Jump to content

Metallstøv i olje på Bravo 2 drev


Eslo

Recommended Posts

 

additiver inneholdende sinkforbindelser er såvidt jeg har skjønt vanlig å bruke i oljer - dvs at det er tilsatt fra fabrikk...?

I alle oljer? Trodde sinktilsettingen var på vei vekk fra de fleste oljene? Ble derfor anbefalt (på amcarforum.no) en spesifikk olje da jeg skulle kjøre inn ny kam i Chevyen (spesifikk og spesifikk da fru Blom, det ble listet opp flere oljer fra flere prosdusenter som fremdeles hadde sink i olja og derfor var mer skånsom mot kammen under innkjøring).

Redigert av Hakkannen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis volvo hadde anbefalt brukt det drivstoff tilsetning QMI har , så hadde de fleste D6 og D4 ikke blåst injectorer ,som de gjorde tidligere dette århundre.. de kokte sammen noe tilsettningstoff til slutt i samarbeid med statoil, og ba kundene hive på .

 

QMI for motor og drev er en metall behandling , ikke olje behandling ,Defor man skal kjøre hardt etter fylt på kald motor, for at ett beskyttende lag skal legge seg på lager osv.

 

En annen sak , jeg hadde lekasje på ABC system AMG front støtdempere lakk ut en liter , av ca. totalt 3 liter før jeg oppdaget dette. Thor johansen qmi ,sendte meg ett stoff jeg hadde på ,som utvider gummi i simmeringer. og etter kort tid , var de tette, bilen oppførte seg normalt så lenge som jeg eide den etterpå. De støtdemperne koster 2000 euro stykket , så sparte mye penger på dette. På noen maskiner vi har levert , var det lekkasje på simmering der aksling kommer ut, hadde rett stoff på gearkassen ,og lekkasjer stoppet.

 

Jeg byttet olje fra mobil 1 til Royal Purple fra 0 -40 olje til Royal Purple 5- 40 , og forbruk av Olje gått ned 4 gangen faktisk,, nå er jeg ikke sikker på om at det er mulig forbruk gikk ned, fordi jeg gikk fra 0-40 til 5-40 , Den 500 hk AMG motoren brukte over literen på litt over 100 mil, syns det var mye , De skal bruke endel olje sies det.

 

Eller får folk mene hva de vil, jeg kan si at disse produkter har virket for meg, og jeg har ingen finansiell utbytte, av og komme med de fakta som jeg opplevd i 14 år med disse produkter.

Redigert av Mr. Import (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Det er interessant å se at det fortsatt blir brukt løgner som ble framsatt av bladet Nuts and Boltz i forrige århundre. Denne løgnen har vi svart på for over 18 år siden. Se: http://www.qmi-norge.no/pdf/kataloger/Nutz%20&%20Boltz%20artikkel.pdf http://www.qmi-norge.no/pdf/kataloger/roadriderartikkel_Snakeoil.pdf

Journalistene som skrev artikkelen ble avslørt og mistet jobbene sine. Hvem som betalte dem for artikkelen vet jeg ikke.

Da vi begynte å selge QMI på midten av 90 tallet, så var det mange som fortalte disse løgnene om QMI, men etter hvert så begynner flere og flere å se fordelene av produktene, og resultatene taler for seg. Vi har behandlet store skipsmotorer på over 10 000 hK til små hobbymotorer med samme gode resultatene.

 

Hva med olje og bilfabrikantene som anbefaler Longlife olje, les og se dette: http://www.qmi-norge.no/pdf/Longlife%20problemer.pdf

De som bruker QMI metall behandling eller Royal Purple oljen, vil aldri få slike resultater. www.royalpurple.no

 

Med vennlig hilsen

Thor Johansen

Link to post
Share on other sites

Dersom de produktene du selger er så fantastiske, hvorfor finnes det ikke en motor- eller bilprodusent i verden som anbefaler PTFE i sine motorer, det finnes ikke en gang en eneste oljeprodusent som selger oljer med PTFE ?

 

Jeg ser du nå også anbefaler Royal Purple oljer for å unngå problemer med motorene våre, en olje ditt firma Can Import selvfølgelig importerer og selger i Norge, i tillegg til QMI produktene, og hva er det som er så unikt med den oljen i forhold til olje fra for eksempel Biltema eller Shell ?

Link to post
Share on other sites

Du kranglefanten Magnat ,får lese deg opp på de produkter Can Import har ,og erfaringer som folk har, og hatt,,

 

Mora mi hadde kun dette og si etter jeg renset gamle Audi A6 og motorbehandlet ,pluss gearboks, dyserens .. tidligere når fylte full tank i Trondheim og kjørte til Oppdal ,det er 12 mill, 120 km , så kunne jeg se at dieselmåler på tanken hadde beveget seg ned noe . Nå etter behandling hadde ikke nåla rørt på seg.. det var eneste hun hadde og si om saken.

 

ville vært totalt meningsløst ,solgt produkter siden 1990 tallet som ikke virket , det firma ville vært konkurs for lenge siden.

 

Royal Purple olje er pop i racing kretser i USA .

Link to post
Share on other sites

I call bullshit!

At mora di synes bilen bruker mindre diesel er vel omtrent det dårligste argumentet noensinne, det blir som om jeg skulle skrive at mora mi synes etikken minner om "snake oil", og derfor er det humbug.

http://www.qmi.no/nyheter_om_qmi_ptfe_motorbehandl.htm

Ifølge vår QMI representant i Japan, M. Murase som selger QMI til "Mazda Motors" med original delenummer, har Mazda Motors "reddet" Wankelmotoren ved bruken av Teflon (PTFE).


Etter å ha søkt på nett finner jeg ingenting om at Mazda bruker QMI, hverken i egne motorer eller at de selger det som eget produkt, bortsett fra på noen få Norske og tyske nettsider hvor den påstanden helt klart opprinnelig kommer fra QMI, og ikke kan bevises.

 

Det nærmeste jeg kommer er at Mazda's wankelmotor har teflontetninger mot rotoren, men det har vel ikke noe med QMI å gjøre.

 

Jeg tilbyr 500,- blanke kroner for en offisiell uttalelse fra Mazda som sier at de bruker QMI, eventuelt at de fører SX-6000 og at dette egentlig er et QMI produkt.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mener bestemt at Mazda bruker teflon i wankelmotorene sine originalt.

Ja de bruker eller brukte teflontettinger pga. varmen tettingene blir utsatt for. Mulig de bruker noe annet i dag.

 

Er nok lurt Maruma. Ser ikke en eneste seriøs motor produsent eller oljegigant anbefale dette

Det som er greia her er at drev går til helvete i hytt og pine, hvordan kan jeg vite om et tilsetningstoff virker? At selger sier at det virker, henviser til egne erfaringer med både mor, kunder og kompiser holder ikke for min del. Jeg har levd lenge nok til å bli skeptisk i tvilstilfeller og må ta egne valg uavhengig av hva folk sier.

 

Men det er verd å nevne at jeg har positive erfaringer med tilsetningstoffer som dyserens og innvendig motorvask som drar med seg slagg og avleiringer fra stempelringer og myker opp gummi i simringer.

 

Som et motargument til Mr import så hadde vi en selger innom jobben for noen år siden som skulle selge oss et tilsetningstoff til motor som skulle gi mindre slitasje, mindre forbruk og lenger intervall mellom oljeskift. Jeg spurte han hvor mye vil forbruket ville gå ned? Rundt 0,1 på mila sa han. Jeg mente ovenfor han at dette er umulig. Når man har holdt på med motorer noen år så vet man jo hvor mye tid og anstrengelser fabrikken legger ned for å få til mindre forbruk, i så måte er 0,1 veldig MYE! Så kommer det en som påstår at et tilsettningstoff skal få til dette så lett....?

Vi ble enige om at han skulle komme tilbake. Når han gjorde det hadde han snudd mening og trodde ikke lenger på dette. Ingen av kundene hans kunne vise til lavere forbruk. Tror det er mye plasebo effekt ute å går her, for dem som mener at forbruk går ned, det å skal dokumentere dette med en mor som ser på en drivstoffmåler blir høyst tvilsomt og veldig useriøst.

Link to post
Share on other sites

Artig å se noen påstå at teflon duger i motor. Teflon brenner fast stempelringene og jeg har vanskelig for å se at det er positivt...

 

Motorprodusentene jobber kallhardt gor å redusere friksjon i motorene og driv-verket for få ned avgassutslipp. Det til nå mest effektive ifm olja har vært å bruke tynnere olje. Nå kjører mange med 0w/20 olje. Ingen motorprodusent eller oljeprodusent har klart å finne noe nytt egnet tilsetningsmiddel for å redusere friksjon uten at dette har skapt alvorlige uønskede bivirkninger.

 

Meen lurium for å myke opp simmeringer er noe annet og kan i enkelte tilfeller fungere utmerket for å tette mindre lekkasjer.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Her et bilde av merkelappen som står på QMI Motorbehandlingen hos Mazda.
nyhete2.jpg

Her viser tester hvordan QMI ca. halverer (48 %) skadelige utslipp fra motorer:

 

Kontrollstasjon: Kleppveien 102 4050 SOLA

Daglig leder: Olav J. Rettedal

Org.nummer: 982511321MVA Bankgiro: 3250.05.14395

Telefon: 51 65 11 51 Fax: 51 65 11 52

 

 

Statistikk ved bruk av QMI ved for høy røykgassmåling på EU-kontroll.

 

De bilene er kun tatt med i statistikken som ikke har gjort andre tiltak i tillegg.

R = Runrite, D = Drivstoff-forbedrer, M = Motorbehandling, I = Innv. motorvask, O = Oljelekkasjestopper.

Biltype Årsmodell Km.stand Behandling Verdi før Verdi etter % reduksjon

 

Ford Escort 1.8 TD 94 139’ R 4,0 1,6 60

Nissan Laurel 2.8 D 86 497’ D 3,0 1,6 47

Citroën C15 D 96 54’ D 2,7 1,0 63

MB 190 D 89 174’ D 3,5 1,9 46

Opel Kadett 1.6 D 88 124’ D 3,2 1,5 53

Mitsubishi L400 D 96 112’ D 3,7 1,8 51

ChryslerGrVoyagerTD 96 90’ R 4,4 3,0 32

Vw Caravelle 1.6 TD 90 150’ D 4,0 1,7 58

MB 250 TD 95 221’ D 3,4 2,4 29

MB 300 D 83 776’ D 3,2 2,0 38

Mitsubishi L300 2.5D 92 163’ D 5,0 2,1 58

MB 250 D 91 170’ D 3,7 1,7 54

Mazda B2200 D 91 164’ D 3,1 2,4 23

Nissan Sunny D 93 223’ D 3,5 2,1 40

Mitsubishi Pajero TD 91 190’ D 3,4 2,2 35

Toyota Hilux 87 284’ D 5,0 2,3 54

MB D 81 482’ D 3,0 2,3 23

Skoda Pick-Up 1.9D 97 31’ D 4,0 1,7 58

Mazda E2200 D 91 177’ D 3,3 1,6 52

MB 300 TD 85 440’ D 6 2,8 53

Toyota Hilux 91 59’ R 3,8 2,1 45

Nissan Laurel 2.8D 86 574’ D 8,5 2,0 77

Ford Courier 1.8D 96 70’ DMI 4,5 2,2 51

Snitt 48

 

Grenseverdi på EU-kontroll er 3,0 på turbodiesel og 2,5 på sugediesel. Etter at jeg begynte

å notere ned verdiene har alle bilene blitt godkjent på etterkontroll! På bensinbiler får jeg også tilbakemeldinger fra kunder som merker tydelig forskjell etter bruk av

drivstoff-forbedrer eller Runrite. For eksempel finere gange på tomgang og større motoreffekt. Min erfaring og mange tilbakemeldinger fra kunder gjør at jeg sterkt anbefaler jevnlig bruk av QMI. Når jeg stadig får positive tilbakemeldinger om alle QMI produktene og aldri negative er det kjekt å selge QMI!

 

Olav J. Rettedal

Daglig leder

Redigert av Thor Johansen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg sender nok ikke 500,- for et bilde av en merkelapp som ikke sier noe som helst, annet en Engine treamtnet, som man vel må anta er skrevet på i ettertid av noen (som ikke var særlig gode i engelsk), les det jeg skrev igjen

 

 

Jeg tilbyr 500,- blanke kroner for en offisiell uttalelse fra Mazda som sier at de bruker QMI, eventuelt at de fører SX-6000 og at dette egentlig er et QMI produkt.

 

 

Hei,

 

Her et bilde av merkelappen som står på QMI Motorbehandlingen hos Mazda.
bilde

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Her er en test gjort i Kristiansund hos Norpower.

Flere rederier har behandlet arbeidsbåtene sine med QMI produkter.


QMI TREATMENT FOR WORK BOAT NORPOWER SERIAL NO.: 1404 DATE:18.10.02

Maker: Norpower Type Norpower 25' Serial no. 1404 Build year: 1997

Engine: Cummins 6BT 5,9M Serial no: 21221223, Gear: Nogva AGF 1131, Steering Hydraulic Tenfjord JR 1,30

Parameters before treatment: Parameters after treatment: Difference:

Engine RPM 2244 Engine RPM 2279 35

Exh Temp Cyl1 152 Exh Temp Cyl1 136 16

Exh Temp Cyl2 153 Exh Temp Cyl2 137 16

Exh Temp Cyl3 176 Exh Temp Cyl3 144 32

Exh Temp Cyl4 167 Exh Temp Cyl4 140 27

Exh Temp Cyl5 164 Exh Temp Cyl5 140 18

Exh Temp Cyl6 165 Exh Temp Cyl6 149 19

Engine and gear where run 3 hours after the treatment before readings

Both readings was taken with the same normal max pitch

Exh.temp. was taken with touch termometer. Revolution taken with hand taco.

Treatment added to hydraulic system. No reading taken.

The machinery was treated as follow:

Diesel Engine: 3 ltrs QMI PTFE Engine Treatment was added to the sump. 1 ltr QMI PTFE Cylinder Top

Treatment added to Turbo Charger. Gear box: 1 ltr QMI Gear Treatment filled into the Gear.

Hydraulic system: 7,5 ltrs QMI Hydraulic Treatment filled into the oil tank. Steering System: 0,5 ltr.

QMI Hydraulic Treatment filled into the system.


Link to post
Share on other sites

Hei! Tappet av olja på Bravo 2 drevet mitt i dag, og da såg eg at det var litt metallstøv på tappeskruen. Mengden var som på størrelse med svovelet på ei fyrstikke. På lufteskruen var det ingenting. Etter å ha tørket av skruen holdt eg den inn i oljestrømmen som rant ut, uten at det festet seg meir metall støv på den. Ellers var fargen på olja heilt fin. Er det normalt at det vil være litt støv på skruen, eller skal den være heilt rein?

Jeg siterer trådstarters første innlegg her for å komme tilbake til hva dette egentlig handler om og da spør jeg selgerene her: Vil det ikke bli metallavfall i et drev om man bruker QMI?

Link to post
Share on other sites

Hei Eslo,

 

Du trenger 10 % av oljemengden. Prisen er kr. 283,00 for literen eks mva.

Blir det fortsatt metall spon, vil jeg gi deg pengene tilbake.

 

Dette er en garanti som vi har hatt siden 1993. Vi har betalt tilbake bare en gang, det var til en båteier i Moss, som hadde kjøpt både QMI og vår 15W40 motorolje. Da han ikke "merket" noen forskjell, så ville han ha pengene tilbake, og det fikk han!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...