Elise Startet 8.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 8.Oktober.2014 Har kjøpt en P 40 i Bergen og håper å få denne hjem i helgen. Vurderer å starte på lørdag og beregner 3 dagers tur. Ser ut som vi får noenlunde vær om en kan stole på meteorologene.. Det er vel mange av dere som er kjent i området hva tror dere om sjø spesielt rundt Jæren og Lindesnes på søndag og mandag. Takknemlig for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Husk å se etter teiner?er høysesong nå Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Med det varselet som er gjeldende nå tror jeg du vil ha litt gammel sjø i mot deg fra Tananger og sørover. Men med 6 ms fra sørvest på søndag ser det lovende ut. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Elise Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Ja hvor fort sjøen legger seg er usikkert, men etter meldingene skulle ikke det være så mye. Det var vel mer når du hentet båt Bjørn? Skulle det vær for mye sjø på lørdag ser det ut som det roer seg på mandag. Når det gjelder teiner så hadde jeg håpet på greit vær så en slipper å gå for mye innenskjærs. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Det var litt sjø når jeg hentet min båt ja. Men da var der jo 18 20 ms vind kvelden før. Å ca 12 14 når jeg gikk ut. Sjøen la seg jo lenger ned mot lista jeg kom. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Forresten. . :) gratulere så mye med flott båt. Du må jo legge ut noen bilder av herligheten. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lars O Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Har du handlet inn kaffe, Bjørn? Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Kanskje selvsagtheter, men du går innaskjærs ned til Selbjørnsfjorden, går ned Nyleia (mellom Fitjar/Stord og Bomlø - helt fantastisk tur) og deretter opp Bømlafjorden og over Sletta. Sletta er jo første utfordring, men går vel greit med en slik båt. Så ville jeg gått ned Karmsundet. Vær oppmerksom på utløpet av Karmsundet og Boknafjorden. Her kan det være vel så tøft (etter min erfaring) som Jæren. Ofte store dønninger hvis det har vært "mye vær". Lenger nede er det mange med mer kunnskap enn meg. Underveis? Is i Bekkjarvik i Austevoll. Fantastisk flott gjestehavn. Diesel i Haugesund - like før du kommer inn der hurtigbåtene ligger (på babord side) er dieselfyllinga og skulle du ha lyst til å gå innom et spesielt sted, så kan jeg ikke dy meg fra å nevne Kvitsøy. Du skal sikkert stort sett dure på, så setningen over kan sikkert glemmes. Men en liten avstikker trenger jo ikke ta så lang tid. God tur! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Såklart kaffien er klar :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Elise Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Her kommer bilde av ny båten. Dette blir nok en transport tur, hadde vært morro og kunne brukt endel dager på dette men nå må en nok jobbe litt for å betale båten ;-) Følger med på vær melding så jeg tror dette blir en nogenlunde grei tur... Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Utrolig flott båt Gratulerer så mye og god tur når den tid kommer. synes sjøl det var artig å kjøre bak Eigerøya inn til Egersund som et avbrekk , de gangene jeg har kjørt den veien. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Tom Rør Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Gratulerer med flott båt, og god tur :-) Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Gratulerer, håper på greit vær. Skal prøve å se etter dere når dere passerer bømlahuk(sørspissen av Bømlo) Har orkesterplass for hentetråder som skal passere sletta, alltid kjekt å følge med disse trådene, god tur! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Gratulerer så mye med flott båt ja! Velkommen tilbake til hjem-fylket Vedrørende rapportering underveis; regner med at du planlegger å overgå Tom Rørs rapporter ..., hva med Live HD filming i 3D? Det er det meg bekjent ingen på BP som har gjort ..., enda .. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Fluefiskeren, du må jo komme med rapporter om været å bølgehøyde . Veldig greit å få med seg utvikling på hentetur. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 (redigert) Gratulerer med flott båt. Og muligheten til faktisk å hente den i Bergen. Gir anledning til en festreise langs en fantastisk kyst her på Vestlandet! Hvor ligger båten? Ser ikke ut til å være hos Norsk Båtsenter, eller er det jeg som ikke helt drar kjensel på bygget i bakgrunnen? Redigert 9.Oktober.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Elise Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Takk takk. Båten ligger på Norsk Båtsenter, satser på avgang derfra lørdag morgen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Du har vel ais? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Det blir bra og jeg kom forsåvidt på etterpå at det var bildevinkelen som lurte meg. Huset i bakgrunnen er bla Yacht Marina, som er nabofirmaet. Lykke til! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Elise Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Nei jeg har ikke AIS Bjørn og ikke har jeg opplegg for live sending heller, så dette blir nok en stusselig hente tur i forhold til tidligere seanser ;-) Jeg får heller prøve å komme litt info underveis og bilder i etterkant, skal jo kjøre båt samtidig som man holder seg fast og Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Vil anbefale deg å installere mAis på telefonen da, jeg hadde jo kurs mot grunne områder, da satt Laluna og fulgte med og kom med råd om å dreie lenger ut for å unngå problemer. Fantastisk :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Elise Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Hva er dette Bjørn "installere mAis på telefonen da" ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 (redigert) http://www.marinetraffic.com/se/ais/home/_:4894149015aaa30d096f36db6fdbf2ff hvis du registrerer deg hos Marinetraffic, så kan du legge inn båten din der, da vises du på Ais sidene til Marinetraffic.com/ais Du finner en egen app for dette til telefonen. den heter nettopp mAis, og ligger på appstore, eller playbutikk eller hva de nå heter disse app butikkene. Redigert 9.Oktober.2014 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mariell Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Bare husk å slå av app'en på mobilen før du tar en tur på by'n Har vel vært ett par kommentarer her inne når båten plutselig er på en bar litt oppe i byen. Gratulere med en flott båt og god tur hjem over. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
sap_2000 Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Hørtes kjent ut Mariell, hehe ;-) Støtter opp om forslaget til å laste ned mAIS og lage konto på marinetraffic :-) God tur med flott båt Elise :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.