Jump to content

Draco 25 Flyfish prosjekt


Starway

Recommended Posts

Det er visst å banne i kjærka å sette brakett på en Draco ja, og du får sikkert noen stikk her og der. Selv har jeg en 2100 med brakett (kanskje sett prosjekttråden Pimp my Draco...?), og selv om det ikke ser like bra ut med utenbords, er det flust av fordeler. Som du sier er det jo også bare å fjerne braketten. Man gjør større skade ved å sette inn baug-lys..

 

Uansett - er veldig fan av Flyfishen, så spennende å følge prosjektet! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Ja jeg har sett på tråden din. Det er en flott skute du har der. Regner med litt kommentarer for motorvalget. Har også montert syrefaste bauglys, så det blir vel mer kjeft å få. Men har tatt vare på det jeg skar ut ,så det kan også reverseres. Stor fordel med bauglys da havna vår er dårlig opplyst. Slipper sjenerende lysrefleks fra dekk når lysene står under fenderlista . Lyser fint opp båsen på kveldstid. Er jo bare ment til bruk ved fortøyning og likn.

Link to post
Share on other sites

Fikk en annen ide. Tenkte å lage en hylle i babord side. Montere inn leselamper med bøyelig arm på begge ender av hylla. Når benken er i bruk som vanlig sofa er dette skjult av ryggputa, men når man slar ned bordet og lager køy har man en hylle og lese/køylys rett over hodeenden. Setter også inn uttak for lading av mobil etc i sidene.bilde

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Spennende prosjekt, takker masse for at du legger det ut.

Skal selv snart begynne å pusse opp en Flyfish som er totalråtten. Den har stått ute med åpen akterdør i ca 10 år...

Har overhode ikke peiling på båtreperasjon, så det er deilig at noen tråkker opp det sporet. Originalmotorer og drev står i, og det er disse jeg ser på som det største hinderet. 2 stk OMC 120 hk med electric shift drev. Hadde ikke engang vært innom tanken på utenbords før jeg så bloggen din. Det gjør litt vondt med tanke på utseendet og at jeg helst ville ha diesel, men fordelene er mange. Pris, vedlikehold og plass.

 

På min Flyfish er akterspeilet tynt, OMC krevde visst mye mindre styrke enn Penta/Mercruiser på akterspeilet. Skal du forsterke/modifisere akterenden før du monterer motorbraketten?

 

Følger spent med på fortsettelsen. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...