Jump to content

Er det blitt for dyrt og være medlem i redningskøytene


Tallisman

Recommended Posts

Alt står i mitt kort, navn, båt osv

Tror muligens du blander kort for medlemskap hos RS her med kort for registrering i småbåtregisteret (båtkort) - båtkortet (blått - se scan) er av god plastkort kvalitet med opplysninger om både eier og båt «on the flip side» - kortet for medlemsskap hos RS (rødt - se scan) er bare papir og har ingen opplysninger om båt i det hele tatt - kun navn og medlemsnummer er printet / stemplet på hovedsiden, på flip siden er det bare tlf nr til kystradio og RS servicetelefon. Thats all.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Syns ikke det er dyrt, men syns allikevel at det godt kunne ha vært et rimeligere innenlandsvalg.

Jeg betaler samme for min båt på Mjøsa som er på vannets type mai til september som de på kysten.

 

Og siden jeg også er medeier på båt på vestlandet så betaler jeg samme sum der også.

 

Hmm, syns egentlig NAF har en fin ordning hvor medlemskap følger sjåfør ikke bil. Hadde vært en lurer måte er det som slo meg her og nå.

 

Jaja, vi er nå heldige som har en slik flott tjeneste syns nå jeg uansett, aldri hatt behov på Mjøsa, men et par ganger på have og det alene er vel verdt hver ei krone..

Link to post
Share on other sites

 

"Medlemskapet dekker ikke assistanse iht. gjeldende lover eller ytelser som blir dekket av båtens forsikring."

Source: http://www.redningsselskapet.no/bli-medlem/medlemsbetingelser

Eg har aldri forstått den setningen.... Men har lyst å sjekke det bedre.

Eg har tenkt at de kanskje meiner at dersom du blir assistert av andre aktører, feks en passerende slepebåt, så dekker ikkje RS den utgiften det evt måtte bli. :rolleyes:

 

Hvordan identifiserer medlemskortet båten? - Selv har jeg tre båter men kun ett RS medlemsskap og har (såvidt jeg husker) aldri opplyst til RS om hvilke båter jeg har og hvilken av båtene medlemsskapet skal knyttes opp mot.

Siden folk feks bytter båt i ny og ne så trur eg ikkje RS seier nei til å hjelpe en båt uten klistrelappene på. Det er nok eit hull i systemet, for medlemsskapet gjelder den båten du har registrert hos RS, så om du har fleire båter så skal du teikne assistanse på alle.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

.............................

Ingen bruk av min forsikring kan skje uten at eg har meldt skade, så RS disponerer på ingen måte erstatning etter egne krav mot forsikringa slik eg får inntrykk av at det mistenkes.

..............................

 

 

Når jeg går inn på mine sider på websiden til forsikringsselskapet mitt finner jeg anført utbetaling i forbindelse med assistanse fra RS. Det viste jeg ikke noe om fra før og jeg har ikke blitt belastet for noen egenandel. Overraskelse!

 

Så hos meg er det ingen tvil. Min forsikring i If dekker utgifter ved assistanse fra RS, selv om jeg ikke har meldt noen skade til dem. Forsåvidt greit det, men det betyr vel at jeg med mitt medlemskap i RS er dobbeltforsikret!

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

- og dersom du har flere båter registrert hos RS, hva da?

Jeg har selv tre båter hvorav to er registrert i småbåtregisteret men bare en er "medlem" av RS. - men hvilken av de tre vet jo ikke RS.

 

sant, men på sidene deres så står det at det gjelder båt "registrert hos RS ..."

 

Når jeg går inn på mine sider på websiden til forsikringsselskapet mitt finner jeg anført utbetaling i forbindelse med assistanse fra RS. Det viste jeg ikke noe om fra før og jeg har ikke blitt belastet for noen egenandel. Overraskelse!

 

 

wtf... trudde ikkje var muulig. Om du ikkje hadde hatt kasko så hadde RS bare fått vanlig betaling, no får de medlemskontigent og forsikringspenger... Kan du fortelle om assistansen du fikk, om den feks var over 3 timer ?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Dette gjelder tilsammen tre episoder :blush: over noen år.

 

En gang grunnstøting med ødelagt ror og to ganger sleping og hjelp pga. tau i propellen. Tror ikke det var over tre timer noen gang. I tilfellet med ødelagt ror fikk jeg dekket utgiftene til nytt ror over forsikringen på vanlig måte med fratrekk av egenandel. Men jeg fikk heller ikke da info om noe utbetaling til RS. Hvorvidt RS har fått dekket alle sine utgifter eller om det har vært en fordeling mellom RS og If vet jeg ikke.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...