Jump to content

Ankerwinch akterut til Omega 30, hvilken kjøper man?

ravddo

Recommended Posts

Jeg monterte ankervinsj i år og valgte Quick Genius, hadde erfaring med denne fra før og har vært helt problemfritt, noe jeg ikke kan si om ankervinsjen fra Ilas som jeg også her erfaring med. Om trent alle deler ble byttet.. og tilslutt også selve vinsjemotoren. Ble et kostbart eierskap.

Velg en vinsj med frittfall og helst kjetting, har tau nå selv, men bruker daumann ved litt vind.

Redigert av Førstefender (see edit history)

Hadde også Quick Genius frittfall, montert innvendig i den forrige båten. (helt problemfritt i sju år) Har Ilas nå, men var mer fornøyd med Quicken

når man skal stoppe kjettingen som "renner" fritt ut. PÅ Ilasen er det bråstopp, med kjettingen i kabelaret. Quicken har en clutch system

og man får ikke disse slaga belastningene på kabelar/vinsj. Men igrunn, det meste er smak og behag.

http://www.seatronic.no/ankervinsj-ankervinsjer-c-229_54/quick-genius-1000f-800w-p-1177

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...