Rillez Startet 9.Juli.2014 Del på Facebook Startet 9.Juli.2014 Jeg har en 12 fots aluminiumsbåt som bare veier 55 kg(+ 9,9 kg motor) som jeg har planer om å lage en forankringsløsning til. Den skal ligge ved sjøen i en nokså lun vik, og det er flere fester i fjellet som jeg kan bruke. Spørsmålet er hva jeg skal senke i sjøen slik at den blir liggende på samme plass. Jeg ser helt løsninger uten å måtte støpe da jeg har lite erfaring/muligheter til dette. Er det noen som vet hvor mye vekt jeg bør ha på bunnloddet med tanke på båtvekten, hva slags materialer/produkter jeg bør velge for å gjøre dette enklest mulig? Alle tips mottas med stor takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Det du beskriver heter en moring. Det enkleste er å gå i butikken og kjøpe en, men du kan også lage en selv. Det kan være et betonglodd med en innstøpt bøyle i, eller en stålkonstruksjon av et eller annet slag. Begge deler er å få kjøpt, begge deler kan man lage selv, litt avhengig av hva man har kunnskap og utstyr til Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Allegro27 Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Du kan jo også ankre opp fortyningsbøya med for eksempel et 10-15 kg Bruce-kopi anker og kjetting opp til bøya. Da får du også enkelt opp hele bøya og anker/kjetting om vinteren, og det er enkelt å både legge ut og ta inn. Dette bruker jeg selv til en jolle på 15 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Rillez Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Takk for tipsene. Gikk for en moring, kjetting og fortøyingsbøye Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.