Jump to content

Hentetur Bergen Fredrikstad

Elise

Recommended Posts

Takk for mange fine kommentarer, ha ikke fått lest hele tråden før nå i dag :-)

Vi må ha tak i litt diesel i dag, så har vi ca 85 nm igjen hjem.

Det har vært nevnt dette med diesel renhet og vann utskiller, der har jeg en jobb å gjøre, vi har tappet ut en del fra vann utskillerne i går og i dag.

Har ikke merket noe på motorene, de hadde nye finfilter når vi dro fra Bergen.

Etter turen rundt Jæren fikk vi nok ristet rundt litt på slammet.

Mange takk til alle som har bidratt med råd og vink under turen, det er hyggelig at dere engasjerer dere :thumbsup::thumbsup: .

Legger ut noen bilder, fikk litt mer tid til å ta bilder på slutten, hadde det vært pilot ombord hadde det vært enklere, men har tatt noen bilder.

Hyggelig å hilse på Bjørn i Arendal.

bilde

Det var også litt oppe vær i Arendal igår.

bilde

Etter diesel fylling i Tromøy sundet forlater vi Arendal for denne gang, nydelig høstvær

bilde

Vi fortsetter østover i knallvær.

bilde

Vi nærmet oss Svenner, så vi dro innom for en lunsj :thumbsup:

bilde

Her nærmer vi oss kjente farvann.

bilde

bilde

Her har vi passert Strømtangen fyr og det tid for siste etappe på loftet :thumbsup:

bilde

Nå ser nesten hjemmehavn, Vester elva inn mot Fredrikstad.

bilde

Nå er Princessa på plass. :wink:

bilde

Båten hadde lagt i brygge ca 20 min før ho Mor begynte å sette sitt preg på båten :lol::lol::lol::lol:

bilde

Så et bilde fra ene vannutskilleren, Vi tappet disse før start hver dag, dette kom etter turen rundt Jæren :thumbsdown: . Vi har heldigvis ikke merket noe på motorene på turen.

bilde

Gratulerar till väl genomförd hemtetur!

Man får väl säga att Du hade enastående tur med vädret, 340 Nm i barska vatten på två dagar i oktober och utan att ligga inblåsta...

Svårslaget rekord!

Beträffande föroreningar i bränslet så finns åtminstone på min P40 dräneringar på tankarna bakom motorerna.

För min del har jag dragit fram dessa med gummislang och satt kulventiler så att man kan dränera tankarna vid backslagen.

Vinterprojekt?

:yesnod: :yesnod: :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...