Jump to content

Hentetur Bergen Fredrikstad

Elise

Recommended Posts

Har kjøpt en P 40 i Bergen og håper å få denne hjem i helgen.

Vurderer å starte på lørdag og beregner 3 dagers tur.

Ser ut som vi får noenlunde vær om en kan stole på meteorologene..

Det er vel mange av dere som er kjent i området hva tror dere om sjø spesielt rundt Jæren og Lindesnes på søndag og mandag.

Takknemlig for innspill.

Ja hvor fort sjøen legger seg er usikkert, men etter meldingene skulle ikke det være så mye. Det var vel mer når du hentet båt Bjørn?

Skulle det vær for mye sjø på lørdag ser det ut som det roer seg på mandag.

Når det gjelder teiner så hadde jeg håpet på greit vær så en slipper å gå for mye innenskjærs.

Kanskje selvsagtheter, men du går innaskjærs ned til Selbjørnsfjorden, går ned Nyleia (mellom Fitjar/Stord og Bomlø - helt fantastisk tur) og deretter opp Bømlafjorden og over Sletta. Sletta er jo første utfordring, men går vel greit med en slik båt. Så ville jeg gått ned Karmsundet. Vær oppmerksom på utløpet av Karmsundet og Boknafjorden. Her kan det være vel så tøft (etter min erfaring) som Jæren. Ofte store dønninger hvis det har vært "mye vær". Lenger nede er det mange med mer kunnskap enn meg.

Underveis? Is i Bekkjarvik i Austevoll. Fantastisk flott gjestehavn. Diesel i Haugesund - like før du kommer inn der hurtigbåtene ligger (på babord side) er dieselfyllinga og skulle du ha lyst til å gå innom et spesielt sted, så kan jeg ikke dy meg fra å nevne Kvitsøy.

Du skal sikkert stort sett dure på, så setningen over kan sikkert glemmes. Men en liten avstikker trenger jo ikke ta så lang tid.

God tur!

mvh Bergen Dørk

Gratulerer med flott båt. Og muligheten til faktisk å hente den i Bergen. Gir anledning til en festreise langs en fantastisk kyst her på Vestlandet!

Hvor ligger båten? Ser ikke ut til å være hos Norsk Båtsenter, eller er det jeg som ikke helt drar kjensel på bygget i bakgrunnen?

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

http://www.marinetraffic.com/se/ais/home/_:4894149015aaa30d096f36db6fdbf2ff

hvis du registrerer deg hos Marinetraffic, så kan du legge inn båten din der, da vises du på Ais sidene til Marinetraffic.com/ais

Du finner en egen app for dette til telefonen. den heter nettopp mAis, og ligger på appstore, eller playbutikk eller hva de nå heter disse app butikkene.

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...