Jump to content

Prosjekttråd Furuholmen 32 fly- Daewoo Doosan L-136TI, TD MG 509


Ternen32

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Ting skjer... !! :)

 

I ferien fant vi ut at en ny familie medlem er i anmarsj, det betyr mindre tid fremover og samtidig så tenker vi derfor litt i andre baner angående ferie et par år fremover. Etter å ha snakket sammen har vi funnet ut at vi nå er på utkikk etter en full størrelse Campingbuss. Båten ligger derfor nå ute på Finn.

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Du fikk den til å "pønte i havna", så da har du etter mitt syn gjort et viktig samfunnsbidrag samtidig som du selv har hatt en kjekk lærerik tid.

 

Det å holde en stram hånd på budsjettene er flott. Ikke vanskelig å få det fint om alt kjøpes fra øvrste hylle samt utføres av andre :-)

 

Lykke til videre

Redigert av Sjuren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for det :) vi får se hva det blir til fremover. ;).

Båten er visstnok en Søring 29, selv har jeg aldri hørt om den, men den er innvendig nesten som og se en Scand Baltic. Kabin, Aktercabin og utedel har helt lik planløsning og måten den er bygget på.

Rundsitter fremme med stueplass og hyller rundt, skap med stående bjelker og identiske stikkkøyer på sidene, utvendig pantry helt lik. sittekrok med bord bakenfor. Bad på ene siden i AC, Sittehjørne/dobbeltseng på andre siden.

 

vår båt ble bygget i 1981 og var en av de siste som ble bygget etter som forrige eier forklarte ble det bygget 87 båter av denne typen. Scand Baltic kom i 1982. hmmmm...

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Er det babyvennlig båt? ☺ Har selv hatt en tråd gående på småbarn på båttur, har tvillinger på 1.5 år og en på 5... Var ute i fjor, ikke noe pes med babyene på 0.5 år, men ble litt varmt for dem, så det begrenset seg. Nå leter vi etter barnevennlig båt for langtur... ☺

 

Gratulerer med begge deler og lykke til!

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

Denne er nok ganske baby vennlig, gode brede stikk køyer på sidene, salongen fremme gjøres til en god dobbeltseng, AC er ypperlig barnerom for en 5 åring.

Båten har høyt fribord så den er ikke lett å krabbe ut av, også er det grei uteplass.

 

Brede og fine dollbord, her er også god plass til å sette opp vaierrekke om man ønsker det. Solid baugstige for komme inn på landjorda.

Masse skapplass og stuerom med dype skap.

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Vi er ikke lette å følge vi SoBo :) men denne gangen så ble det pga en litt uventet sak. Vedlikehold av trebåt blir det liten tid til har vi innsett og da forfaller det fort om det blir stående. Også regner vi med at de første par årene ikke blir veldig mye båt og da må vi vurdere andre former for ferie.

 

De som overtok Ternen virket veldig fornøyd, så vi håper de vil sette pris på henne. Dette var egentlig ikke en båt vi ønsket og selge da det ikke er mange båter i vår prisklasse som kommer opp imot denne.

Vi får se hva tiden bringer. Foreløbig har vi bestemt oss for at om ikke nybåten selges før helgen når vi har kjørt den hjem så vil vi sine den opp og heller ta en ny vurdering til våren. :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

endelig har jeg hatt tiden til og lese hele tråden din ternen.. å jeg må jo si at jeg blir helt sjokkert over fremgang. det skal sies at vi er kjempe fornøyd med den.. vi la den jo ut for salg og hadde kjøper på den men vi trakk den fra salg igjen, nettopp fordi vi er utrolig fornøyd med den.. vi ser jo at petter smart har vært her å gjort ting så enkelt at vi aldri må leite oss fram (med unntak av problematikk med ankervinsje som nå funker igjen).  videre kan jeg fortelle at det nå er innstalert spottere i tak i kabinen og i forkabinen. det er lagt teppe i hele båten, nytt rekkverk på akterkabinen er under konstruksjon med portløsning på både babor og styrbord side. hjørnesofa på flybroa bygges. også med den funksjon at den kan dras ut og brukes som solseng. det blir også oppbevaring på 11 kg propan der.  webasto er på vei inn. alarmsystem med stemme og bilde overvåking, sms og ringefunksjon, strømvakt og vannvakt samt gass og co varsler. alt styres fra app. kan også kutte motor via tlf om noen får start på denne. varmtvann innstaleres. kjøkkenvifte over komfyr i messing er også på begynt og ligger halvferdig på jobb.. div messing lister og annet morro er under konstruksjon. rygge kamera for bedre oversikt bak ligger klar i båten for instalasjon. venter også på at navnskiltet i messing skal bli ferdig hos vannskjæring.. men... desverre har jeg gått litt i egene baner her.. jeg har døpt om båten.. navnet er ikke lengre ternen... den heter nå royal og skiltet blir skåret ut som en konge krone med skriften utskjært inni.. her er også planen og skimse ut skiltet med 1,5 cm messingrør og montere ledd bak som er styrt av solcellepanel med mørkesensor slik at navnet vil lyse opp i en dunker belysning når mørket trer inn.. ruter er sotet.. i sove alkyl er det 5% og kabinen 45%. dette for og kunne få en mørkere soveplass, og mindre varme fra sollys, samt hindre litt innsyn på kveldene i div havner når kvelden kommer. ny badeplatform  vil bli sveiset ila sommeren.. den vil bli i rustfritt med teak bord.. blir også forlenget ca 40 cm. spottere kommer i løpet av sommeren, som da skal monteres oppunder "takrennen" fra fb, som da vil lyse opp båtens glans på kveldene.. (ganske kjekt når far skal hjem fra serveringa sent på natten å kansje ikke finner helt ut hvor han parkerte sist??) såehhh.. joda.. den er fortsatt under oppgradering... men når den blir ferdig så kan man jo legge seg å bare slappe heeeelt av... trur jeg?? sikkert noe mer som frister..

Link to post
Share on other sites

Heisan Daniel :) takk for en hyggelig prat på tlf, godt og se at skuta er i gode hender :) og ikke minst at dere er fornøyde med den. Betyr mye når man selger noe at det står til forventningene til den som kjøper, skuta er bare å døpe om vet du, gleder meg dessuten til og se den igjen når du hår fått gjennomført dine planer for den :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...