ravddo Startet 10.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2014 Min far ønsker å montere ankerwinch på sin seilbåt akterut for fortøyning til land. Hva bør man gå for? Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Førstefender Svart 11.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2014 (redigert) Jeg monterte ankervinsj i år og valgte Quick Genius, hadde erfaring med denne fra før og har vært helt problemfritt, noe jeg ikke kan si om ankervinsjen fra Ilas som jeg også her erfaring med. Om trent alle deler ble byttet.. og tilslutt også selve vinsjemotoren. Ble et kostbart eierskap. Velg en vinsj med frittfall og helst kjetting, har tau nå selv, men bruker daumann ved litt vind. Redigert 11.Oktober.2014 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 11.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2014 Jeg ville velge Ilas eller Quick. Har Quick nå, men veldig gode erfaringer med Ilas. Kjetting kan anbefales. Ut fra båtlengde er vel 6 mm kjetting den rette dimensjonen. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 11.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2014 Hadde også Quick Genius frittfall, montert innvendig i den forrige båten. (helt problemfritt i sju år) Har Ilas nå, men var mer fornøyd med Quicken når man skal stoppe kjettingen som "renner" fritt ut. PÅ Ilasen er det bråstopp, med kjettingen i kabelaret. Quicken har en clutch system og man får ikke disse slaga belastningene på kabelar/vinsj. Men igrunn, det meste er smak og behag. http://www.seatronic.no/ankervinsj-ankervinsjer-c-229_54/quick-genius-1000f-800w-p-1177 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ravddo Svart 13.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Takk for svar. Har vært på jollesamling med ungene i helgen. Vi ønsker å bruke tau. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.