de bør ikke være amatører. Hyggelig pris er også selvfølgelig en fordel, samt at leveringstiden ikke er 2015. Jeg vet om et par steder i Fredrikstad, men kjenner ingen som har noen erfaringer fra dem.. Aner heller ikke om det er noen bedre alternativer der ute?

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Vi brukte Nikalesj når vi fikk laget ny kalesje for noen år siden. Tror vi betalte 13500,-. Han endret litt på vinkel bak slik at vi fikk bedre plass, og plasserte vinduene litt mer fornuftig og penere enn på den gamle. Dette var til en 30 fot Viksund. Overholdt for øvrig avtalt leveringstid, så vi har egentlig bare positive tilbakemeldinger :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...