Jompa2 Startet 15.November.2014 Del på Facebook Startet 15.November.2014 Hallo Finner ikke stopp releet på min Yanmar 4 LHA STP. Problemet er at motor ikke kan stoppes via stopknapp. Jeg må ned i motorrom og stoppe motoren. Stopp knapp fungerer, solenoid fungerer og vaier fra solenoid til stopparm går som smurt. Klarer ikke å følge ledningene fra stopknappen i rorhuset og bak til motor. Skal være et helt ordinært lite rele.(mindre enn startreleene) Feilsøkingsen tilsier ikke noe annet enn rele eller ledningsbrudd. Kommer ikke spenning inn på solenoiden. Noen som har erfaring/kunnskap her? Frustrert feilsøker. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.November.2014 Del på Facebook Svart 15.November.2014 Beklager, kan nok ikke hjelpe deg. Men jeg er veldig nysgjerrig hvis noen kan. I våres når jeg skulle sjøsette opplevde jeg at stoppknappen ikke lystret (på land ) Tok det for gitt at impelleren gikk føyken, men den tålte visst 2-3 minutter tørrgange uten å ta skade av det. Ikke verst for en 10 år gammel impeller! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 15.November.2014 Del på Facebook Svart 15.November.2014 Har du sett i manualene her https://baatplassen.no/i/forum/51-motorer/page-3?prune_day=100&sort_by=A-Z&sort_key=title&topicfilter=all Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
LM 605 Svart 15.November.2014 Del på Facebook Svart 15.November.2014 Mener releet sitter bak peilepinnen til olja, helt nederst på blokka mellom oljefilter og peilepinnen.? Sitér dette innlegget Link to post
Jompa2 Svart 16.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2014 Kopler jeg fra dette releet ved peilepinnen, så starter ikke motoren. Dette er et stort rele, mens stopp rele skal være et lite standardrele. Har tidligere hatt problemer med dette releets ledninger. Motorvibrasjoner hadde gnaget hull på en ledning og lagt denne mot jord, med det til følge at intet skjedde når man skulle starte. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.November.2014 Del på Facebook Svart 16.November.2014 Stemmer nok at det er startreleet ja. Det røyk hos meg, så det har jeg skiftet. Flyttet det samtidig fra motoren til motorbeddingen slik at det ikke skal være utsatt for vibrasjoner i samme grad. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.