Bjørn Løvjomås Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Blir noe forsinket til Arendal igjen jeg.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Flotte bilder :-) Ser herlig ut :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Flotte bilder ja. Svekker ikke akkurat abstinensen :-) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Flotte bilder Elise Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Elise Svart 12.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Skal få lagt ut noen flere når jeg kommer hjem til raskere nett Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Er trådløst nett i Arendal. . ☺ nå er jeg på full fart til treungen. Opplegget med kaffi skar seg vist grundig i dag. Ikke bra.. ☺ Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Elise Svart 12.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Da kaster vi løs og går hjem, vi dro jo til Arendal for å få kaffe....Bare tulla Bjørn :-) Kommer du ikke før vi går i morgen får du ha det bra, hyggelig å hilse å deg. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2014 Et o båten om 15 min.. ☺ Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Elise Svart 13.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Takk for mange fine kommentarer, ha ikke fått lest hele tråden før nå i dag :-) Vi må ha tak i litt diesel i dag, så har vi ca 85 nm igjen hjem. Det har vært nevnt dette med diesel renhet og vann utskiller, der har jeg en jobb å gjøre, vi har tappet ut en del fra vann utskillerne i går og i dag. Har ikke merket noe på motorene, de hadde nye finfilter når vi dro fra Bergen. Etter turen rundt Jæren fikk vi nok ristet rundt litt på slammet. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 God tur hjem i dag karer. Å enda en gang. Gratulerer med flott båt. Hyggelig å treffe dere. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Det ser ut til at det kan bli en koseetappe i dag i det været. Ha en god tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Gratulerer med flott båt! Herlig bilde. Det går unna her ja, nesten som jeg kjenner bevegelsene her jeg sitter. God tur videre hjem over fjorden og takk for at jeg fikk "være med dere"! Sitér dette innlegget Link to post
snekko880 Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Kaffepause ved Svenner ser det ut til Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Er ikke hentetur dette.. mere lystbåtseilas. Hehe.. tror de koser seg på tur nå. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Elise Svart 13.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Vi klarte ikke å kjøre forbi Svenner. Lunsj her er ikke ille? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Sånn skal turene være. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 .....og akkurat nå er det vel vanskelig å forstå hvorfor noen har tatt båten på land......allerede! Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Etter alle hentetrådene har jeg endret søket etter ny leke/fiske/dykkebåt til Finmark og Troms på Finn. Er alt for kjedelig å hente den i nærområdet. En liten ulempe at jeg skal ha åpen båt, men det er bare en ekstra utfordring. Venter på bilde fra Svenner. Og takk for underholdningen så langt. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Tusen takk for turen. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
snekko880 Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Takk for turen, håper det kommer noen bilder når du er på nett igjen, vi liker bilder Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Takk for turen. Vi venter og håper på noen flere bilder ja. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Elise Svart 13.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Mange takk til alle som har bidratt med råd og vink under turen, det er hyggelig at dere engasjerer dere . Legger ut noen bilder, fikk litt mer tid til å ta bilder på slutten, hadde det vært pilot ombord hadde det vært enklere, men har tatt noen bilder. Hyggelig å hilse på Bjørn i Arendal. Det var også litt oppe vær i Arendal igår. Etter diesel fylling i Tromøy sundet forlater vi Arendal for denne gang, nydelig høstvær Vi fortsetter østover i knallvær. Vi nærmet oss Svenner, så vi dro innom for en lunsj Her nærmer vi oss kjente farvann. Her har vi passert Strømtangen fyr og det tid for siste etappe på loftet Nå ser nesten hjemmehavn, Vester elva inn mot Fredrikstad. Nå er Princessa på plass. Båten hadde lagt i brygge ca 20 min før ho Mor begynte å sette sitt preg på båten Så et bilde fra ene vannutskilleren, Vi tappet disse før start hver dag, dette kom etter turen rundt Jæren . Vi har heldigvis ikke merket noe på motorene på turen. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Gratulerer med vel gjenomført hentetur :-) Mye gørr i seperstorene. Bør vel skrus opp og renses. Tenker du å sjekke ut tilstanden på tankene? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
torbi Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Lurt å sjekke tanken i som vinterprosjekt,.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
ebonita Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Gratulerar till väl genomförd hemtetur! Man får väl säga att Du hade enastående tur med vädret, 340 Nm i barska vatten på två dagar i oktober och utan att ligga inblåsta... Svårslaget rekord! Beträffande föroreningar i bränslet så finns åtminstone på min P40 dräneringar på tankarna bakom motorerna. För min del har jag dragit fram dessa med gummislang och satt kulventiler så att man kan dränera tankarna vid backslagen. Vinterprojekt? :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.