Con Firm Startet 14.August.2014 Del på Facebook Startet 14.August.2014 Volvo penta AQAD 41 . Svartrøyk ved kaldstart. Moteren mar gådd ca 1900 timer. Er det normalt eller er det en sak som kan rettes på. Lite vant med annet enn noen buck`er på seilbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Jeg har en TAMD 40. Finner ut at den ryker mindre hvis jeg er raus med glødinga. Gløder ca. 35-45 sekunder. Da ryker den minimalt. Sitér dette innlegget Link to post
Con Firm Svart 14.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2014 Ikke noe mer permanent å gjøre. Eller er det litt for gammel motor, (flere ting dom begynner å bli slitt?) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Gråhvit røyk ved kaldstart er nok mer vanlig, men svart ?? Sort røyk er ofte tegn på for lite luft i forhold til diesel. Kan det være turbo som er litt stør i startfasen ? Ta av luftfilter og prøv og snurre turbo med fingrene en gang motoren har stått ei stund. Tett luftfilter kan jo også være noe, men da skulle det vel vært sort røyk ved belastning og varm motor også. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Hvilke type AQAD 41: AQAD 41A er vel kjent for å ryke en del ved oppstart. 41B er en god del bedre. Sjekk luftfilteret, som nevn og så sitter de vel en røykbegrenser (aldaventil) på dieselpumpa. Virker denne som den skal? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.