Jump to content

Gir marinaene totalt F... i kundene sine?


Torsen67

Recommended Posts

 

Kva ???, Dette er då absålutt ikje det værste eg har sett, boltehovuda stikk då max 15 mm utfrå borda. Enig i at det er talentlaus måte å feste dei vertikale borda på :yesnod:

 

 

Sorry Nordheim. Trodde jeg brukte så store ironibokstaver at det ikke var mulig å tolke det som noe annet enn ironi.

Link to post
Share on other sites

Takker for bilder TMS.

 

Til dere som mener dere har så jævla peiling på hvem som har ansvar her, og som mener jeg ikke slenger ut fendre i tide, og som mener jeg har feil fendre, dere skjønner tydeligvis nada av dette. Var dere der når det skjedde?

Jeg har nå fått bekreftet at jeg har riktig fender, men har også blitt anbefalt en kulefender eller to i tillegg. Fendrene blir uansett festet 50 meter i fra kai. Men kulefender eller ei, dette hadde nok skjedd uansett i denne sammenhengen.

Håper ingen av dere driver i servicenæringen langs kysten vår. Det hadde nok vært et trist møte enten det var restaurant eller marina. "Det er ditt ansvar" Ser for meg at dere står der med hendene i lomma og kjefter på gjestene uten å løfte en finger med bensin og mat som knapt noen vil ha. Men penger vil dere ha? Tenke å kunne yte litt service? Er fali det eller? Eller koster det for mye kalorier?

 

Lindøya er en marina hvor det kommer massevis av folk med småbåter, vel ikke alle har satt sjøbein før, men kan man ikke legge ting til rette? Være litt folkelige i stedet for å kjefte?

 

Til deg som savner skilt som viser dybde, ja jeg hadde markert dette med ett skilt hvis det ikke var dypt nok. Hvor lang tid kan det ta å lage det? Antageligvis mye mindre bry det enn å ha en fly forbanna og overfrustrert skipper stående inne i butikken.

 

Til alle dere andre: godt å høre det er folk med riktig tankegang der ute. Båt er for mange dyrt og noen har kanskje spart i flere år for å få drømmen oppfylt. Da er det godt å vite at man kan dra i havn uten at havna skal skade båten selv om man har gjort alt riktig etter boka vedr fortøyning. En liten dose service i tillegg så besøker man nok samme stedet en gang til;-)

Redigert av Torsen67 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

La meg presisere Torsen67. Hadde jeg drevet denne marinaen hadde jeg sørget for at skruene var nedsenket. Jeg hadde også beklaget meg ovenfor deg når du påpekte problemet. Jeg hadde også satt opp et skilt om det var svært grunt ved pumpa dersom dette var tilfellet. Det handler både om å spare seg selv for problemer, og å ha respekt for andre sine verdier. Jeg driver imidlertid ikke marinaen, og prøver faktisk å se litt nøytralt på dette.

 

Jeg er uenig med deg i at dette hadde skjedd uansett om du hadde fendret riktig. Vet ikke om det refereres til meg når man sier at noen er litt vel krass, men det er i alle fall ikke meningen. Jeg mener bare oppriktig at denne kunne vært unngått dersom man fendret riktig, og at dette er noe både jeg, du og andre bør ta lærdom av. Ser du nøye på marinaer rundtom så stikker det småting ut både her og der. Hva som er best er vi vel alle enige om, spørsmålet blir vel heller hva som er akseptabelt.

 

Forøvrig kan jeg nevne at jeg selv er redd for båten. Jeg har unnlatt å fylle ved en kai fordi jeg ikke likte forholdene, og var redd for skade på båten. Denne vurderingen måtte jeg ta selv, det var ingen som advarte meg, eller passet på meg. Jeg har hatt uheldig opplevelser tidligere, og disse har jeg lært av. Vi går alle på en smell i ny og ne :)

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...